Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.05.2009 10:27 - България - това са намръщените хора...?
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7611 Коментари: 52 Гласове:
0

Последна промяна: 11.05.2009 11:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                  Трябва да му се признае на Карбовски - умее да размисля. Ровейки се из дъното на дъното, из мрачните случвания, из тъжните мисли, изкарвайки на повърхността духовния и социален боклук, прави така щото хем да ти стане тежко, хем да ти стане тъжно и да се чудиш надеждно ли ти е или безнадеждно. Сигурното е едно - кара те да мислиш.
    Признавам си - гледам го, когато имам възможност. И "Отечествен фронт" гледах, и "Емигранти". Второто ми беше особено интересно, защото нерадостен факт е, че много българи предпочетоха да са небългари, много българи предпочетоха да живеят с носталгията, но сигурно, да мият чинии и почистват чужди кенефи, но платено. Някой ще каже - пфуу, националната гордост няма цена, достойнството не е материално съизмеримо и едно дърво без корен умира. Всичко това хубаво, но...дали е така. Живеем във времена, в които всяко нещо има цена и всяко нещо, за жалост или не, се оказва материално измеримо или материално обусловено. И гордостта, и достойнството, и спокойствието, и бъдещето. С оглед на това всеки има право да направи личния си избор и всеки знае какво му струва това - в материален, духовен и емоционален аспект.
    Но...отплеснах се. Исках да пиша за нещо конкретно, за една емоция породена от фраза, изречена в съботното издание на "Емигранти". Млад мъж, родом от столицата, напуснал страната, както самият той твърди - не от материална незадоволеност, а от духовна празнота, от чувството за боксуване, от невиждането на переспектива, от празнота. И не, не желае да се връща, никога, за нищо на света. Как дефинира той родината си? Каза така - България, това са намръщените хора. Една простичка дефиниция, плод единствено на усещане, дори на себеусещане, на себеизразяваме. Прииска ми се да се бях възмутила, чувайки това определение от човек, избрал да не бъде българин. Така де - не е ли възмутително да изкарат нацията към,която ти принадлежиш вечно сърдита, недружелюбна, отблъскваща? Повече от възмутително е, да. Та от векове българинът се гордее със своята отвореност, гостоприемство, отзивчивост - те са в основата на националното му самочувствие едва ли не. Алооу, какви ги дрънкаш бе момче - ми идеше да ми иде да му кресна - стой си в испанията и не плюй по родното, много моля. Да, но не - не креснах, изобщо. Слушах го, подсъзнателно мислейки колко е прав и се радвах...че го е осъзнал. Че едно младо момче е успяло да види себе си отстрани и да не се хареса. Да не се хареса до степен на отблъскване. Успял е да проумее и причините за всичко това и да не ги намери за оправдателни, до степен да избере по трудното - да бъде дърво без корен.
Не ме разбирайте грешно - не мразя страната си, не мразя народа си - та как бих могла? България е част от мен, всъщност тя е аз. Но го разбирах много добре, знаех какво е усещането да почувстваш смисъла на думата "спокойствие", на думата "грижа", на думата "държава", когато същевременно носталгията натиска тънките струни на душата ти и свири някаква непозната за теб песен, от която ти става странно. И знам какъв е шока на завръщането. Защото, когато не си изживял другото е лесно да приемеш, да повярваш, че това, което живееш е нормалното, естественото. Да залепват боклуците по токчетата ти, ошлюпени от дупките, да присвиваш нос от миризмата и да виждаш във вътрините своето аз, отпечатало на лицето си цялата тежест на битието. И да не се чувстваш различен,защото всички около теб живеят с този ритъм...значи е нармално. Нормално е да чуеш - България - това са намръщените хора - и да не ти стане обидно?
    Яд ме е, че не ме хвана яд на него - на този, който открито заявява разочарованието и ненавистта си - хвана ме яд на мене си, защото знам колко е лесно да бъдеш намръщен и колко по-лесно е да бъдеш усмихнат . Всъщност, май ме е яд на Карбовски, че ни показва такива,каквито сме, а не такива, каквито трябва да бъдем. Може би е крайно време някой да възпита емоциите ни...?


Тагове:   намръщени,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zemaria - Иво
11.05.2009 11:29
май така се казваше момчето-фризьорът от Мадрид- е напълно прав. Но има и много други неща. Има една непоправима болезненост от осъзнаването не колко сме зле ние-като страна и хора, и не колко са добре те-не, не в непрестанното сравняване-ами в едно усещане са нормалност, което го има тук. Казвам тук, защото съм навън. Тук усещаш, че това е нормалния живот, че така трябва да е устроен светът, в който ти се чувстваш добре. С неговата толерантност, възпитанието и учтивостта на околнитес начина на живот и подреденост.Нещо такова писах миналата година, в постинга "Хъшове"
цитирай
2. benra - Чак сега видях, че съм пуснала поста два пъти
11.05.2009 11:34
И копвам тук коментарите ви от вече изтрития дублиран пост:


анонимен - А защо трябва да се ядосваш? Заради ...
10:39
А защо трябва да се ядосваш? Заради лицемерния патриотизъм на повечето българи ли?!
Всъщност, мисля си, че колкото повече хора осъзнаят този факт, толкова по-голям е шанса този народ да тръгне в някаква по-читава посока..Дали?!

Изтрий
2. sowhat - ключовата
10:58
фраза:
кара те да мислиш - ако всички можех ме да мислим и за нещо друго извън себе си , нещата щяха да се променят, бен

Изтрий
3. pyncho -
11:01
да, страшна кочина е българия. заради нас, българите, не заради нещо друго. само не разбирам защо си смятала, че трябва да си ядосана на изказването му...

Изтрий
4. dorichela - Трябва да спрем да се горедеем с м...
11:08
Трябва да спрем да се горедеем с миналото, а да направим така, че да се гордеят нашите наследници с това, което сме направили ние... Но дълбоко се съмнявам.... Манталитета ни е такъв просто. Говорим, нищо не правим.... И псуваме, по много! То зи и онзи.. но не и нас, защото нали знаете.. ние не сме виновни....


Изтрий
5. benra - анонимен 1,
11:29
няма как да останеш безразличен към собствените си емоции. Не знам дали точно е лицемерен този патриотизъм, с който обикновено публично се бием в гърдите. За мен лично патриотизмът се изразява в малките неща, които правим ежедневно и които спомагат страната ни да се движи напред.Примерно-за мен патриотизъм е да ида да гласувам, да не си изхвърлям боклука през балкона, да засадя звете пред блока, да се усмихна,когато срещна нечий поглед.Ей такива някакви дребни нещица.Мисля,че си съвършено прав/а за следствието от осъзнаването. Само че...аз като че ли загубих вяра, че е възможно

Редактирай | Изтрий
6. benra - соу,
11:30
мисля,че дори ако можем да мислим качествено за себе си, като за важна частица от това цяло, тогава пак нещата биха имали друга визия

Редактирай | Изтрий
7. benra - pyncho,
11:31
защо съм смятала,че трябва да съм ядосана? - ами от някакви ,да кажем, патриотични подбуди вероятно. Нали знаеш как често реагира българина на критики и как се отнася към хората, избрали поприще извън страната си.

Редактирай | Изтрий
8. benra - dorichela,
11:32
Заставам на сто процента за д думите ти- да, трябва, направо сме длъжни!!!
цитирай
3. benra - zemaria,
11.05.2009 11:38
да, Иво се казваше, умишлено не споменах името му.
Усещане за нормалност .Хубаво го казваш.Ти-там усещаш за нормалност спокойното живеене, усмивките, уредеността, ние-тук сме приели за нормалност живота на педал, напрегнатостта, намръщеността, до степен да ни е естествено. Странното е,че същите тези ние, отивайки навън, съвсем лесно се приспособяваме към другите порядки и другите взаимоотношения.Някак си, съвсем естествено, ни стават нормални.Тогава, какво излиза - не е въпрос на хора, а на какво?На държава? Нали държавата - това сме ние? Същите тези, които като се погледнем отстрани не се харесваме
цитирай
4. анонимен - Точно в десятката-bulbg
11.05.2009 11:43
Синьора Бенра,абсолютно вярно е написаното от Вас.За Великден се върнах в Родината си след 14 месеца прекарани в Италия и още на летището ме смаза усещането за друго житейско измерение.Именно израженията на лицата -угрижени,начумерени и недружелюбни-ме попариха и заредиха с усещането за паранормалност и изгубеност.Много точно сте формулирали личните ми преживявания в нашата тъжна реалност.Поздравления.Дано прогледне народа ни вече за нормалното.Крайно необходимо е за да ни има.
цитирай
5. bambola - знаеш
11.05.2009 11:53
че ми харесва как пишеш и постът ти е точен, обичам точните неща, предполагам че усещаш че не съм съгластна с едно нещо, това че си избрал или някой друг заради теб е избрал да живееш извън не значи нито, че си дърво без корен, нито че си престанал да бъдеш българин. И няма да ти казвам за всчки възрожденски творци творящи в емиграция най- българските творби и няма да оборвам мислите ти за носталгията.
Дали България е намръщена, ами огледай се по улиците и после като отидеш в друга държава дори за 2 дни направи сравненеието, сигурно има и по-намръщени и по-отчаяни и по-сърдити, но не можеш да отречеш че като цяло не сме най-засмения народ.Земария говори за нормалност, аз бих казала че е спокойствие, това което правиш и там където си е това което искаш да правиш.
Един пример от преди седмица, брат ми ми беше на гости, отиваме в доста луксозен ресторант, сервитьорат е с частична парализис отдясно и с тикове, върти си главата и маха ръце, но е адски симпатичен, бъзика се, смеем се, в един момент брат ми пита-ама познавате ли се, " ако се познавахме щяхме вече да танцуваме върху масите " е отговора. Това в България е невъзможно каза, никога. Лек ден на всички, не се ядосвайте, че се ядосвате, както казваше в песента:)


цитирай
6. flyco - да намръщени сме
11.05.2009 11:55
Преди време бях в Германия, така разбих един от стереотипите си: този за немската дисциплина, студенина и българската "топлота". Нещата не се оказаха точно така както бях свикнал да ги приемам. От тогава изпитвам резерви към всякакъв вид стереотипи. Животът е толкова динамичен, че да се ръководим днес от предубеждения ми се струва най-малкото загуба на време, да не говорим за подвеждането към неправилна преценка и изкривена реалност. Мартин Карбовски знае за тези неща много преди да започне да прави тези предавания, затова те му се получават успешни. Защото всички ние имаме усещането, за измама, за подмяна, за изкривяване, а сякаш се изненадваме когато ни ги посочат с пръст.
цитирай
7. benra - анонимен 4,
11.05.2009 11:55
това е един омагьосан кръг - изражения, отразяващи нерадостно битие, сблъсък на надежди и реалност.
Културният шок се подготвя още при самото влизане в страната. Помня преди доста години, след дълго отсъствие как с копнеж се завръщах у дома, как кацнах на аерогарата в един мрачен, неснежен декемврийски ден и как една от пърите мисли,които се разходиха през главата ми,докато пътувах от аерогарата към вкъщи беше-ау, колко е мръсно и грозно.Олющени сгради,мръсни улици, сивота - всичко това прекрасно хармонира на израженията на хората. И...мавърта те една въртележка, от която ти се повдига, но все я чакаш да спре,за да слезеш.
Поздравления и на Вас!
цитирай
8. benra - bambola,
11.05.2009 11:59
използването на фразата дърво без корен, беше по-скоро от желание да я опровергая, да подчертая клишираността й и липсата на непременна валидност в съвременния свят и в съвременна България, най-вече.
А за усмивките, ако почнем да сравняваме равносметката ще е много печална. ФАкт е,че българинът става все по негативен и по-негативен и по-негативен, ей така-изобщо и въобще, с и без причина. Едва ли е само нашенски синдром, но факт е,че тук е очеваден
Поздравявам те най-искрено!
цитирай
9. benra - fly,
11.05.2009 12:08
определено се изненадваме, защото сме като щраусите, колкото и клиширано да е сравнението. Все ни се иска нещата да не изглеждат такива, каквито са. Като онази инсталация, на онзи чех...
цитирай
10. marcusjunius - Никога не бих повярвал, че някой ...
11.05.2009 12:10
Никога не бих повярвал, че някой напуска определено физическо пространство поради "духовна празнота". Не познавам човек, който да се е напълнил само от едното преместване от София, например, във Виена. Не вярвам и че хората в страните с много усмихнати лица са духовно пълни. Това не значи, че харесвам "голямото мръщене" тук. Просто човек винаги тръгва нанякъде да търси себе си. Каквото и да си мисли.
цитирай
11. benra - marcus.
11.05.2009 12:14
първо-радвам се да те видя!!!
И определено съм съгласна, че човек търси нанякъде ,за да се търси. Но всъщност-какво е духовната празнота, не е ли именно усещане на някаква липса, липса в себе си? Всъщност-не започва ли и не свършва ли всичко именно до себеусещането и себеизразяването? Понякога е нужно да се изтръгнеш от саксията, за да разбереш,че имаш крака...всъщност.
цитирай
12. sis - на мен пък хората ми се усмихват!
11.05.2009 12:39
Е, не всички, но някои - да.
И със сервитьорките можем да се бъзикаме. И като клиент и като сервитьор съм го правила.
А в Италия един сервитьор ни изгони с намръщения си поглед, щото... само по едно кафе сме си поръчали, пък вече стоим доста!

не ви ли омръзна да ви обясняват колко сте зле, и що не се изнасяте.
Да, нормално е. Винаги Франция, Германия, Испания, Англия и Швейцария ще са по-добре от нас. И други страни ще са по-добре. И след 30 и след 130 години.
Отидете вижде китайците на пазара в каква мизерия се хранят и се върнете да ми обясните колко сме зле!
Баси!
Винаги се ядосвам на подобни нагласи!
Винаги има две страни.
В два различни текста или репортажа мога да ви обясня колко хубаво е да живееш в Бургас и колко е гадно. Това е елементарно!

Там били усмихнати.
Но там са и доста лицемерни.

аве.... винаги ще има по-лъскава кола. Там е цялата работа!

:):):):)

цитирай
13. luben - Това за
11.05.2009 12:40
намръщените хора е вярно. Или поне частично. В чужбина хората по улицата много по-рядко се мръщят или изглеждат така намусени и навъсени. Не че тук няма ведри и усмихнати хора.

Иначе ... емигранти - това е дълга и сложна тема. Щом Карбовски е решил да интервюира само единия тип такива - негово право си е. Обаче аз съм живял не малко време в чужбина и (и покрай други фактори) познавам много емигранти. Има най-различни - не са малко тези, които не харесват България по различни причини и никога няма да се върнат тук (освен за кратки посещения). Не са малко и тези, които може би ще се върнат като се пенсионират или поне ще се връщат често и ... няма да оплюват постоянно. Но има, при това не безкрайно малка част, и такива, дето си обичат страната и са от друго тесто. От онова, от което са били замесени повечето наши емигранти след 1880-та... Няма как да не се сещаме за паралела на манталитета на младите хора, отишли да се учат на Запад след 1880-та и след 1990-та. Сто и десет години разлика във времето и много повече в нагласата. Ала това е друга тема ;)
цитирай
14. benra - sis,
11.05.2009 12:42
ето-ти се ядоса! а пък аз не можах...вероятно съм от онези, намръщените...
Обаче,колкото ми се иска да вярвам,че сме повече усмихнати, отколкото намръщени, личните ми наблюдения сочат нещо съвсем различно.
А за лъскавата кола...винаги има по-, особено,когато караме трийсет годишен запорожец!
Поздрави!
цитирай
15. sis - нямам нищо против емигрантите
11.05.2009 12:42
това си е техен избор.
Но на нас няма нужда да ни става тъжно, щото... не ни е толкова красиво и подредено. Това ми беше идеята в коментара.
цитирай
16. benra - luben,
11.05.2009 13:02
не не...не е интервюиран само единия тип, точно затова ми беше интересно предаването-имаше различни типажи и обединителното между тях беше-ще се върна, някой ден, у дома...
цитирай
17. benra - sis,
11.05.2009 13:03
а пък на мен ми е тъжно,че тази красива страна с тези години хора не е така добре устроена, красива и подредена.Смятам,че заслужаваме по-добър живот
цитирай
18. luben - ахам
11.05.2009 13:23
е - тогава добре. Аз престанах да гледам Карбовски по куп причини, макар наистина да е по-различен от останалите и не рядко да има истински оргинални мисли и попадения. Но тъй като темата не е за него - няма да се разпростирам на защо-тата ;)

А запорожеца го пази, щото скоро ще е с висока цена ;)

Относно това дали и с какво да се гордеем...според мен човек може да се гордее с това, което той е постигнал, трудът, който е положил, изкушенията дето е превъзмогнал, постъпките си...ала надали с минало, с чужди постижения и т.н., макар това да е бая разпространена световна практика.
цитирай
19. marcusjunius - benra
11.05.2009 13:30
Онова, върху което стъпват краката ни, е онова, което мислим, че е. Ако смятаме, че е саксия - ами тогава ще имаме нужда от изтръгване, сигурно... (За да се посадим някъде другаде, в по-шарена саксия и при по-добра поливна система.) Но можем да мислим, че стъпваме по море, път или небе. Има много хора, за които животът в България е пълен с проблеми, които биха се решили с емигриране. Чудесно - и аз бих го направил без да се замисля, ако имах нужда. Но това би било практическо решение на логистична задача. Но има и много хора, които отдават личните си мотивационни проблеми на външни фактори. Ако искаш да бягаш от себе си, оправдания винаги ще се намерят.
цитирай
20. анонимен - знам за какво говорите. Това е онова ...
11.05.2009 13:42
знам за какво говорите. Това е онова усещане, от гоето гордостта,че си българин започва да ти горчи. Обичам България, когато съм далеч от нея ме боли и ме тегли назад, но дори тази носталгия не ми пречи да чувствам болка, когато виждам как страната ни вместо да се изгражда се руши.
цитирай
21. yoshi - Уви, Карбовски за пореден път
11.05.2009 13:52
беше болезнено откровен. Но само когато ни бъде безкомпромисно показано какви сме, бихме могли да осъзнаем какви бихме искали да бъдем. И пак, дали ще го направим е въпрос на желание да се направи този избор. Понеже всеки, който прави избор, би трябвало да е наясно с отговорността за неговото отстояване.
цитирай
22. benra - marcus,
11.05.2009 13:53
относно бягството - основания и оправдания винаги се намират.
Като човек, който е бил в ролята на емигрант, по...разни причини, съвсем определено мога да кажа,че това не е лесния избор.Т.е. вероятно не точно бягство е думата.По-скоро-търсене.Търсене на себе си, търсене на реализация,търсене на материално, много търсения имаме в живота.А понякога е просто авантюра
цитирай
23. benra - yoshi,
11.05.2009 13:55
може би-когато дораснем до осъзнаването.Защото показването не е гаранция за осъзнаване.Много хора се тросват и казват-това съвсем не е така.И вероятно са прави.Ние живеем заедно, но всеки живее своя си живот.
А отстояването е задължително
цитирай
24. benra - анонимен 20,
11.05.2009 13:55
обичта, за която говорите само подсимла чувството на тъга, когато осъзнаеш някои неща
цитирай
25. анонимен - от анонимен 20
11.05.2009 14:04
Бени, не е тъга, по-скоро-гняв и безсилие.Защото много правителства успяха да унищожат надеждите за някакъв просперитет. Ето-отново предстоят избори и отново някаква надежда започва да се прокрадва, че все пак нищо не е загубено. И въпросите, които ти, аз и повечето българи си поставяме, отново за на дневен ред.
цитирай
26. анонимен - koi
11.05.2009 15:29
Кой ти гледа Карбовски. Той е за мазохисти, не знам защо му се връзвате изобщо.
цитирай
27. benra - аз
11.05.2009 15:34
аз гледам Карбовски.Не виждам проблем в това!
Поздрави, анонимен 25!
цитирай
28. sis - съгласна съм, че заслужаваме повече,
11.05.2009 16:14
но... ако се терзаем, че не сме се родили по-назапад, или в по-богато семейство, няма да се чустваме щастливи. Ето, това ни е проблема, че се подтискаме от подобни филми на Карбовски. И аз го гледам от време на време, но проблемът при него е, че уж ни показва истината, а в действителност ни дава само една гледна точка.

...защото тук ако не е подредено, имаме една друга красота, имаме и повече свобода ако щеш.
Един пример - до преди година беше много яко да видиш бургаския плаж лятото и вечер - пълно с хора, с раници, някой запалили огън, други спят просто със спалните чували, трети просто пеят с китари. Вече не може. Защото са подредили чадъри! Точка.
Преди години аз и сестра ми / и много други хора/ скачаха от втория етаж на моста. Вече не може! Преградено е с решетки. За наша сигурност.
Не искам да влизам в спор, просто... да погледнем и в другата посока, защото винаги има две страни на медала.

:):):):)
цитирай
29. анонимен - Аз не съм намръщен
11.05.2009 16:35
и мразя емигрантите!
А карбовски да ми смука хуя! :-D

\m/
//
цитирай
30. benra - sis,
11.05.2009 16:40
чета и те виждам да се усмихваш позитивно и това ми харесва, знаеш ли. Всъщност - трябва да се търси светлата страна, винаги.Но, нали това не значи да си затваряме очи пред несъвършенствата и да не се опитваме да ги оправим?
цитирай
31. benra - zlika,
11.05.2009 16:41
докато ти отговоря и оп -Карбовски наминал покрай теб
цитирай
32. haralanov - Здравейте!
11.05.2009 17:45
Бил съм имигрант и също имам моя си гледна точка за нещата.Личното ми усещане е,че тук е задушливо.Атмосферата е потискаща!И наистина не е въпрос на пари.На нормалност е.Ако щете и на политическа нормалност.Няма как да те управляват типове от рода на,единият агент на Комунистическата ДС,другият-без един ден трудов стаж и ти да си щастлив от този факт.Мнозинството българи са напълно немислещи същества!Сякаш от анти-утопичен роман!С напълно погрешни представи.Като онова момиче,което живее и работи в Мадрид и за,което,,Испанците са тъпи,мързеливи и нечистоплътни,,.И понеже съм живял в Испания,моята истина е съвършенно различна!Испанците са и работливи и умни и достатъчно чистоплътни.България боледува от живеещите в нея зомбирани българи!Поздрави!
цитирай
33. benra - haralanov,
11.05.2009 17:47
поздрави и на Вас.Явно сте гледали и епизода с българката-чистачка.Не знам защо, но мен това момиче с цялото си поведение ме отблъсна. Изказванията й бяха в типично български злобарски стил.
цитирай
34. borjanmljakov - Трябва да се отдаде дължимото на добрия стил и
11.05.2009 17:55
актуалната проблематика на постинга (особено ми хареса първото изречение с рафинираното "умее да размисля").
Конкретно по въпроса ми се струва, че нещата ще се пооправят леко, ако лицето хараланов отново стане "имигрант".
цитирай
35. haralanov - Мдаа...
11.05.2009 17:56
Така си е.Някои хора си остават завинаги зомбита,та ако ще и в Бевърли Хилз да живеят!
цитирай
36. haralanov - Още веднъж...
11.05.2009 18:06
Ако нещата дори,,леко се пооправят,,съм съгласен на секундата да имигрирам.Така ще направя поне един човек щастлив!
цитирай
37. ngc7293 - Карбовски
11.05.2009 18:16
е същия боклук, като боклуците, които снима и за които разказва. Всеки вижда това, което иска да види. Аз виждам, че България е най-прекрасната родина на света и колкото да ме обгрижват и успокояват некви си Испания или Англия, или САЩ, не могат да ме накарат да бъда не-българин. А вие си възпитавайте емоциите и си възхвалявайте emo wannabe Карбовски и "отечествения му фронт"!

P.S. Да е.а и депресарите ви да е.а
цитирай
38. drakulla - a ti 7293
11.05.2009 19:22
с P.S. - а си като какъв ще се определиш?
цитирай
39. leonor - Поздравления!
11.05.2009 22:14
Поздравления за отличния анализ! Все едно прочетох собствените си мисли в него.
На мен също момчето от Мадрид ми направи много силно впечатление. Все едно моите мисли излизаха от неговата уста - да виждаш намръщените хора, да се чувстваш като застопорен, да осъзнаваш, че колкото и да търсиш път на горе, индиферентността на другите не ти позволява да го намериш, да усещаш безсилието си всеки път, когато търсиш възможностите за развитието си, а не можеш да ги намериш - не защото си некадърен и несериозен, а защото живеем в закона на джунглата и потопени в собствения си егоизъм и безсилие дори не считаме за нужно да подадем ръка на други хора.
Но до тук с общото. Като човек, който вече години живее извън България, с всеки ден все повече ме обзема натрапчивата мисъл, че всъщност това не е начина. Защото това е лесния начин, най-хубаво е да можеш да избягаш. Но това не решава редица проблеми. Така че аз ще се върна и ще продължавам да лекувам намусените и мълчаливи касиерки в магазините с думите "Благодаря, желая лек ден и на вас!". Не защото те са ми пожелали лек ден, а просто, защото съм сигурна, че след една усмивка, те ще пожелаят на следващия клиент денят му да бъде добър. А клиентът, може би също ще се усмихне на това ...
И ще се боря, по трудния начин. Не че съм непоправим оптимист, не че вярвам, че ще направя нещо кой знае колко значимо, но поне ще получа задоволството от факта, че съм опитала. Има и други, по-важни неща, освен намръщените хора по улицата и това са усмивките на моите близки. Така че спирам да се давам на празнотата и започвам да се боря.
Пък и съм Овен, девизът ми е "Затворете вратата, искам да мина през нея!"
цитирай
40. bogolubie - leonor,
12.05.2009 00:09
моите поздравления са за теб! Всеки иска чисто и подредено, но, за да се настани в него. Те се отвращават от България и обвиняват народа. Бягат, за да оставят други да дойдат на тяхното място. А те другите не чакат, напират....Щастието е в съзиданието, а не в настаняването в чуждо гнездо като кукувиците. Спомням си думите на Любка Рондова, че те живеели в центъра на Прага, но когато се намерили след години с баща си, той настоял да се върнат в България. Тя се учудила защо в тази бедна родина, а той отговорил: Бедна, ама наша. Кой ще ни оправи държавата, ако всички бягат и съседите ни я ръководят в своя изгода, действайки явно и подмолно. Ех, тази криво разбрана цивилизация? ЕСТИР
цитирай
41. анонимен - ))
12.05.2009 01:03
Sorry Бенра, много те харесвам, но Карбовски - не!))
Той е като троловете: "Ето това Ви е проблема и той е голям, по-голям, най-големия проблем е Вашия!"
Емиграция винаги е имало, сега отново ще си бъде просто миграция.
Като те зареже гаджето - чужбина. Като ти писне от шефа ти - чужбина. Като не те одобрят на 3 интервюта - чужбина. Като решиш че си твърде велик за тукашните мащаби - чужбина.
Какво по-добро от това да се попреместваш ненатоврен от големи очаквания, вместо да се напъваш да постигаш нещо стойностно тук където вече те познават?
Духовна празнота? Липса на перспектива? Каква? Духовна? Е, сега я е постигнал там изучавайки "История на стила в грима и прическата през 17-20 век", може би? Едва ли. Сега там, той е просто Нов човек в свой различен Нов етап от живота си. Няма нужда от оправдания с намръщените лица тук. Те просто не са научени да изразяват радостта си от живеенето, защотоооо "...да не чуе дявола, да чукнем на дърво." , но това не означава че я нямат.
И най-важното, ако за един млад (!) човек околния свят изглежда смръщен, това със сигурност говори за проблем, който не е на света.
цитирай
42. borsi - Днес повървях малко пеш и точно това ...
12.05.2009 03:45
Днес повървях малко пеш и точно това си мислих.

Защото ходя по улицата (Колите са по тротоарите и няма как), зад мен идват коли, подминават ме, а аз стоя на нокти и сам не знам защо.
Всъщност знам. Тук всичко е така. Отпуснеш ли се идва беда. Я някой ще те блъсне (От къде на къде ще ми ходи по улицата), я нещо друго.
.... не ми се пише, но даже в една Македония, точно това си мислих, докато се разхождах на нокти, се диша някак по-леко.
За 10 дни в Скопие така и не усетих и миг безпокойство. Вечер е пълно със спокойни ведри хора, баби и дядовци на разходка, а по улиците играят деца, никой не ги пази и никой не иска да ги мачка с кола или да им стори зло.
А те са били като нас.. Тоест ние сме били като тях, само че някой в тази държава има много, ама много голяма грижа нещата да не са наред и да живеем стресирани.
Хаоса край нас не е случаен, а преднамерен щом за има-няма 20 години, няколко милиона българи напуснаха страната или измряха.
Повечето ми познати са емигранти и сякаш от ден на ден нормалните в тази държава оредяваме.

Останали са почти само, или някаква долнопробна измет, която и баба си би продала за 5 стотинки да гребе в галера, или още по-лошата порода, някакви подскачащи оптимисти-позитивисти, дето ги ебат, бият ги, мрат като мухи, ама със щастливо тъпа усмивка на уста ))
цитирай
43. анонимен - Значи ,излиза,че ако все пак ти е весело и хубаво,защото
12.05.2009 09:09
просто си здрав и влюбен и обичаш живота "със грубите лапи челични"...си тъп...
ТОВА ПОЗЬОРСТВО ПЪК Е НАЙ-отвратителното нещо...скепсисът,"намръщеността",недоволството е знак за ВИСОКА СТЕПЕН на интелигентност и ...комплексарщина...за Роля...
Мигар на другите народи всичко им е наред?!
ан
цитирай
44. benra - добро утро!
12.05.2009 09:31
Навън е слънчево, хората са захвърлили сивите дрехи, поразголили са прелести и някак си слънцето като цяло им е подействало. Друго си е да е слънчево.
РАдвам се, че се е получила една хубава дискусия.
Дали харесваме Карбовски или не-няма значение, не това е поантата на написаното.
Ясно е едно-че полярните мнения показват колко е различно светоусещането ни и именно това е хубавото.
7293 смята Карбовски за боклук и сякаш това му е достатъчно да види страната си в по-розов отенък-нещо като държава антипод на Карбовски. Няма лошо.

борянмляков с привичната си ирония праща някого да емигрира-всъщност може би вместо да извади очи се опитва да изпише вежди.

leonor, всъщност много добре те разбирам, аз съм от тези, които се върнаха и не съжалявам, което не ми пречи да виждам недъзите на родината си.Поздрави!
цитирай
45. benra - missia,
12.05.2009 09:35
и съм съгласна с теб и не съм. Всъщност причините някой да си грабне чукалата-образно казано- и да потегли на някъде може да са всякакви, както и ти уместно изброяваш някои. Но ако някой намери себе си, намери реализация вън от родината, ако там наистина запълни празнините-било то финансови било то материални, които усеща тук, защо не?
Да, България има нужда от българите , за да просъществува и бягайки не й помагаме.Да, но човек понякога трябва да е повече егоист отколкото идеалист.НЯма лошо и в това. Хубаво е, обичайки родината си да виждаме и недъците й,защото само осъзнавайки ги можем да се борим с тях - поне аз така виждам нещата. Поздрави!
цитирай
46. benra - borsi,
12.05.2009 09:37
да...безпокойството..това е перманентно състояние на голямата част от българите и то е изписано на лицето им, ръководи реакциите им определя ако щеш общуването им.Макар че когато човек е за кратко в чужда държава едва ли може да усети проблемите, които вълнуват гражданите й.
цитирай
47. benra - dvd,
12.05.2009 09:38
благодаря!

анонимен 44,не не, ако си такъв, то това просто е чудесно,значи се чувстваш в свои води и мога само да завиждам...благородно.
цитирай
48. doriana - Аз мисля, че има обективни доказ...
12.05.2009 10:14
Аз мисля, че има обективни доказателства за ненамръщени хора в тая държава!!!!
Хора, които въпреки ипотеката, диабета на детето и липсата на секс...
Поздрави!
цитирай
49. анонимен - Сещам се за 2 две неща които до някъде ...
12.05.2009 11:24
Сещам се за 2 две неща които до някъде обясняват тази намръщеност: това че години наред хората живяха при изкуствено спокойстивие, бяха приучени на мързел, летаргия, бяха притъпени рефлексите им за живот и отстояване. Новите реалности дойдоха като шамар, които не могат все още да преглътнат. Години наред ни повтаряха че кризата е нещо лошо и недопустимо състояние, а всъщност тя е естествен ход - винаги има възходи и провали.
Другата причина според мен е фалшивото равенство: да ние не с ме равни и никога няма да бъдем.
Оттук проектирането на личните желания, обременени с тези представи и стереотипи създавам този сблъсък с реалността и като резулатат - една повсеместна намръщеност.
цитирай
50. sis - Телевизията също допринася
12.05.2009 12:41
хората да се чустват нещастни. В това число и Карбовски.

:):):):)
цитирай
51. benra - sis,
12.05.2009 12:43
не само телевизията, а вестниците като цяло. Изобщо бих казала,че позитивните послания в медийното пространство са повече от оскъдни.
цитирай
52. ledzeppelin - България -
15.05.2009 11:13
това сме ние - намръщените хора.
Много са забравили,че когато се усмихнат ще получат усмивка или намигване в замяна.На никого не му е лесно,но...мръщенето няма да помогне.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392271
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031