Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2010 12:06 - За състраданието, благотворителността -друга гледна точка
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5183 Коментари: 22 Гласове:
14

Последна промяна: 03.02.2010 12:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Написаното Тук ме накара да изложа и своята гледна точка за състраданието и масовата му проява.
Трагедията в Хаити е огромна. Милиони хора понасят бремето на опустошителната сила на природата. Последствията са разрушителни и нечовешко жестоки.
И ние, останалите хора, сме тези които трябва да протегнем ръка.
     Ако можем и ако искаме, разбира се.
Това в чисто човешки план.
Обаче дали е нужна медийна кампания? Не е ли обществен цинизъм едно подобна благотворителна масовост от нация, чието население перманентно е в криза, дори когато няма световна такава. От нация, чиито деца гладуват в сиропиталища.Чиито старци продават здравец за здраве, с надеждата да съберат някоя стотинка за кисело мляко.
Подобни инициативи не са ли - на гол тумбак чифте пищови. Или - поискай от гладния хляб...Няма ли? Тогава да даде по паста!
Простете цинизма ми, но за мен тази медийна благотворителност е фалшиво-излишна. Конкретно тази.
Не можеше ли да се направи кампания от типа-помогни с каквото и както можеш. Така хората биха помогнали наистина, с каквото могат-дрехи, покъщина, пари.
Да, може би една подобна организация би била по-сложна.Пък и с пари се купува всичко-дрехи, покъщина..дом. А и е лесно-цъкаш бутона на мобилния и състраданието е материализирано.
Но дали?




Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. artanis - по въпроса
03.02.2010 12:19
Според мен, който иска да помогне на пострадалите в Хаити, трябва да го направи с пари, а не със стари книги или мръсно бельо, примерно.

Аз не вярвам на медийни кампании, за това смятам да направя своя малък принос тази неделя като отида на църква. Католическата църква събираше помощи за пострадалите в Л'Акула, сега от помощ има нужда Хаити.

поздрави:
цитирай
2. benra - artanis,
03.02.2010 12:22
помня преди време как католическата църква раздаваше помощи,събрани за нас.Това беше в началото на прехода. Хората бяха пращали, каквото са могли. И много бедни семейства бяха подпочогнати и с вещи.
Хубаво е,който има средства да отдели.Но тази организирана медийна масовост мен лично ме дразни.
Могат да бъдат дадени сметки-и който, както и колкото...ако може и ако иска.
цитирай
3. tit - Състраданието е акт на близост!
03.02.2010 12:32
Милосърдието също предполага такава!
Другото е лицемерие...
Човекът в труден момент първо има нужда от друг чивек!:)
Останалото - след това...
цитирай
4. анонимен - Бенра, според мен с тази кампания ще ...
03.02.2010 12:33
Бенра, според мен с тази кампания ще се съберат повече пари. Примерно аз снощи я гледах, лежейки с детето до мен и като видях тия кадри взех че пуснах един СМС. А вероятността днес да се вдигна до някоя банка да внеса пари е почти нулева. А за това на какъв хал сме ние си напълно права.
цитирай
5. benra - tit,
03.02.2010 12:35
това имах предвид
цитирай
6. benra - 4,
03.02.2010 12:37
уж акт на лилосърдие, на благотворителност, а държавата-тази,която трябва инстутиционно да проявява солидарност, какво прави-начислява ДДС.
Амиии...няма как да го нарека другояче, освен цинизъм.
Може и да не съм права, но така усетих тази кампания и не гледах снощи. Изглеждаше ми лицемерно
цитирай
7. анонимен - № 4
03.02.2010 12:47
Е, начислява ДДС, щото не е под инициативата на другаря Първанов. Иначе за Коледната кампания мисля, че обявиха, че мобилните оператори се отказват от ДДС.
Мен лично ме издразни Румънеца/Румънеца и Енчев/. През цялото време се хилеше като варена глава.
цитирай
8. swan16 - Единична цена на човешкото мило...
03.02.2010 13:28
Единична цена на човешкото милосърдие: 1.20 лв с ДДС.Толкова е цената на един смс и на нашата чиста съвест, че ето на и ние сме помогнали
цитирай
9. doriana - Бени, снощи по време на благотво...
03.02.2010 13:37
Бени, снощи по време на благотворителния концерт по БТВ, организацията УНИЦЕФ събра около половин милион лева.
Сега да ти кажа - за деинституционализация на нашите деца от домовете никой не дава пет пари. Искам да питам - къде е УНИЦЕФ толкова години (има подписан документ м/у бълг. правителство и тая организация вече почти 10 години) и не даде пари да се деинституционализират тия деца. Раздава някакви мижави пари по проекти само на свои хора (за УНИЦЕФ-България става дума). И тези пари на всичкото отгоре пак не стигат до децата, а потъват в джобовете на служителите на тая организация и нейните хора, които уж с проекти са ги спечелили от тях.
Да не мислите, че снощната кампания реално ще съдейства за децата на Хаити? Аз ловя бас, че поне 50% от събраните пари ще потънат в джобовете на шефовете на тая организация!
Какво ще кажете?
;)
цитирай
10. artanis - За смс-ите
03.02.2010 18:44
Освен, че държавата "милосърдно" прибира 20% ДДС за всеки смс, мобилните оператори също задържат своя дял. Същото е и с организации като УНИЦЕФ, по правило пълни с чиновници-кариеристи.

Оня ден видях по телевизията как един католически свещеник провеждаше меса сред руините в Хаити. Моят един лев сам по себе си не е много, но все пак католиците сме един милиард по света.
цитирай
11. vitaldesire - И моето мнение казах вече
04.02.2010 00:06
на едно друго място.
Аз съм твърдо за милосърдието, твърдо за помощтта, твърдо за протегнатата ръка... изобщо винаги и всякога съм смятала, че на човек поискат ли му и може ли , то трябва да даде.
И все пак вчера имаше нещо, което бясно ме издразни и ми се видя ужасен цинизъм. Не знам какво точно и кое точно беше, но знам че интуицията ми рядко лъже, когато така силно изпищи. В тази кампания имаше нещо фалшиво, нелепо и гадно на фона на всичкото, което се случва точно сега, точно в България.
цитирай
12. ledzeppelin - ..
04.02.2010 02:26
Подигравка е,Бени.И то жестока...станало нещо,ние първи там! Да помагаме - с пари с каквото дойде,да се бием за чужди каузи,да умират млади българи за пари някъде си.Защо няма кампания "Да помогнем на България"? Защо никой не се замисля КАК живеят пенсионерите например с по 120лв. пенсия? На Хаити ще помагаме...може да съчувстваме,може да е потресаващо или кампанията (както казваш ти) да е в друг тон.Но да се втурнем да пращаме смс-и и какво ли още не,все едно сме цъфнали и вързали...и разни какички дето от свирки са направили толкова пари,че не си ги броят да ми разправят по ТВ сърцераздирателни историйки,които дори не могат да прочетат като хората ... сори. Не е за мене т'ва.
цитирай
13. injir - Погледни блога на charLie. Пред...
04.02.2010 12:56
Погледни блога на charLie. Представила е нашенската история с ,, благотворителните,, sms-и.
цитирай
14. benra - injir,
04.02.2010 14:35
погледнах го и никак не се учудих.Точно това е нещото, което наричам -цинизъм. Може някъде по света нещата да се случват и по този начин, но не и тук, не и в беге варианта
цитирай
15. анонимен - За състраданието, благотворителността -друга гледна точка
06.02.2010 13:28
берно ,
пак аз съм , "пич № 35" от офчата тема
-----------
освен че си убава , много продуктивна (в смисъл писачески) си и много млада (иска ми се да не кажа зелена ,щото като чета заглавието - натъжава ме)

............................
я си пиши за овцете и произодните им - скрити и явни - там си истинска.
както казваше една журналистка "живеем в страната за Златките и Утювците" комуто харесва ,може да сложи едно "П" отпред за благозвучие ,а сега и в страната на благотворител(н)ите..........не давай място на наивниците да се срещат - спр. даренията за "БГ Коледа"
-------------
и по-малко писанье - отнема градивна енергия - нужна за занимания порядъчни и ползотворни
цитирай
16. merita - Аз бях от тези, които пуснах есемес ...
09.02.2010 12:30
Аз бях от тези , които пуснах есемес но мен също не ми харесва подобна показност и цинизма който лъха от нея.Съгласна съм , че в едно общество , където също има нужда от помощи за различни групи от хора ,да показваш излишна помпозна загриженост е цинизъм.Мен ако питате , постояно имаме нужда от товва да се обедияваме от каузи и да помагаме , защото държавата е абдикирала от грижата за хората в неравностойно положение.
цитирай
17. benra - 35,
09.02.2010 16:37
дращенето ми замества едната,двете, трите цигари...
а за младостта-беше някога
Поздрави!
цитирай
18. borsi - Ани Салич „самарянката“ взела х...
09.02.2010 18:19
Ани Салич „самарянката“ взела хонорар от 10 бона за Хаити

Водещата матрона на бТВ Ани Салич, известна с лежерната си благотворителна усмивка, е взела хонорар от 10 000 лева като конферансие на концерта в подкрепа на децата от Хаити, излъчен миналия вторник. Новината е на сайта kliuki.bg.
Салич, чието подиумно амплоа е печалният вид и дълбокият глас на вдовица, не се умори да агитира зрителите да изпращат sms-и за благотворителната акция.

Тя обаче мълчи и досега за хонорара, изнесен в Интернет пространството.

Според осведомени, Салич била подготвила ролята си на конферансие между новинарските емисии за бТВ.

Работата не й отнела повече от седмица по час-два на ден.

http://www.plovdiv-online.com/lica/ani-salich-pribrala-10-shisha-v-imeto-na-decata-na-haiti.html
цитирай
19. sparhawk - бих искал да вметна
10.02.2010 08:15
че колкото и България да е изостанала държава, сравнения със срутеното Хаити са изключително цинични и издават липса на трезва самооценка у българите. Условията за живот в България не са добри, но са далеч по-приемливи от тези в Хаити, африканските държави, повечето латиноамерикански държави, страните в голяма част от Азия, Беларус, Молдова, Украйна...
Това не е успокоение, разбира се, но да кажем да не даваме пари за Хаити, защото и ние сме зле е просто отвратително.
цитирай
20. anlov - Показно до истеричност,
10.02.2010 09:19
но, все пак, трябва да се помага. Дори начинът да е дразнещ.
цитирай
21. benra - че колкото и България да е изоста...
10.02.2010 09:34
sparhawk написа:
че колкото и България да е изостанала държава, сравнения със срутеното Хаити са изключително цинични и издават липса на трезва самооценка у българите. Условията за живот в България не са добри, но са далеч по-приемливи от тези в Хаити, африканските държави, повечето латиноамерикански държави, страните в голяма част от Азия, Беларус, Молдова, Украйна...
Това не е успокоение, разбира се, но да кажем да не даваме пари за Хаити, защото и ние сме зле е просто отвратително.

не казвам това.Казвам, че начинът е дразнещ и порочен. А, който иска да помага-било та на Хаити или на друга бедстваща държава, намира начин
цитирай
22. анонимен - Няма заглавие
12.03.2010 02:05
Ей за това не пускам SMS-и. Не ми е за 20-те стотинки, но мразя да ме прецакват!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4407824
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930