Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2013 12:19 - Пътят, който осмисля Смисъла на Вечното
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2655 Коментари: 2 Гласове:
8

Последна промяна: 24.02.2013 12:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image "Билети вповече?" , "Имате ли повече билети , поне един, моля?". Не, не е концерт на Глория, нито на Азис. Тълпата, която чинно пъпли по тротоара на Четвърти Километър, не се е отправила към поредния мол, където тече 100-процентова разпродажба. Хората отиват да кажат "Благодаря" на сто процентов Шампион. Наш си, маде ин Би Джи. Малък, но чудовищно голям. Скромен, но блестящ. Световен, Вселенски във всички смисли на понятието.

Гледам как татковци са метнали невръстните си хлапета на раменете си, предпазвайки ги от тълпата. Не съм убедена, че малчовците се държат добре на краката си, но пък съм убедена, че ще станат свидетели на нещо, което ще им покаже Пътят. Пътят, който си заслужава да извървиш, независимо от болката, от трудностите, от пречките, от липсите. Пътят, по който срещаш и успехи, и провали, но който вървиш уверено, защото си го избрал сам и знаеш, вярваш, че това е правилният Път.

Не бяхте в залата? Жалко, защото там, на трибуните, докато дъто ти се ръмби на не особено удобните седалки, докато хлапето, седнало в скута на майка си, те рита по коляното, развявайки българско знаменце, осъзнаваш, че Смисъл Има и Надежда има, и Вяра има. Патетично е, да, но така се чувстваш - патетизиран и българин. И дори да не си способен да направиш една коремна преса, си казваш - аз мога, стига да искам.
Защото именно това е посланието, което ни предаде уникалният Данчо - можеш, стига да искаш! Искай, мечтай и не спирай!

И аз му благодаря не само за медалите, а за това, че хора като него, Той, осмислят понятия като Човек, Труд, Мечта. Осмислят и понятието българин, защото той е Българин с най-главна буква, показал че малките хора на малка България правят Света голям и Силен. 

imageЗад мен имаше едни възрастни жени, трудно им беше да стоят дълго прави, но стояха и плакаха...и не само те...и мъже плакаха...корави и здрави, истински мъже. Защото истинските мъже знаят...Данчо изигра последното си съчетание на халки пред публика, която скандираше името му, станала на крака. Неговата публика, тази, която го боготвори. Защото ние българите можем да бъдем обединени не само в страданието, но и в гордостта.

Благодаря ти, Данчо, за спектакъла, за труда и за това, че може би поне 10-на от стотиците дечица в залата са си казали - и аз мога, и аз искам, и аз ще
!
Благодаря и на всички, които участваха и направиха спектакъла празника на духа и на красотата, на българското, което е част от Вселенското и от Вечното.



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jivi93 - Браво!
24.02.2013 16:14
Благодаря за написаното. Просълзи мен, която имам малко особено мнение за спортистите и в общия случай бих ги приравнила със споменатите Глория и Азис. Но за Човека и спортиста Йордан Йовчев съм сигурна, че думите ти не са пресилени. И когато детето ми стане малко по-голямо, със сигурност ще му покажа запис на този спектакъл. За да може! За да иска! За да се гордее, че има такъв българин!
цитирай
2. kite333 - Мамка му Бени, направо нищо не мога да кажа.
25.02.2013 22:22
Права си та чак онемях.
И сори за началото на коментара :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392017
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031