Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2011 12:36 - Осми март е ден на...
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3527 Коментари: 8 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    Осми март отново чука на вратата и отново настават вечните спорове - има ли го няма ли го, чий празник е и изобщо що за празник е? Като малки на този ден прилежно рецитирахме -
Осми март е ден на мама,
но с какво да я даря
та за грижата голяма
аз да й благодаря!

рисувахме картички, редяхме герданчета, в училище ни снимаха за календарчета, които да подарим на майките си, подготвяхме празненства и въобще имаше някаква особена празничност във въздуха. Дори си спомням, че момчетата в класа ни чакаха на вратата и подаряваха на всяко момиче по цвете. Вълнуващо и сладко. Е...сега в класа на дъщеря ми има две момчета, няма да е никак рентабилно ако трябва да подарят по цвете на момиче.
 С идването на демокрацията 8 март тутакси бе обявен за соц празник. Което, ако питате мен, се оказа доста изгодно за мъжкото народонаселение. Макар че съм била свидетел на големи мъжки компании, празнуващи именно осми март.
От друга страна обаче още от седми март, демек от днес, по улиците плъзват всякакви цветопродавачи и дрънкулотърговци. Навират ти в лицето разни увехнали букети и се опитват да ти внушат, че това е, ли, поредният комерс. Т.е. опорочават всякакъв вид романтизъм, който ти се опитваш някак си да задържиш. Ако се опитваш де. Защото повечето жени напоследък презрително повдигат рамене и равнодушно заявяват - аз нямам необходимост да се чувствам жена един ден в годината, а всеки ден...
И аз така- всеки ден, но пък и нямам против да има един ден, в който да се чувствам по-жена, по-майка, по -колежка, по-....Въпреки че още довечера ще предупредя любимия - мило, да не вземеш да ми купиш някоя роза за 10 лева... Така де - празничен практицизъм vs спонтанна празничност. Женска ми работа.
Виж,   дъщеря ми е ясна и конкретна   - мамо, какво ще ми подариш за осми март? Празник=подарък. Това е асоциативният път, по който вървят повечето от подрастващите.  
Дали е възможен празникът без подарък или пък подаръкът без празник. И дали е възможен осми март без осми март? 
Може би е редно да си запиша час за фризьор, за педикюр, маникюр,  за масаж, за солариум, за колариум, за козметик...Да овършея магазините, да изпразня портмонето(не своето) и да попитам за колко часа и за къде ни е резервацията. Или пък да се обявя за модерна феминистка? Без подарък и без цвете. 



Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gwendoline - Аз съм на принципа, нека има повече празници! :))
07.03.2011 12:53
С букетче или без букетче, утре така или иначе ще е по-различно и по-весело. Особено ако имаш жена-шеф, гаранция за един мързелив работен ден :)))))
цитирай
2. tili - Понеже вече бил обявен
07.03.2011 12:56
за празник на всеобщото равноправие - всеки да прави каквото си иска. Важното е да е забавно:)
цитирай
3. dorichela - За мен 8-ми март си е ден на майката и ...
07.03.2011 13:52
За мен 8-ми март си е ден на майката и това е.... Аз не празнувам.. Един ден, когато имам деца, тогава.. :)
цитирай
4. megg - И подаръкът, и цветето ...
07.03.2011 17:05
Да греят в очите на любимите хора, тогава идва празничното!
Хубав да е денят ти - усмихнат и весел! :)
цитирай
5. martiniki - преди седем-осем години
07.03.2011 19:08
мръцвах носа при споменаването на празника, особено що се отнася до дежурните карамфили/гербери/лалета, но от година-две празникът се реабилитира в очите ми, за утре ще се радвам на кокичета и минзухари в китка, особено след като разбрах, че е трудно да се намерят кокичета вече:))((
цитирай
6. tryn - Красиво споделено, Бенра!
07.03.2011 22:14
Най-важното е сърцето да празнува...
Пожелавам ти много настроение и усмивки за утрешния ден! :)
цитирай
7. razkazvachka - А, отивам да си харесам подарък, та като се появи другарчето с цвете,
08.03.2011 10:59
да му разкажа...
цитирай
8. magnoliya - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
08.03.2011 23:39
Здраве, щастие, любов и късмет по пътя ти напред!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4414940
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930