Постинг
20.01.2009 11:44 -
Социален оксиморон
Автор: benra
Категория: Други
Прочетен: 4799 Коментари: 20 Гласове:
Последна промяна: 20.01.2009 13:35
Прочетен: 4799 Коментари: 20 Гласове:
0
Последна промяна: 20.01.2009 13:35
Тези дни страната ни се носи по вълната на протеста. Протести всякакви от всякъде запълват столичните улици и виртуалното пространство. Няма лошо. Отдавна е време народното недоволство да излезе от кръчмите и душните панелки и да се заяви - открито и ясно. Друг е въпросът дали заявяването беше достатъчно ясно и достатъчно конкретно, дали не се получи едно леко размиване на искания и очаквания. Дали в един момент нещата не се концентрираха предимно върху евентуалните случили се провокации и дали различните социални групи не действаха на принципа - искаме, каквото дадете .
Много се изговори и изписа за протеста. Политолози, социолози, психолози, анализатори, протестиращи, непротестиращи - всички имаха и дадоха мнение. Имаше за, имаше против, имаше хора с особено мнение. Знаем се, че по принцип сме царе на говоренето. Ако в държавата ни действията бяха право пропорционални на говоренето, вероятно социално-политическата ситуация отдавна щеше да е различна.
Четейки поредната статия за протеста и преглеждайки коментарите на четящите, попаднах на интересен призив, а именно - трябва да се протестира и да не се гласува! Авторът на посланието беше категорично убеден, че протестът е майката на промяната, а негласуването - бащата. Което за мен е не просто нелогично. Подобно послание ми звучи като един социален оксиморон. Когато се иска промяна на статуквото, според мен, трябва това да се случва с логично последвала смяна на управлението, управляващите и механизмите на управление. Не ми е ясно как една промяна би се осъществила при масова изборна пасивност. По мое мнение, призоваването към негласуване е призоваване към обществена и лична безотговорност. От друга страна не виждам как негласуващите биха имали моралното право на недоволство и протест. Недоумявам - как след толкова години ходене за риба, на излет или просто дремене пред телевизорите в изборния ден, на българинът не му стана ясно, че бъдещето си е в неговите ръце и, че негласуването не е наказателен вот. Негласуването е израз на съгласие с провежданата политико-социална линия. Негласуването не е бунт, негласуването е доброволно отказване от право на бунт, от право на обществено-гражданска позиция, от право да изискваш промяна. Да излезеш на улицата, протестирайки срещу начина на управление и същевременно да призоваваш за изборна пасивност...ама, моля ви!
Много се изговори и изписа за протеста. Политолози, социолози, психолози, анализатори, протестиращи, непротестиращи - всички имаха и дадоха мнение. Имаше за, имаше против, имаше хора с особено мнение. Знаем се, че по принцип сме царе на говоренето. Ако в държавата ни действията бяха право пропорционални на говоренето, вероятно социално-политическата ситуация отдавна щеше да е различна.
Четейки поредната статия за протеста и преглеждайки коментарите на четящите, попаднах на интересен призив, а именно - трябва да се протестира и да не се гласува! Авторът на посланието беше категорично убеден, че протестът е майката на промяната, а негласуването - бащата. Което за мен е не просто нелогично. Подобно послание ми звучи като един социален оксиморон. Когато се иска промяна на статуквото, според мен, трябва това да се случва с логично последвала смяна на управлението, управляващите и механизмите на управление. Не ми е ясно как една промяна би се осъществила при масова изборна пасивност. По мое мнение, призоваването към негласуване е призоваване към обществена и лична безотговорност. От друга страна не виждам как негласуващите биха имали моралното право на недоволство и протест. Недоумявам - как след толкова години ходене за риба, на излет или просто дремене пред телевизорите в изборния ден, на българинът не му стана ясно, че бъдещето си е в неговите ръце и, че негласуването не е наказателен вот. Негласуването е израз на съгласие с провежданата политико-социална линия. Негласуването не е бунт, негласуването е доброволно отказване от право на бунт, от право на обществено-гражданска позиция, от право да изискваш промяна. Да излезеш на улицата, протестирайки срещу начина на управление и същевременно да призоваваш за изборна пасивност...ама, моля ви!
ПИСМО ДО НОВИЯТ СОЦИАЛЕН МИНИСТЪР
СФС проведе международен семинар под заг...
ВАЖНО ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ
СФС проведе международен семинар под заг...
ВАЖНО ЗА ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ
негласуването е безотговорност. Нещо повече. Ако се гласуваше масово по избори, може би нямаше да се стига до протести. Но най-важно е да се промени настоящият изборен закон, така че "бройката" негласувалите, както и на невалидните бюлетини да не се "разпределя" пропорционално между кандидастващите партии и коалиции, а да се отчита самостоятелно и изборите да не се смятат за легитимни, ако не са гласували поне 50 процента от имащите право на глас.
цитирайНегласуването е един вид измъкване от отговорност! Много е лесно да се каже - Ама аз не съм гласувал за тях - или да се изтъкне другата популярна причина - Не ми харесва никой и за това няма да гласувам?! При сегашната избирателна система, това си е глас, даден за партия, която има най много набрани гласове...
цитирайсъжласна съм,че трябва да бъдат внесени промени в избирателния закон. Аз дори съм малко по-крайна, според мен гласуването трябва да стане задължително...
цитирайименно!
цитирай
5.
анонимен -
не съм съгласен.
20.01.2009 12:27
20.01.2009 12:27
Бих гласувал, за някого, ако му вярвам и считам, че той ще си свърши работата. Защо и за кого да гласувам, когато в момента няма партия и личности, които да предложат някаква реална алтернатива, да кажат как ще я реализират и да кажат какво ще се случи ако не успеят да я реализират. Отказвам да гласувам за дискредитирани стари муцуни. Не съм съгласен, че негласуването е безотговорност. Съзнателното негласуване е една нормална гражданска позиция на протест. Аз твърдо и отговорно няма да гласувам!
цитирайКато пораснеш ще разбереш, че не е така lol
цитирайще доведе до превземане на по-големи територии от Ахмед Доган и компания.
Тъкмо негласуването ще позволи на купувачите на гласове да спечелят максимум влияние с минимум средства.
Поздравления за позицията, която сте изразили. Ще се радвам да се запознаете и с някои от моите постинги за протеста и гражданската активност.
цитирайТъкмо негласуването ще позволи на купувачите на гласове да спечелят максимум влияние с минимум средства.
Поздравления за позицията, която сте изразили. Ще се радвам да се запознаете и с някои от моите постинги за протеста и гражданската активност.
8.
анонимен -
Тябва да се гласува, даже по добре ...
20.01.2009 13:02
20.01.2009 13:02
Тябва да се гласува , даже по добре задължително гласуване за всички.Така ще избегнем поне малко турцизацията на власта.
Колкото до това,че няма за кого вярно е.Можете спокойно да пуснете празна бюлетина и това ще изрази Вашето мнение.
МИСЛЕТЕ И ГЛАСУВАЙТЕ!!!
цитирайКолкото до това,че няма за кого вярно е.Можете спокойно да пуснете празна бюлетина и това ще изрази Вашето мнение.
МИСЛЕТЕ И ГЛАСУВАЙТЕ!!!
но за кого? Като не виждам моя герой какво да направя? През годините в зависимост от заблудите ми, убежденията ми, вярата или разочарованието съм гласувал за СДС, НДСВ и Атака (последното беше грешка ;) Не бих гласувал за ДПС, не защото са турци, а защото са престъпници, за БСП защото са престъпници и за Атака защото ако имат власт ще станат престъпници. Малките не ги броим...
Гласувайки за НДСВ се оказа, че съм гласувал за ДПС, но аз не го искам!!! Смесени чуства били да гледаш как тъща ти лети към пропаст с новата ти кола.
Не гласувайки човек прави също избор. Месия няма да дойде, но за да окажеш доверие на някого се иска напън и от негова страна.
цитирайГласувайки за НДСВ се оказа, че съм гласувал за ДПС, но аз не го искам!!! Смесени чуства били да гледаш как тъща ти лети към пропаст с новата ти кола.
Не гласувайки човек прави също избор. Месия няма да дойде, но за да окажеш доверие на някого се иска напън и от негова страна.
Оставка на Тройната и Корумпирана управляваща Коалиция!Нови Избори!
цитирайИнтересно е как българинът има мнение за ВСИЧКО под слънцето и го дава независимо дали му го искат или не, но в един от малкото случаи, в които го питат "Хайде кажи сега ТИ какво искаш" си намира оправдание да се измъкне от тази отговорност.
siikastation, не е възможно на избори да се явят "героите" (кавичките са повече заради цитата и по-малко заради иронията) на 7 000 000 българи. Явява се някаква дружинка и избирателите избират от това, което им се предлага. Горе-долу същото както и в магазина - отиваш и избираш от това, дето го има на рафта и което най-много се приближава до собствените ти щения и фантазии. Пълно щастие няма.
цитирайsiikastation, не е възможно на избори да се явят "героите" (кавичките са повече заради цитата и по-малко заради иронията) на 7 000 000 българи. Явява се някаква дружинка и избирателите избират от това, което им се предлага. Горе-долу същото както и в магазина - отиваш и избираш от това, дето го има на рафта и което най-много се приближава до собствените ти щения и фантазии. Пълно щастие няма.
въпросът винаги е за кого...Но boltendahl много уместно обясни -изборът е от предлаганите. А има и друга алтернатива - не си доволен от предлагането, имаш по-добра алтернатива-чудесно, впрягаш идеите си в действие и ставаш един от предлагащите.
цитирайНегласуването е израз на нарцисизъм, който пречи да се забележи дори отсъствието на елементарна логика.
цитирай
14.
анонимен -
отново не съм съгласен
20.01.2009 16:28
20.01.2009 16:28
пак повтарям, според мен е безсмислено да се гласува заради самото гласуване. Ще гласувам веднага щом някой ми обясни разумно как когато спечели властта ще:
- направи финансирането на партиите прозрачен процес;
- спре практиката на купуването на гласове;
- усвоява прозрачно и законно еврофондовете;
- започне да се бори с повсеместната корупция;
- реформира здравеопазването и образованието или поне ще започне сериозен нацинален дебат как тези две области да се развиват, независимо от това кой е на власт;
- загърби популизма;
- предложи как да интегрираме ромите в обществото или поне ще започне сериозен дебат по темата;
- си подаде оставката ако се окаже неспособен да направи обещаното.
Дотогава е безотговорно с гласа си да овластявам хора, които не са достойни за тази цел.
цитирай- направи финансирането на партиите прозрачен процес;
- спре практиката на купуването на гласове;
- усвоява прозрачно и законно еврофондовете;
- започне да се бори с повсеместната корупция;
- реформира здравеопазването и образованието или поне ще започне сериозен нацинален дебат как тези две области да се развиват, независимо от това кой е на власт;
- загърби популизма;
- предложи как да интегрираме ромите в обществото или поне ще започне сериозен дебат по темата;
- си подаде оставката ако се окаже неспособен да направи обещаното.
Дотогава е безотговорно с гласа си да овластявам хора, които не са достойни за тази цел.
с липсата на глас също овластявате тези, срещу които вероятно днес недоволствате.
Има купища партии и партийки. И в платформите на повечето от тях са заложени отговорите на въпросите, които вие маркирате.
цитирайИма купища партии и партийки. И в платформите на повечето от тях са заложени отговорите на въпросите, които вие маркирате.
@boltendahl защо ми е да се наемам с отговорноста на хора, които не харесвам? Написах, че за БСП и ДПС никога няма да гласувам. Да но НДСВ ме предава ако съм гласувал за тях, а те са се съюзили с другите? Отделно, че Симеон май дойде да се реституира само... В магазина като няма на рафта това, което го търся ще отида в друг. Намирам за нахално да ми се обяснява какъв безотговорник съм негласувайки. Негласуването също е избор. Щото иначе отива на оная - мразя всички расисти и негри! Изборът е правото на избор, както и правото да решиш, че стоката е развалена и не я искаш. Понеже ми е тръгтало на сравнения - преди години, когато бях ученик за да си купя книгата Синовете на великата мечка, ми се наложи да си купя и Основи на световната социалистическа икономика. По твоята логика може би и това е избор, по моята е изнудване.
@14 - моите уважения. Съгласет съм. Другото е упражнение за масовост.
цитирай@14 - моите уважения. Съгласет съм. Другото е упражнение за масовост.
На всяка цена и без компромиси!
цитирайДа, точно така!!!!
цитирай"В магазина като няма на рафта това, което го търся ще отида в друг. Намирам за нахално да ми се обяснява какъв безотговорник съм негласувайки. Негласуването също е избор."
Мда, добре казано. Имаш право, само дето не е зле да се поясни кой е "другият" магазин, щото освен като друга държава, не виждам как иначе може да се разбере. Така погледнато, негласуването е равно на "емигриране". Предвид причините, поради които се прави обикновено, то никак не ми прилича на избор, а по-скоро на принуда. Отиваш в друг магазин, не защото така си пожелал, а защото ти се налага. Същото е и с емиграцията.Затова нека не бъркаме правото на избор и принудата, която следва от това, да оставиш друг да избира, вместо теб.
Между другото, гласовете на негласувалите също се разпределят пропорционално на кандитатите, така че негласувайки, все едно пак гласуваш, наливайки в мелницата на тия, които не харесваш. Затова аз споменах по-горе необходимостта от промяна на изборния закон, така че да има мажоритарност на избора. Тогава подобно разпределяне става невъзможно.
цитирайМда, добре казано. Имаш право, само дето не е зле да се поясни кой е "другият" магазин, щото освен като друга държава, не виждам как иначе може да се разбере. Така погледнато, негласуването е равно на "емигриране". Предвид причините, поради които се прави обикновено, то никак не ми прилича на избор, а по-скоро на принуда. Отиваш в друг магазин, не защото така си пожелал, а защото ти се налага. Същото е и с емиграцията.Затова нека не бъркаме правото на избор и принудата, която следва от това, да оставиш друг да избира, вместо теб.
Между другото, гласовете на негласувалите също се разпределят пропорционално на кандитатите, така че негласувайки, все едно пак гласуваш, наливайки в мелницата на тия, които не харесваш. Затова аз споменах по-горе необходимостта от промяна на изборния закон, така че да има мажоритарност на избора. Тогава подобно разпределяне става невъзможно.
Много полезен постинг! Да го прочетат по вече хора!
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 29486
Блогрол
1. една красива вяра
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора