Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2009 11:19 - Единственото, от което се нуждая
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3063 Коментари: 22 Гласове:
0



      - Мамо, ти си единственото, от което се нуждая - очичките греят усмихнати, а нослето направо моли да бъде отхапано.
Няколко часа преди това сме водили спор на тема - нужна ли е покупката на нова чанта и въобще нужно ли е да се сдобиваш с вещ подир вещ, за да се чувстваш щастлив и пълноценен. Един обичаен спор между родител и дете, спор, в който понякога се налага да привеждаш аргументи, които не са ти по вкуса. Спор, който винаги оставя горчив привкус и известна доза чувство на вина и у двете страни. У родителя, че е отказал, у детето - че е проявило каприз не намясто и не навреме.
    В съвременния свят децата ни са обградени от всякакви материални изкушения и, колко ли разумни трябва да бъдат, за да могат да им устоят...необходимо ли е изобщо да бъдат разумни...?
Има родители, които задоволяват всичките прищевки на детето си. Било от обич, било от излишество на материални средства, било то като начин за компенсиране на други пропуски и празноти, като подмяна на внимание. Всеки, естествено, преценява кога, как и какво.
Наистина понякога покупката на една нова, желана чанта, маратонки или електронна джаджавка, кара детето да лети от щастие. Нормално е, та нали и ние, големите, практикуваме шопингтерапия. Защо това да не важи и за децата.Защо покупките непременно трябва да бъдат на необходими неща. Често една напълно ненужна, но желана глупост те кара да се ухилиш до уши. Но...друга ми беше мисълта - в изцяло материално съвремие ли живеем? Наистина ли толкова сме обвързани с вещите, че те да определят степента на удовлетвореността и щастието ни. Притежанието им да е нещото, което поражда усмивка и непритежанието - което ни разделя и натъжава...
Естествено, материалните придобивки ни носят задоволеност, но човека така е устроен,че иска и още, и още. И в един момент се оказва,че целите,които си поставяме са изцяло материално измерими. Обувките от витрината, чантата от скъпия бутик, новия модел на еди коя си марка автомобили, жилище в престижен квартал, а защо не и яхта и още, и още...стремежи.
А всъщност единственото, от което се нуждаем е някой да ни каже с поглед изпълнен с обожание -
ти си единственото, от което се нуждая.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jblog - Поздравления!
08.07.2009 11:57
Наистина човек има нужда от много малко. Но, за съжаление, много често разбираме това, след като сме загубили точно това, малкото, което всъщност е много голямо! Разбира се, че и вещи и суета и самочувствие са важни неща за съвременният човек, но е хубаво понякога да си даваме сметка за това, кое е най-важното!
цитирай
2. damnation - Да. . . обикновенно липсата на ро...
08.07.2009 12:00
Да... обикновенно липсата на родител ( не буквална ) кара детето да развие нужда от други неща.
цитирай
3. benra - jblog,
08.07.2009 12:02
наистина често най-щастливи ни правят-дребните наглед неща - усмивката на детето, одобрението на родителя, нежността в очите на човека до нас, учтивостта на непознатия или просто слънчевия ден навън
цитирай
4. benra - damnation,
08.07.2009 12:02
да,за съжаление, някои липси се опитват да бъдат заменяни от материални придобивки - една лъжлива помяна
цитирай
5. анонимен - А всъщност...
08.07.2009 13:17
кой каквото носи в сърцето си.
Поздравления за постинга и особено за финала му :-)
цитирай
6. minavam - зависи от кого идва материалното - ...
08.07.2009 15:25
зависи от кого идва материалното - на мен цвете от половинката ми е по-скъпа от нова скъпа италянска кожа - била тя под вид на обувките, чанти или наметала. Другото ще си купя.
Големият ако иска нови джаджавки - да ходи да работи лятото. не защото не можем да си го позволим, а защото трябва да се научи каква е цената на капризите. Иначе телефони и МР3-йки ги има вече и от най-примитивните за малко пари.
С момичета е по-сложно, отсега предвиждам как ще бера ядове с дребната. Но... на около 14-15 ако ми иска еко-палто ще й отговоря като моята мъдра майка навремето:
- Иди да работиш лятото, колкото спечелиш - твои са. Ако не ти достигат - ще ти помогна.

цитирай
7. benra - simpleman,
08.07.2009 15:55
поздрави и на теб!
цитирай
8. benra - minavam,
08.07.2009 15:57
да хубаво е да знаят цената на нещата, които искат. Т.е. -да видя как се изкарват паричките и да преценят сами за какво и как да ги харчат.Забелязала съм,че е едно да им купиш нещо, друго е сами да преценяват. Моята дъщеря има мания с чантите, от малка е така-види ли чанта пощурява.И съответно има много
цитирай
9. minavam - 8. benra
08.07.2009 16:00
Моята е с мания относно шапките. За сега все още не са скъпи но като пораснеееееееее... А хубава шапка само аз си знам колко струва:-))

Едно момиче по-добре да е кокона, отколоко да е мъжкарана:-)
цитирай
10. benra - minavam,
08.07.2009 16:01
напълно съм съгласна с теб, дори имам теория,че няма нищо лошо момичетата да бъдат поглезвани, да се научат,че заслужават внимание, а не да понасят всичко на крехките си раменца. За което имама голям спор с половинката ми
цитирай
11. benra - а за шапките-
08.07.2009 16:02
и вашата не е лесна и като се замислиш,както към чантата, така и към шапката има един куп аксесоарчета, които трябва да вържеш
цитирай
12. minavam - 10. benra
08.07.2009 16:12
"За което имама голям спор с половинката ми" - при нас е обратното, като всяко едно късно родено дете, че и момиченце, малката е абсолютна любимка на таткото, виж ти - а аз си мислих че мъжете са луди по това да имат наследник. Къде ти... Изкупува й де що види хубавка рокличка, за да не ходела след време като съвремени млади жени с раздърпани дънки и безформени фанелки. Ние с баткото редовно го бъзикаме на тази тема.
цитирай
13. benra - :-)))))
08.07.2009 16:15
ето това си заслужава да се види-татко, който купува роклички. Нашият татко ни учи да караме мотор и да пердашим момчетата :-)))Но ,което си е си е-татковците и щерките са си взаимна слабост
цитирай
14. minavam - Ааа, за пердашене ние си имаме батко ...
08.07.2009 16:38
Ааа, за пердашене ние си имаме батко и то с голяма разлика в годините - ще отвинти главата на всеки, който припари до сестричката му, тъй че може да си расте кокона и кокетка:-))
цитирай
15. benra - значи
08.07.2009 16:43
вашата коконка е случила на двама верни мъже-пазители :-)))
Аз съвсем сериозно си мисля, че глезенето в умерени доци е полезно до задължително.Спомням си ние как бяхме възпитавани от обществото-да сме почти безполови и равни...ами не е така
цитирай
16. minavam - Аз съвсем сериозно си мисля, че ...
08.07.2009 17:01
benra написа:

Аз съвсем сериозно си мисля, че глезенето в умерени доци е полезно до задължително.Спомням си ние как бяхме възпитавани от обществото-да сме почти безполови и равни...ами не е така


Нито една нормална адекватна жена няма да спори с теб.
Лошото в случая е че това да сме "безполови и равни" се толерира и в днешно време. момченца като Азис се кълчотят като момиченца, а момичета бъркат феминизма с носене на панталони войнишки тип и къса коса.

Защо за бога има жени с къса косица но супер-женствени, а нашите гледат да се носят така, че в гръб не мож я разбереш момче лие... момиче ли...

Женственоста при мъжете е на мода, както мъжкаранството при жените.
цитирай
17. benra - бе
08.07.2009 17:04
те, тези момченца по-скоро искат да са другополови.Има някакво преливане на полове, което ме подсеща и за така модерната метросексуалност. Т.е. навлизането в женска територия без претенции за женственост. Аз обичам всеки пол да си знае мястото.Така де -мъжът да си е мъж и жената-жена. С оглед на това не съм никак застъпник на войнстващия феминизъм
цитирай
18. minavam - Епа то феменизма е полезно нещо - ако ...
08.07.2009 17:08
Епа то феменизма е полезно нещо - ако жената иска - работи, ако иска- ражда, ако иска- гласува. Феменизъм не значи нищо повече от това. Да не се връщаме в началото на 20-ти век, когато убийството на жена не се е смятало за престъпление в някои държави. Но равнопоставяне на полове? Глупост невероятна, най-малкото защото мъжете имат пенис, а жените - вагина.
Припомни си за известните жени от миналото - Клеопатра, Нефертити, Екатерина Велика - нещо не ги помня да са искали да стават мъже.
цитирай
19. benra - аз
08.07.2009 17:14
говоря за онзи феминизъм, в който жената се опитва да бъде две в едно, блъскайки се в гърдите,че всички мъже са свине.
Не може да има равнопоставеност на половете по ред причини. Не е и необходимо.И разбира се няма да се връщаме към времето, в което жената не е била считана за човешко същество и,която неправда всъщност ражда феминизма, изродил се днес в обезличаване на женското начало.
Смятам,че една жена е непривлекателна,когато се намъкне в мъжки образ.
цитирай
20. minavam - Брех, где ги намират тези жени мъ...
08.07.2009 17:35
Брех, где ги намират тези жени мъже-свине? Аз нито един не видях, явно подобното се привлича от себеподобното. Ако жената има чувството че всичките мъже са свине, то трябва да се замисли защо среща все такива)))
цитирай
21. анонимен - 19.benra
10.07.2009 13:43
"Смятам,че една жена е непривлекателна,когато се намъкне в мъжки образ." - Зависи при какви обстоятелства! През войната жените е трябвало да вършат и мъжката работа, но с това не са били по-малко жени. И днес има жени, които трябва да свършат мъжки задължения в домакинството, поради липса на мъж в него. Вярвайте ми, по за предпочитане е от това да поканите съседа да ви помогне, а той после да чака нематериална отплата:))) Една жена не е истинска жена само за това, че има перфектен маникюр, я!
Колкото до материалните задоволявания на подрастващото поколение, ами всеки според джоба си и разбиранията си - и двете могат да бъдат непостоянни величини, в зависимост от обстоятелствата. Лично аз си мисля, че по-лесно е да се пренастрои от по-слабо задоволяване на желанията им към по-силно, отколкото обратното.
цитирай
22. benra - 21,
10.07.2009 13:47
не, не..нямам предвид това намъкване в мъжки образ.ДА смениш щепсела на ятията или пък да си боядисаш стаята.Това са съвсем естествени неща, колкото и естествено е и мъгът да запретне ръкави край печката.
Имам предвид онова намъкване в мъжки образ-жестове, мимики, груб език...сякаш се изважда на показ някаква сила, която жената смята,че трябва да притежава демонстративно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392738
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031