Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2016 23:51 - Теория на еднаквостта, водеща до пристрастяване или "как се става пушач"
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2106 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 20.04.2016 23:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 посвещавам на едно момиче, на което няма да се налага да пуши...нали?!:-)

Смотаните не пушат или пушачите не са смотани - тази житейска истина научих някъде в началото на осми клас и веднага след това се запознах с горчивия вкус на тъмносиньото Виктори. Кашлях, давих се, но стоически приемах дозата готино. Така се ставаше част от различните. Ритуалност, достъпна с едно дръпване и хоп-отварят ти се врати, залостени здраво за смотаняците. Включват те в разговори, забелязват новата ти прическа, дори когато не е нова, отбелязват те сред кълба от дим.
Заслужава си кашлянето.
После напредваш в готиността, защото съдбата е благосклонна и у вас се намират стекове ценни цигарки. Липсващите кутийки не правят впечатление на домочадието, което пушляви като за световно, но пък силно впечатляват връстниците ти, които броят стотинки за поделена цигарка.
издигаш се йерархично сред дим и мирис на мъжественост...
Това ви звучи демоде?„
Може би толкова демоде като признанието на един колега, заклет непушач към днешна дата, който пропушил в казармата...за да почива на нарядите. или нещо такова. Стигнал до извода, че като не пушиш си прецакан. И пушил, колкото трябва и пред когото трябва. 
За щастие на тялото - не му се усладило.
Друг приятел пък пропушил на 12. Приятели го научили. Добри приятели. Верни. От ония дето ти разкриват най-съкровените тайни и ако по случайност не желаеш да ги научиш ти плесват етикет "загубеняк+. Кой иска да е загубеняк. Не и той. Дори през ума не му минало. Някъде около 40-те се усети, че нещо не е наред между него и цигарите. Избра дишането.
Тривиално.

"Трябва да пропуша...май" ми сподели онзи ден едно дЕте. "Що бе, кефи ли те" - опитах се да прозвуча максимално широкоскроено... "А, не, хич...просто всички пушат и така оставам в изолация. "
Простичко, а.Пушене за приобщаване. Колко му е. Ниска цена;
Кво пък.
И аз излизам с колегите на "по цигара". Взимам си техните цигарени пет минути. Пуша пасивно и толкоз. Кефи ме да си бъбрим на въздух. 
Понякога не "пуша" с тях и не се чувствам изолирана. Не намирам "специалност" в ритуала.
Избора си е мой - не съм пушач и не се изолирам.
Дълбоко вярвам в избора на личното живеене. И на неговото право. В оня смисъл, в който не вредиш на другите, разбира се и си общественоприемлив в законосъобразния смисъл. И най-вече-в морално-нравствения.
обичам пространства без дим, което не ми пречи когато се събера с приятелки да запаля ароматна ванилова пурета и да се почувствам леко грешна...спрямо себе си. 
"Прекален светец и Богу не е драг". Избор. Мой.
Впреки това предпочитам ароматът на парфюм и пролет.
И понеже започнах с историята как съм пропушила, редно е да я довърша. 
Та, така-запалих гнусното виктори. Беше гадно. и другите ми се сториха гадни. И почнах да ги паля и държа, ей така-за маниер и тежест. После изведнъж осъзнах-че цигарата не е част от същността ми, никога не е била и по никакъв начин някакво тютюнево произведение не може да ме определя като личност.
Простичко, елементарно. Завърших училище като непушач. При това несмотан.
И това е простичко.
Звучи ми като абсурден оксиморон стремежът да бъдеш различен, ставайки еднакъв.
Аз съм непушач.

Пушачите говорят повече
Пушачите почиват повече
Пушачите...харчат повече
Пушачите са общност
Всеки има право да бъде пушач.
или да не бъде
Да пушиш или не - не това е въпросът, който стои в основата на личностната ти реализация.Който вярва в обратното, е глупак.





Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4393822
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031