Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2010 10:12 - Сърдити старчета ли? Не, благодаря!
Автор: benra Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 12932 Коментари: 44 Гласове:
36

Последна промяна: 20.10.2010 12:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
.....В съседния вход живее старец, който непрекъснато размахва бастуна си към притичващите деца. Те го наричат „сърдитото старче", а той се опитва да се скара с всяко от тях – много тичали, много викали, от всичко по много. Те отдавна не обръщат внимание на абсурдните му реплики, но онзи ден имах честта лично да вляза в комуникация с него.

„Това твойто ли е?" – бастунът сочеше към дъщеря ми. "Мойто е" – казах и понечих да продължа пътя си. „Ти знаеш ли колко много боклук правят тука и не си го чистят. А и много добре ги възпитавате, да отговарят – устите им ееей такива..." – търсеше си някой за приказка човекът. Но аз нямах време, та набързо му обясних, че като цапат после си чистят, пък отговарят защото днешните деца много знаят.....
Целият текст  на Нина ДончеваТУК


........................................................


    Скоро попаднах на това електронно списание - Club 50+ . Ако бях се водила само от името му, вероятно щях да го подмина, повдигайки високомерно вежди - 50+, не и аз...все още не. Да ама не, зачетох се, увлякох се и намерих много неща, които са съвсем ама съвсем като за мен - интересни, интригуващи, важни, готини . А бе - неща за големи хора.
    Преди известно време си пътувам в метрото, кротко си чета книжка, релаксирам след дългия напрегнат ден,  когато изведнъж уютния ми метромир бива нарушен от бурен смях. Вдигам очи от книгата и съзирам източника на смеха - група хлапета, метнали огромни раници на гърбовете си. Бутат се, щипят се и се заливат от смях.
Бе то навън вали, студ, кал, гадно, те ми се смеят, ама на нищо не прилича това. Направо се приготвих да скоча и да им издърпам ушите. Обаче една баба ме изпревари. Стана и им изнесе една дъъъъъъъъълга лекция за възпитанието, добрите обноски,"майка ви и баща ви не са ли ви научили..." и "ние едно време....". Така де...ще ми се смеят те. Ама ха.
И след това прочитам тази статия(която ви представих горе) на Нина Дончева в Клуб 50+. Честно да ви кажа-няколко пъти я прочетох, за да разбера в крайна сметка, аджеба - аз сърдито старче ли съм или просто днешните деца са много невъзпитани. Ние май не бяхме такива или...?!



Тагове:   не,


Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Мила ,Бени ,
20.10.2010 10:18
Днешните деца са много мили и добри ! Истина ти казвам ! Израства едно ново поколение ! И носят радост и смях !
Сърди им се само някой , който е забравил , че е бил дете ! Прегръдка !
цитирай
2. vandela007 - .
20.10.2010 10:24
Много готини неща пишеш!
:)))
цитирай
3. sevdabg - Бенра,
20.10.2010 10:26
Аз мисля че проблема не е в децата.
Те са прекрасни !!!!!!!!! Умни, находчиви, изобретателни.
Нека да си припомним в какви условия им се наложи да растат в посл. 20 години?
Но аз не мога да оправдая и не бих се примирила с изказването на възрастната жена. Ясно е че възрастните хора са мачкани и живеят един нерадостен живот...
Но децата ли са им виновни за това ?
Децата са Свободни, Щастливи и Живи.
Извини ме че стана дълго- но темата ти е такава ;)))
цитирай
4. strannica - ...
20.10.2010 10:37
Прочетох статията :) Благодаря ти за препратката към този сайт!
Колкото до сърдитите или не старци...Ами опира си до вампиризма. Който и на младини си е бил вампир - на старини става явен и злостен вампир :) На старите вампири енергията им става все по-малко, все не им стига и характерното е, че се насочват най-вече към децата - тяхната енергия е най-чиста, те най-лесно се поддават на манипулация чрез "авторитета на белите коси" и т.н.
цитирай
5. mikino - Децата не са виновни.
20.10.2010 10:45
Виновни са родителтите и примера, който дават. А по повод ядосаните старчета - точно един такв ядосан беше решил, че трябва да разпръсква вируси из рейса, кашлайки с широко отворена уста. При забележката от моя страна той просто ме изгледа кръвнишки и ме пита коя съм аз да правя забележка. рядко се качвам на Адски транспорт, но точто там проличава простотията на много хора без значение от възрастта.
цитирай
6. benra - panazea,
20.10.2010 10:55
носят радост, така си е, но бързо забравяме какви сме били.Прегръдка и на теб!
цитирай
7. benra - вандела,
20.10.2010 10:56
благодаря ти-стана ми много приятно от оценката ти:-)))
Днес исках да споделя нещо, което съм прочела и ме е накарало да се замисля за собствените си мисли и реакции
цитирай
8. benra - севда,
20.10.2010 11:01
не знам дали прочете статията, към която препращам в началото. Не ми се исках да я преразказвам, защото е написана чудесно. Та в нея авторката, търсейки причините за поведението на възрастните и намирайки ги в нелекия живот казва - " може би си има много причини да бъде такъв. Но защо е решил, че викайки по децата ще оправи вътрешния си хаос "
И аз това си мисля-ние, възрастните, живеем напрегнато, а защо не отчитаме че и децата ни живеят същия този живот и всичко, вклячително собственото ни поведение им се отразява и ги формира като личности.
А бе много хубава статия-накара ме да се замисля.
Поздрави на теб!
цитирай
9. benra - странница,
20.10.2010 11:04
радвам се,че списанието ти е харесало. На мен лично ми допадна извънредно много-интересни статии, злободневни, поднесени по културен и елегантен начин.
И понеже ми се искаше да го пощажа и на други хора, както и да изкоментирам прочетеното-направих го тук.
Знаеш ли, права си-който като млад е бил "вампир", вампир си остава.Но има и още нещо- с течението на живота, със загубата на мечтите, с несбъдването им, с липсата на себереализация сякаш се натрупва, натрупва отрицателна енергия и тя естествено някак си се излива върху най-беззащитните.
А на нашето общество са нужни децата и усмивките им
цитирай
10. benra - микино,
20.10.2010 11:06
да, в крайна сметка всичко опира до възпитание. Но, както и авторката на статията, така и аз съм забелязала,че основните упреци към поведението на децата са от възрастни хора. Същите тези,които качвайки се в гр.транспорт фиксират някое детенце и отиват и му казват-стани,защото аз съм стара и възрастна.Но никога не прилагат този метод върху да речем някой млад,здрав мъж,който не носи на гърба си 10 килограмова раница
цитирай
11. gothic - Бени,
20.10.2010 11:27
Има вариант никога да не станеш сърдито старче. Аз поне се опитвам. Когато първокласникът направи някоя щуротия си припомням как нападахме джанките по дворовете зад т. нар. Културен дом в Дружба, какви войни водихме с отсрещния 41-ви блок с камъни и прашки....абе - малки вандалчета. Да не говоря за простотиите, които съм вършил като гимназист, че и по-късно - до момента в който започнах да усещам, че вече съм порастнал (дали?) А конфликти между поколенията е имало и при неандерталците (със сигурност), така че.....
цитирай
12. benra - готик,
20.10.2010 11:51
има вариант, разбира се...като не забравяш и като се усмихваш. Конфликти между поколенията винаги ще има, това е стествено.Ние, порасналите, в един момент, досущ като досадните си родители, почваме да размахваме назидателно пръст от позицията на опита
цитирай
13. benra - 12,
20.10.2010 11:52
моите уважения, но ми се струва, че не сте прочели статията, към която препращам.
Тук не става въпрос за гаменчета и идиотчета, става въпрос за нормални детски лудории и отражението им в поведението на повечето възрастни
цитирай
14. tili - Затова харесвам Блогбегето:)))
20.10.2010 12:14
Благодаря за линка! Това списание е страхотно - има всякаква информация и то добре поднесена и оформена.
А иначе - още шумерите са се вайкали за пропадащата младеж - нищо ново. Във всеки случай моето поколение беше по-щуро от това на децата ми. Как да стана сега сърдита бабка? Няма да ми отива. Държа на имиджа си ;-))) Дай ми да се порадвам на всяка лудория, е без простотии. Само с някои муз.стилове се поозорвам, но се старая да вникна и дори понякога ми харесват.
цитирай
15. benra - tili,
20.10.2010 12:19
нали-списанието е супер-готино и интелигентно и ,според мен, подходящо за много широк възрастов диапазон.
Възнамерявам да пускам препратки към статии, които са ми били интересни(а те всъщност са много).
Всяко поколение се вайка за пропадащата младеж.Като тръгна да казвам назидателно-"ние едно време..." си стискам здраво устата, защото се поглеждам отстрани и си спомням много добре какви дивотии правехме ние едно време.
Поздрави!
цитирай
16. rpatel - А, и ние сме били деца и нашите баби ...
20.10.2010 12:53
А, и ние сме били деца и нашите баби също, но за съжаление човешката памет е кратка и просто сме забравили какви сме били. Все си вярваме, че сме били нещо различно от днешната "разглезена" младеж, ама май не сме били, просто не помним. А иначе преди години и ние със сестра ми си имахме разправии с разни баби-моралистки забравили, че са били деца. Даже преди години една съседка ме беше шамарила заради това. Голямото ни "престъпление" беше, че с няколко приятелчета тичахме по стълбите и минахме пред нейния апартамент за да се качим на тавана (тя живееше на последния етаж) и на връщане успя да ни хване и всичките отнесохме по 1 шамар + голяма доза викане и заплахи, че ще се оплаче на нашите. Е, дори и да го е направила мама никога не повдигна въпроса, но пък от този момент, ако до тогава тя беше само заядлива баба направо се превърна в обществен враг номер 1! Що номера сме и правили, е разбира се детинщини, ама все пак не е приятно между 2 и 4 (знаехме, че тя много държи на почивката си по това време) да ти звънят по телефона само за да ти говорят глупости. Та такива работи. И с другите баби от входа съм си имала взимане- даване, ама чак до такива ексцесии не се е стигало. Пък сега като се замисля, жената не е била чак толкова лоша, ама после разбрах, че е имала проблеми с нервите и за това се държеше така. Даже като почина ми стана малко мъчно, ама по това време вече не бях дете и много неща ми се изясниха. Ама какво да правиш това е животът. Преди години нас са ни шамарили, след години ние ще сме от другата страна и ще говорим "колко добри бяхме, а сегашните...". Нищо ново под слънцето, сигурно и бабата на Тутанхамон е говорила така когато той е бил дете и е правил бели. :-))
цитирай
17. benra - rpatel,
20.10.2010 13:50
кръговратът на нещата.
Ние имаме една съседка, която, когато дъщеря ми беше на 8 й беше вдигнала луд скандал, че сваля колелото си пред блога, ползвайки асансьор(живеем на последен етаж). Викала, обиждала. Детето се беше разтреперило. Ами поговорих с нея.И като оправдание на поведението си тя изтъкна житейските си проблеми-дъщеря й незнам какво, родителите й незнам що, пенсията малка, апартаментът тесен...Та така-децата често се превръщат в отдушник на проблемите на големите
цитирай
18. rpatel - Така е, за съжаление. Често си го ...
20.10.2010 14:11
Така е, за съжаление. Често си го изкарваме на най-малките и на най-невинните. Защо никой не излезе да се разкрещи на мутрата, че алармата на колата му вие цяла нощ и ни пречи да спим, а? Защото ни е страх! Но, виж, ако става дума за 5-годишния син на съседката... на него може да му се крещи и с повод и без повод! Че вдига шум, нищо че 2-те мин. през, които е тичал по стълбите са нищо в сравнение с воя на алармата, че цапа, следите от калните му обувки са нищо на фона на купчината боклук пред блока, защото съседите са свикнали за по-лесно да си изхвърлят боклука през балкона, че е невъзпитан (ей, голяма работа, че един път бързал и забравил да поздрави!), а какво да кажем за съседа от отсрещния блок, който псува на майка вместо добро утро?! Ама не, ние ще се разкрещим точно на детето, а не на останалите! Защото пред него се чувстваме велики, от гледна точка на възрастта си, че и дори на ръста, ама защо ли така сконфузено навеждаме глава и смотолевяме едно: "Добро утро!" като стане дума за мутрата с джипа! Нищо, че вътрешно ни иде да го убием заради алармата която пак ни попречи да спим. Ама смеем ли да му кажем и една думичка, а?
цитирай
19. candysays - Благодаря ти за ценния линк/сайт, Бени!
20.10.2010 14:12
Отидох там и много ми хареса и на мен :))) Сърдечни поздрави!
цитирай
20. benra - rpatel,
20.10.2010 14:17
така е...битката с по-слабите е по-лесна
цитирай
21. benra - канди,
20.10.2010 14:19
моля...моля, реших че ще е егоизъм от моя страна да не споделя това готино местенце :-))) може да се засечем и там, на място
цитирай
22. makont - Мила Бени,
20.10.2010 16:02
не маже и твоята майка или баба да не са казвали: "По наше време не беше така". Знаеш ли колко ме дразнеше това, сега се улавям, че понякога и аз го казвам, но се усещам и гледам да го избягвам. Ето това е тънкият момент, да си спомним своето детство и да не корим младите. От кодекса на детето: "Не ме учи какво да правя, аз ще опитам сам, дори и да се опаря", само се моля да не се опарят фатално. Иаче сигурно и аз дудня по децата, но се старая за смислени неща, логиката е, че като повториш нещо 100 пъти, поне 20% ще им влезе в главите. Много хубав постинг. Поздрав!
цитирай
23. benra - makont,
20.10.2010 16:43
и аз се хващам,че понякога ми е на върха на езика да го кажа, ноо...Всъщност-може и да съм го казвала 1-2 пъти :-)))Поздрав и на теб!
цитирай
24. benra - монализа,
20.10.2010 16:43
да, наистина е много хубав, стойностен.
цитирай
25. анонимен - така е. . . битката с по-слабите е ...
20.10.2010 19:44
benra написа:
така е...битката с по-слабите е по-лесна


да, битката със слабите възрастни хора е по-лесна.
цитирай
26. razkazvachka - Големият човек възпитава -
20.10.2010 21:59
независимо колко е възрастен...
или колко не е:))))
цитирай
27. joysii - Точно да напиша, че нищо им няма на ...
20.10.2010 23:33
Точно да напиша , че нищо им няма на съвременните деца ,съвсем нормални са си , а възрастните са изкукали....и ...се сетих.
Сетих се как точно под прозореца на спалнята ми се събират понякога деца - 5, 6 клас, не по-големи.Пушат по сто цигари и похапват семки и различни вкусотийки в опаковка.Не стоят много - около половин час.Но след тях наистина е наложително да сляза с метлата и лопатата, НЕ , ами и с една кофа - защото боклуците са хиляди.
Безброй пъти съм им казвала с кротък тон - дечица, хайде да ви помоля да не хвърляте фасове и боклуци тук ...те ме гледат тъпо и пак си знаят своето.
Следващият път - метлата - в ръцете им и ...сами да си почистят.
Иначе - с метлата - по главите.
цитирай
28. hristo27 - Много ми хареса!
21.10.2010 09:14
Успешен ден от мен!
цитирай
29. benra - 25,
21.10.2010 10:58
и такава интерпретация е възможна
цитирай
30. benra - разказвачка,
21.10.2010 10:58
Големият човек затова е Голям
цитирай
31. benra - joysii,
21.10.2010 10:59
ама разбира се-това че човек трябва да е толерантен към особеностите на дечурлигата не означава,че трябва да е безразличен към очевадно неправилните неща, които вършат.Има си граници
цитирай
32. benra - христо,
21.10.2010 11:06
радвам се че ти е харесала статията
цитирай
33. vmir - Като си спомня какви шашкънии съм правил на младини,
21.10.2010 11:08
то сегашните младежи ми се виждат направо като божи кравички. Даже се чудя как са ме изтърпявали, то ако сегашния аз бях срещу предишния аз, направо щях да се самоунищожа заради взаимно споделяна непоносимост.
цитирай
34. svetlanal - Харесах!!! Браво!!!
21.10.2010 11:22
Аз съм на 52г. Внучката ми е в първи клас. Всичките й приятелки казат, че аз съм най-прекрасната баба на света. Моя приятелка има четири внучки и те й подарили Оскар за най-добра баба. Така че не съм единственна, за щастие. А колко прекрасни и най-добри дядовци познавам!!! Сега съм първокласничка и заедно с децата в парка се люлям на люлките, тичам първа на пързалката, скачам на ластик. А другите баби и дядовци се усмихват от пейките. Някоя майка се обажда:
- По-тихо деца!
- Ама как по-тихо, нали сме в парка. Пред блока не може, в апартаментите също, е къде децата да се натичат на воля?! Като остареят ще си седят тихо по пейките, само дано не забравят, че са били деца!!!
Когато вали дъжд все им казваме на мъничетата:
- Внимавай да не се намокриш, внимавай локва…
А аз казвам:
- Избери си най-голямата локва и със скок право в нея, после ще влезем в банята и ще се изкъпем.
И тогава…нито една локва не се подминава и се прибираме уморени, мокри и весели, че сме танцували под дъжда!!!
За да сме най- е важно да не забравяме, че и ние сме били деца, че сме били влюбени, че сме били млади и безрасъдни. Трябва да пазим детето в себе си до дълбока старост, тогава всяко дете ще ни напомня нашето безгрижно детство!!!
Безгрижно, грижите да оставим на…тези, които имат къса памет и светът започва и свършва с тях. А как идват децата на този свят?! Идват с любовта!!!
Забравили сме…жалко! Нека има повече любов, за да има и детски смях!!! Ще си отпочинем всички на онзи свят, играйте деца! - така ми казваше моят дядо, когато вдигахме луд шум в двора му. Той беше най-прекрасният дядо на света не само за мен, а всичките си девет внучета!!! И никога не е размахвал бастун, не защото нямаше, а защото…обичаше децата и защото щом ни видеше, усмивка грейваше на лицето му, а усмивките, както знаете са заразни.

цитирай
35. benra - vmir,
21.10.2010 11:30
като погледнем с очите на възрастния детето,каквото сме били и се хващаме за главата :-))))
цитирай
36. benra - svetlanal,
21.10.2010 11:31
и аз харесах това, което си написала:-)))Така като те чета-ти си една щура готина баба:-))
цитирай
37. ronya - не е от годините...
21.10.2010 17:44
и не е от децата...
от човека е :)))
цитирай
38. tera07 - Ох, надявам се да не стана "сърдито старче" :)))))))))))))))
21.10.2010 18:57
Гледам да се усмихвам на живота. Даа по интересни теми пишеш ! Поздрав !
цитирай
39. benra - ronya,
22.10.2010 09:42
мдаа, от човека е
цитирай
40. benra - tera07,
22.10.2010 09:43
колкото повече се усмихваш, толкова по-малка е вероятността да станеш "сърдито старче":-))))поздрави и на теб!
цитирай
41. ve6titsa - Винаги,когато чуя група съученици
22.10.2010 09:45
в автобуса с техния силен "невъзпитан" смях, си казвам - ако това ме дразни,значи остарявам.А по-добре ли е да слушаме епикризи и безкрайни тиради по роднински дразги и покъртителни политически страсти/наскоро слушах една баба,която толкова обичаше премиера...а сега/.Децата са чудесни!Всички деца!Бабите на нашата улица им се бъркат в игрите и затова си отнасят едни чудесни епитети.
цитирай
42. benra - ve6titsa,
22.10.2010 10:09
по-добре е смях, смях, смях
цитирай
43. анонимен - забравихме...
22.10.2010 12:31
Четох с интерес.И си спомнях за моето детство.И за баба ми ...за деня в който една такава сърдита баба й обясняваше как по цял ден се катеря по дърветата и как може да падна и да се убия!!! ...та коментара на баба беше " Ами то и на мен ми се иска да се покатеря ,но немога !". Ипосле когато останахме двете с баба ми прошепна някак тайничко "Не й се сърди тя е забравила че е била дете!" .Още си го спомням и се старая да не забравям че съм била и аз дете .
Гледам ги мойте три дъщери и понякога им се възхищавам как дори и с проблемите който имат винаги извличат смешното ,дали ще е за училище ,дали за приятелки или за пуберските пъпки винаги се усмихват и обръщат нещата на шега .
Дано и аз не забравя за детството !
Неискам да порасна ,искам да съм дете винаги ,за да мога да се надсмивам на живота !!!
цитирай
44. benra - 43,
22.10.2010 14:25
детството е най-щастливия отрязък от живота
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4391892
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031