Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2016 15:53 - За приобщаващото образование, ромските стипендии и още нещо
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 231 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 27.10.2016 17:15


 Станали сме много чувствителни на тема интеграция, приобщаване, равенство и права. Чувствителни до степен нетърпимост. Аз лично като чуя вече, че трябва да приобщавам някого и подскачам, дори преди да се замисля подскачам - първосигнално. И не защото съм толкова първосигнална, а по-скоро, защото от предоверяване стигнах до другата крайност - на пълно недоверие.
Първо подскачам, после се информирам, та да знам напразно ли съм подскачала, или не. Всъщност - иска ми се да е напразно, но...не би

В разгара на дебата "Да има или да няма стипендии за ромчета на база някакъв успех", разбирам, че междувременно МОН си функционира, приемайки различни наредби, стандарти, рамки, в т.ч. н.нар Държавен стандарт за приобщаващо обучение. На фона на темата, която е във фокуса на общественото дърляне този Стандарт лекинко препраща отново към онова преобщителство, срещу което масово се роптае. Но не:

"Приобщаващото образование е процес на осъзнаване,
приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете или ученик, както и на разнообразните му потребности,
гласи наредбата. Отговарянето на индивидуалните потребности на учениците се разглежда като неизменна част от правото на образование, което има всяко дете. Приобщаващото обучение се осъществява чрез активиране и включване на ресурси, които от една страна целят да премахнат пречките пред ученето и научаването, и от друга - да създадат възможности за развитие и участие на децата и учениците във всички аспекти на живота на общността.(вж пълния текст)"

Т.е. един път МОН приема, че ВСЯКО дете е индивидуалност, с индивидуални личностни потребности и трябва към ВСЯКО дете/ученик да се подхожда като към специална личност, имаща ПРАВО на образование и ПРАВО на личностно развитие в общността, равно на правата на всички останали субекти в общността.В стандарта се уточняват механизмите, по които ще се случва това, дефинират се потребностите на "особените групи" и се рамкират образователни инициативи, които следва да бъдат прилагани към конкретните ситуации и изисквания на децата. ЗА стипендии не иде реч. Т.е. какво разбирам аз - МОН си движат законовата рамка, структурирайки я за ВСИЧКИ деца, както е конституционно правилно, отчитайки фактът, че ВСЯКО дете има равно право на личностно развитие и образователно приобщаване. И успоредно с това - стихийно се включва с финансиране към частна инициатива на частна структура. Извън всякаква законова рамка, стандарт и наредба...
Защо?
Защо МОН и неговите експерти не са създали нормативна рамка, обговаряща изисквания за специализирано развитие на специални групи, базирано на цифри и прогнозен ръст на дадените групи в даден обществен и икономически сегмент?
Не се ли нуждаят тези групи от образоване, респективно - образователно развитие? И какъв образователен стимул в този смисъл се явяват неясните по мотива си 30 евро?



Гласувай:
3
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2719034
Постинги: 735
Коментари: 12612
Гласове: 29366
Календар
«  Юни, 2017  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930