Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2009 10:35 - Как подкрепих българското
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9358 Коментари: 66 Гласове:
0

Последна промяна: 20.05.2009 10:58


         Снощи тъкмо метках едни  египетските пресни картофи в тигана, когато  сентенцията " Човек е това, което яде" - внезапно нахлу в мисловното ми пространство. Огледах се трескаво :
Салатата от турски краставици и македонски домати ми се пулеше, прясно нарязана и подправена с кипърски зехтин. На втория котлон, в австрийско масло, се задушаваше китайска царевица, френският грах отпочиваше в изящна йенска съдинка. Котлетите от щастливо ирландско теле (месарят ме увери, че това било едно супер щастливо теле)чакаха реда си, осолени в израелска нискокалорична сол и поръсени с индийски чер пипер. За десерт бях наредила гръцки ябълки и банани, озовали се на трапезата ми след дълъг път от далечна Африка. Въобще в кухнята ми цареше някаква интернационална атмосфера.
Леко се притесних, осъзнавайки,че патриотизмът ми не е на нужното ниво и отворих хладилника, с надеждата да съзра нещо българско. След пет минутно съзерцание, при което категорично отхвърлих: датската фета, холандската гауда, швейцарския рокфор и пражката шунка, мернах снопчето магданоз, което миналата неделя собственоръчно  бях набрала от градината на една баба."Откъсни си баба - прикани ме тя - да видиш оти тая мерудия прави манджата истинска". Извадих го радостно и смело го нарязах в салата, нищо че милото ненавижда магданоз. Все пак...трябва да подкрепяме българското, нали?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kuracpalac - ;-)))
20.05.2009 10:51
Поздрави!
цитирай
2. анонимен - магданоз
20.05.2009 10:52
или мерудия?
Впрочем ето как може да стане: напук ядем всичко вносно, за да го довършим - и да остане само българското!
:)))
цитирай
3. hara73 - Бени,
20.05.2009 10:53
голям си патриот, въпреки всичко намери сили да подкрепиш и българското, нищо че половинката ти може и да не щастлив от това. Патриотизъм е това, не шега работа, трябва и жертви да се правят :-)
цитирай
4. buboleche - в общи
20.05.2009 10:54
линии и аз така го подкрепям. Гледам на повечето неща пише на български, но било произведено и внесено от не знам къде си.:))
цитирай
5. benra - kuracpalac,
20.05.2009 10:55
Поздрави и на теб!
цитирай
6. benra - parasol,
20.05.2009 10:56
не, не чубрица, баш си магданоз.Баба ми викаше наричаше всички подправки с общото название-мерудии.
Трябва да има щипчица българско, иначе какво ще сме?
цитирай
7. benra - hara,
20.05.2009 10:56
не му оставих избор на милото, просто го попитах-мило, ти патриот ли си или лукова глава?
цитирай
8. allbi - ха ха ха
20.05.2009 10:59
храна интернешънъл :))
моят мъж пък щото си е малко зевзек пита
продавачката в египетската пустиня картофите
са най-вкусни, нали :))
може пък да си пазим родните неща и да унищожаваме чуждите ...
да живее българското другото в тигана :))
цитирай
9. martito - :))))))))))))) И това не е мал...
20.05.2009 10:59
:)))))))))))))
И това не е малко:))
цитирай
10. benra - бубс,
20.05.2009 10:59
вчера се втрещих като си купих египетски пресни картофи с явно автентична египетска пръст по тях.Някак си не мога да си представя,че на търговците им е по-евтино да внасят картофи от египет.ама ей на...
цитирай
11. benra - allbi,
20.05.2009 11:08
ами едни космополити сме станали мани-мании
цитирай
12. benra - marti,
20.05.2009 11:09
нали, нали :-))))
цитирай
13. kasnaprolet9999 - И аз съм ги ползвала египетските картофи,
20.05.2009 11:12
не са лоши. Хубав постинг. Когато салатката е с повече магданоз не те удря в главата алкохола, ако ползваш такъв вечер за отпускане. Арабските салати по тази причина ги правят с много магданоз.
цитирай
14. dorichela - Подправката прави рЪнЪтЪ :):):):) ...
20.05.2009 11:13
Подправката прави рЪнЪтЪ :):):):) Поздрав!
цитирай
15. benra - prolet,
20.05.2009 11:20
не го знаех това за магданоза...ето вече знам как да се спасявам от напиване:-)))
цитирай
16. benra - dorichela,
20.05.2009 11:21
с български магданоз напред в борбътъ !!!:-))))
цитирай
17. tera - benra,
20.05.2009 11:26
купи си буркан лютеница и ще се отървеш от тези терзания.
В нашия хладилник лютеницата е the must, затова съвсем спокойно и патриотично си живея! :)))
цитирай
18. benra - леле, тера,
20.05.2009 11:29
припомни ми за юлтеницата на баба...ммм
а тази в магазина-знам ли й стабилизаторите и консервантите от какъв произход са:-))))
цитирай
19. flyco - ...
20.05.2009 11:38
То да беше само със съдържанието на хладилника ти така, ами я погледни обзавеждането, крушките в лампите, дрехите, телевизионните предавания, радиокласациите, книгите по сергиите. Трябва да положиш усилия за да откриеш българското, големи усилия! Дори на село усилията няма да са кой знае колко по-малки. А мисленето ни? В един момент може да се окаже, че завистта българска е единственото автентично нещо у нас, подарена тема за пост Бени :)
цитирай
20. tera - benra,
20.05.2009 11:42
много задълба в темата!:) Сигурно са от международен произход, но разсъждавай по-глобално. Ние сме жители на земята, останалото са подробности. Класикът е казал:
Правило 1 - Не се тревожи за дреболии.
Правило 2 - Всички неща са дреболии!
:)))
цитирай
21. анонимен - Ама, какво се терзаете, не разби...
20.05.2009 11:56
Ама, какво се терзаете, не разбирам?!?:))
Вий сега ЧЛЕНОВЕ на ЕС ли сте или кво??:)))))
На тва му се вика кулинарна интеграция, хаха
Поздрави!:)
цитирай
22. benra - fly,
20.05.2009 11:58
така...така..накъдето и да се огледаш, всичко е Фносно...
Подарена тема, ама виж пък как приех подаръка :-))
цитирай
23. benra - tera,
20.05.2009 11:59
Записвам си правило едно и две и си ги болдвам:-)))
цитирай
24. benra - 21,
20.05.2009 12:01
направо кулинарен космополитизъм
:-))))Поздрави и на теб!
цитирай
25. анонимен - хаха
20.05.2009 12:12
ама ти готвиш:-)))
цитирай
26. benra - 25,
20.05.2009 12:30
случва се, да ти кажа честно :-)))
цитирай
27. luben - мерудиите
20.05.2009 12:37
(както му викаха бабите) са ми повечето нашенски, но тъй като купувам (и имам място за тях, а и ги ползвам) доста чуждоземски подправки, то в този сектор в кухнята не мога да подкрепя много нашенското. Обаче съм намерил едно много вкусно овче сирене от една мандра, та поне сирената са ми само наши (датско не съм взимал от доста време). А иначе ... с много магданоз мож направи една хубава табуля :)))

Радвай се, че все още кухнята е международна, а не изцяло китайска. Като всички промишлени стоки (или почти всички). И чесъна.
цитирай
28. benra - luben,
20.05.2009 12:38
какво е това табуля???стана ми любопитно
цитирай
29. doriana - Бени, време е на балкона да си нап...
20.05.2009 12:46
Бени, време е на балкона да си направиш разсад!!!
Препоръчвам ти го, ако си нямаш "село" и баба и дядо в него!
цитирай
30. benra - doriana,
20.05.2009 12:48
без майтап-миналата година реших да си посадя копър.Купих си надлежно едно пакетче семена от магазина,засадих го в саксия и зачаках.Досега е поникнала коприва и един висооок доматоподобен бурен с едни малки зелени плодчета.Чакам да го видя в крайна сметка какво ще излезе.Не ще да е копър обаче:-)))
цитирай
31. doriana - 30. benra
20.05.2009 12:53
По въпроса със семената за разсад ти препоръчвам да се обърнеш към експертите - баби!
:)))))
цитирай
32. benra - тази
20.05.2009 12:56
година твърдо съм решила да си взема от експерт-баба семена за копър.Много обичам копър и искам да си го имам целогодишно...пък.Което изобщо не знам дали е възможно, но аз искам
цитирай
33. borjanmljakov - Нормално е да се яде вносна храна.
20.05.2009 13:35
Българската е сниско качество.
цитирай
34. lubara - Поздрави!
20.05.2009 13:46
И малко чесън от бабата ако си наскубала, щеше да нямаш грешка!
цитирай
35. анонимен - Охххх,
20.05.2009 13:49
в моя хладилник е същата работа ... ужасих се като се замислих ...
цитирай
36. benra - lubara,
20.05.2009 13:54
следващия път непременно
цитирай
37. benra - анонимен,
20.05.2009 13:54
какво излиза-и хладилниците ни си приличат:-)))занич сме космополитна нация със сходно съдържание на хладилниците...или почти
цитирай
38. tili - Много хубав пост!
20.05.2009 14:07
След като имаме средства да си купуваме всичко това, значи има някаква работеща икономика и у нас. Не вярвам някой да ни праща стоки безплатно. Това е - вътре сме в световния търговски кръговрат. Нищо лошо!
цитирай
39. copycat - ---
20.05.2009 14:10
холандските картофи са по-добри от египетските, но селяндирските спомени са си чисто български.
цитирай
40. gothic - Подкрепям българското...
20.05.2009 14:20
ожених се за българка и в момента слушам българска музика, облечен в български анцуг. А да, и зобам тиквени семки, пакетовани в България. За произхода не съм сигурен...Бирата не е българска.
цитирай
41. luben - Табуля
20.05.2009 14:22
или табули е ориенталска (щото я има в иранска, иракска, ливанска и т.н. кухни) салата с (основно) магданоз и кус-кус/булгур и доматки + лимонов сок + зехтин. Може да се сложи и малко мента и чесън, но основата е магданоз. Много освежаваща. Рецепти по интернет сигурно има бол, но споделям това, което съм хапвал по ориенталски/средиземноморски ресторантчета ;)
цитирай
42. artanis - Супер
20.05.2009 14:43
Аз пък си купих месо, колбаси и истински кашкавал директно от производителя в пловдивско на двойно и тройно по-ниски цени от магазина в София. Иначе зехтинът е португалски, а ябълките, задължително от Трентино, Италия. А да, и един мед от съседа, който е сташно чист, не като шербета от магазина в София.

поздрави:
цитирай
43. luben - в подкрепа на
20.05.2009 14:52
42 искам да кажа, че когато намеря мандричка/месо в провинцията, без толкова голямо значение от цените, винаги си купувам продукти от там. Особено, ако районът е сравнително чист (да няма промишленост/замърсяване)! А такива райони все още има у нас.
цитирай
44. benra - tili,
20.05.2009 15:33
така е, всъщност и този извод е напълно валиден, макар че все още потребителската ни кошничка,макар и кошничка, а не количка е полу-празна.
цитирай
45. benra - borjanmljakov,
20.05.2009 15:34
има и доста качествени беге продукти, но повечето се изнасят.За съжаление за вътрешния пазар обикновено отива по-нискокачествената продукция.
цитирай
46. анонимен - me
20.05.2009 15:58
Всъщност Пражката шунка е Made in BG :) Пък и най ли му притрябвало да яде БГ боклуците от магазините, дето са и по-скъпи от вносното...
цитирай
47. elensia - Много весело :)
20.05.2009 16:02
Не съм се замисляла... Досега страдах само заради доматите :) Ама наистина, то май не остана нищо българско за ядене ...
цитирай
48. benra - gothic,
20.05.2009 16:06
ти си пример за патриот!!!!Бравос!!
цитирай
49. benra - luben,
20.05.2009 16:07
звучи много интересно тази своего пода салата, може да я изпробвам някой път.
цитирай
50. benra - artanis,
20.05.2009 16:08
наистина си заслужава човек да си купи нещата директно от производителя, така поне знае какво купува.
цитирай
51. benra - elensia,
20.05.2009 16:09
аз най-много страдам заради доматите и краставиците-имат ми вкус на трева и това си е!
цитирай
52. benra - 46,
20.05.2009 16:10
а..тая приемаме,че си е баш Пражка:-)))))
цитирай
53. анонимен - статията ти е забавна и подчертано ...
20.05.2009 16:45
статията ти е забавна и подчертано хумористична...става за леко четиво, но гледам какви коментари са се развихрили. аз всъщност не виждам къде тук стои проблема българско/чуждо. в крайна сметка човек е потребител и като такъв избира продуктите, които имат по-високо качество и отговарят на личните предпочитания. ако са вносни - какво от това? в ркайна сметка заради единия патриотизъм не си заслужава да се преживят изгнили домати или некачествено сирене, при това сервирани с отвратително отношение от продавачи. ако българските предприятия толкова искат да привлекат вниманието ми -да предлагат качествена стока. далеч съм от мисълта,че всичко чуждо е качествено, но поне сега имаме избор и можем да пробираме. не е като по комунизма, когато опашката беше километрична, а в магазините имаше по 10 продукта и изборът се свеждаше до -да стоя ли на тази опашка или да се преместя на друга преди да е свършило всичко. в крайна сметка хледилниците на Мраз не бяха лоши, Ладите и Москвичите също, но аз искам да имам избора да предпочета едно БМВ примерно ;)

глобализация, какво да го правиш
цитирай
54. benra - анонимен 53,
20.05.2009 16:51
да, написаното е написано с усмивка. Човек така е устроен,че винаги намира аналогията.Ето - и при мен тази статия се роди от закупуването на едни египетски картофи...огледах се и установих,че в избора си не съм избрала родното и вероятно има защо. Хубаво е човек да има свобода на избора-абсолютно съгласна съм!
цитирай
55. gothic - Моля, моля....
20.05.2009 16:54
Благодаря :))))
цитирай
56. artanis - За провинцията
20.05.2009 16:57
Там също грее слънцето, инвестирали са хората в модерни заводи и правят качествен продукт. Повечето обаче не могат да стъпят в София и са почти винаги на ръба на фалита. За сметка на това, софийските работници често са снабдявани с химикали с китайски произход. А когато някой овчар извади 40-50 хиляди евро кеш, столичаните с една ипотека и два три потребителски кредита могат само да се чудят как така.

Малко се отклоних от темата, но днес се върнах в София и след Пловдив ми прилича на един голям работнически квартал. А да и някой знае ли защо всички по улиците говорят руски?
цитирай
57. benra - artanis,
20.05.2009 16:59
да, инвестирали са хората, но...това е дълга, обширна и доста нерадостна тема. За жалост дребните производители в повечето случаи са в неизгодно положение.
А...къде говорят руски?В София ли?Всички? Не съм забелязала
цитирай
58. artanis - Имигранти
20.05.2009 17:28
Това съвсем не е по темата, но днес в рамките на половин час чух руска реч поне два пъти. Около хотел Плиска и на Орлов мост. До малкия мол нали има и някакво руско училище, и е пълно с руснаци. Червената армия идва :)

За дребните производители: Честно казано не са много дребни фабриките им. Иначе за жалост или не, ям хубави и евтини месо и кашкавал :) (когато не съм в София. Когато съм тук, ям боклуците, които ядат всички)
цитирай
59. viki4ko - :)
20.05.2009 19:40
Ако съдехме за себе си по храната, която намираме по магазините, не само патриоти ми какви ли не неща нямаше да сме!:)))
цитирай
60. анонимен - Малиии, и аз се бях замислил по едно време над този въпрос,ама ти го доразви перфектно!
20.05.2009 20:00
А аз се чудя що толкова ми се удават езици всякакви- ми то с манджите и дрехите направо съм си се обучавал!
:)
цитирай
61. benra - artanis,
21.05.2009 09:28
може би сме станали много популярна дестинация за руснаците :-)))
цитирай
62. benra - viki4ko,
21.05.2009 09:29
или може би, казано иначе, щяхме да сме мнооого неща:-)))
цитирай
63. benra - анонимен 60,
21.05.2009 09:29
хихи...не бях поглеждала на въпроса от тази гледна точка.Ама викаш да не се чудя,че онзи ден сънувах на китайски :-)))
цитирай
64. sowhat - хих, а така бени
21.05.2009 10:23
пък и ако имаше от домашната ракия на тате еееееееее ))
цитирай
65. benra - соу,
21.05.2009 10:33
домашна ракийка с доматки, откъснати от градината и славейче да пее в дървото...ееех:-))))
цитирай
66. nellka - Малеййййййй, защо съм такава значи...
21.05.2009 11:37
да прочета едва сега това.
От сърце се смях, защото... ама то не е никак смешно!
ей затова ходя в единия ъгъл на пазара в Плевен, там продават няколко бабки, все се озъртат щото... няма значение. Но поне марулките, пресния лук, чесъна, магданоза, яйцата и ракийката са ми съвсем, ама съвсем български и домашни :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4383790
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031