Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2009 10:03 - Да изхвърлим боклука
Автор: benra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8763 Коментари: 65 Гласове:
0

Последна промяна: 16.01.2009 11:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
       Не, не.Няма да пиша за тридневните протести, чиито трети ден се очаква  да е днес. Няма да пиша и за внезапно поваления от върлуващия януарски грип Слави Трифонов. Няма метафора в заглавието, никаква, залагам на чист буквализъм. Ще стане дума за онзи боклук, който би трябвало да събираме в специални за целта торби за смет и след това да изхвърляме в специално определени за това контейнери. Още по-добре би било да го събираме и изхвърляме разделно. И не е важното просто да го изхвърляме, важното е къде го изхвърляме. 
   Тези дни нашата общественост се пръскаше по шевовете от възмущение, че някакъв си чешки творец ни видял и изобразил като турска тоалетна. Възмущението плъзна и по върховете на властта и художникът бе принуден да се извинява и да обяснява, че не това точно имал предвид и, видиш ли, контекстът на инсталацията не бил с обиден замисъл. В резултат на цялото това обществено и държавническо възмущение и онези, които не бяха видяли подигравателна обида в скулптурата на чеха, я видяха, погледнаха я през призмата на унижението. Чудесно, разкошно направо. 
    Помня какво си помислих аз, когато ми се наложи да погледна България през очите на чужденеца. 
    Първи случай - отсъствала съм от България дълго време, носталгията е пропила всичките ми сетива, образът на Родината е запечатан в съзнанието ми красив, прекрасен, любим, съвършен. От летище София поемам към дома. Зима е, без сняг.Гледам наляво, гледам надясно и се ужасявам сама от себе си, защото първата мисъл, която ми минава през главата на родна земя е - Боже, колко е мръсно! 
    Втори случай - гостува ми приятелка от една малка, островна държава. Отседнала е у дома. Една сутрин излизаме и както правим две крачки от входа на блока току зад гърба ни се стоварва пликче с кухненски отпадъци и в краката ни се разпиляват обелки от картофи, дръжки от чушки и прочие красоти. Няма да ви казвам какво ме попита после. Споменът за случката ми е достатъчен. Случка, която е ежедневие за всички ни. 
     Трети случай - гостува ни възрастно семейство. Хората живеят в подредена и чиста страна, много пътуват. Идват в България, чували са много за нея - за заснежените й планини, за тучните й зелени поляни, за пълноводните й реки, за Рилския манастир. Обикаляме райското кътче, което с гордост наричаме Родина и в един момент мъжът задава въпроса, който явно го гложди най-сериозно. Пита ни защо дворовете на къщите по селата са пълни с боклуци, неподредени, мръсни. Логично се обосновава - ясно е, че хората са бедни, но не виждам това по какъв начин им пречи да почистят домовете си. Вероятно това е и най-яркия спомен, който е отнесъл у дома си и, който е разказвал на хората не стъпвали в България.
    И ето така тръгвам днес за работа -ден като ден, петък като петък. Излизам от входа, внимавайки да не стъпя в останките от хляб, търкалящи се на пътеката. Завивам наляво и съзирам употребен презерватив да се мъдри под балконите. Радвам се,че детето не е с мен. И какво от това? След малко и тя ще мине от там. Пътят ми минава покрай контейнерите за смет. Те са полупразни, за разлика от пространството около тях. От зеления контейнер стърчат нечии крака. Някой рови вътре и отвреме на време хвърчат разни пликове и не само. Уличните кучета са строени отстрани с надеждата,че скоро ще закусват обилно.
    В центъра на града съм. На онзи град, който нафукано наричаме европейска столица. Тротоарите са чисти. Виждам как служителките на чистотата съвестно размахват метли. Срещу мен върви жена на достолепна възраст, приятно изглеждаща. Вероятно е служителка в някое министерство - такава асоциация ми навява елегантното й облекло.Яде баничка, по-скоро дояжда баничката, след което с естествен жест пуска хартийката на земята. По-нататък се разминавам с мъж, който едва ли не ме замеря с фаса от цигарата си. И така...Ден като ден, нищо необичайно, освен че пред парламента и днес ще се призовава да изхвърлим боклука. На предназначените за целта места - бих добавила аз. Моля!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - много хубава статия
16.01.2009 10:37
Винаги съм се чудила на тази нашенска народопсихология.Да изхвърлиш боклука си през балкона, да хвърлиш кутията от цигарите си на тротоара, билетчето от рейса до кофата, а не в кофата и същевременно да се дразниш,че другите ни виждат такива,каквито сме. Промяната трябва да започне от всеки един от нас, от дребните наглед неща.
Е.Велизарова
цитирай
2. benra - keymaker,
16.01.2009 10:38
не акцентувам върху скандалната инсталация.Така ни асоциирал човекът-така ни показал. Друга ми е идеята - че около нас бълва боклук, а ние се обиждаме на хората, че го виждат и продължаваме по старому
цитирай
3. benra - Велизарова,
16.01.2009 10:40
именно, именно! Не знам дали е въпрос на народопсихология или на лошо създавани навици поколение наред, дали е въпрос на масова лична настройка или пък кметът е виновен. Нали все кметът ни е виновен...Но фактите са си факти. И знаете ли - искаше ми се да спра жената с баничката и да й кажа - госпожо, защо си хвърляте боклука на земята?харесва ли ви да е мръсно? Но не го направих.Защо? Защото вероятно и аз не съм изключение...
цитирай
4. benra - keymaker,
16.01.2009 10:59
не съм съгласна, че народът не става. Просто, според мен това отношение е част от две неща.Първо -остатъци от соц времето, което всичко беше общо, включая е отговорността.Т.е. по някакъв начин се свикна отговорността бидейки обща да бъде предимно на другите. НЕ съм съжласна и за нямането на време за подреждане.Не е така.Не зная дали помниш табелките Образцов дом.Те се слагаха на къщи, които имаха приветлив и чист вид, за да поощряват стопаните им да се грижат за тях.В много европейски страни има стандарт дори за озеленяване на дворовете.Има и санкции за немарливо поддържане.Да,българинът е беден и затормозен от материалния недостиг, но честно-не виждам как това му пречи да си изхвърли хартийката в кошчето или пък да не си метне празната бутилка от олио насред двора. Може би влияе цялостно на съзнанието - това да.
цитирай
5. dantonov - Според мен не е до отговорност, не е ...
16.01.2009 11:16
Според мен не е до отговорност, не е до народа. Всичко се свежда до управлението. Какво ще стане в Германия ако почнеш да хвърляш боклук на улицата? Веднага ще дойде някой и ще ти друсне една солена глоба, която ще трябва и да платиш!
Къде е нормативната разпоредба? А при нас - кой следи за това? А къде са управниците, които трябва да следят от своя страна служителите на реда вършат ли си работтата?
Там е разковничето. И неволно стигаме пак до политиката....
цитирай
6. benra - dantonov,
16.01.2009 11:28
да, безспорно причините са комплексни.Има наредби, има правила, но никой не съблюдава, не контролира спазването им.Съответно и не санкционира.Поради която причина правилата не се спазват.И като че ли се получава един омагьосан кръг и всеки прехвърля отговорността на другия.
цитирай
7. dantonov - Точно в това е според мен и проблема. ...
16.01.2009 11:32
Точно в това е според мен и проблема. В контрола и санкциите. Докато ги няма нищо няма да се промени. И може би в края на краищата отговорността си е в нас, защото не можем да накараме управляващите просто да си вършат работата...
цитирай
8. hara73 - никога няма да забравя ...
16.01.2009 11:35
била съм дете на около 6 години , слизаме от автобуса с баща ми , в ръчичката си държа обелка от бонбонче и защото, знам че не трябва да я изхвърлям в автобуса я пускам на земята . Баща ми ме поглежда строго и само ми казва , върни се вземи я и я изхвърли в коша ... стана ми толкова неудобно и толкова срам , че никога повече не съм изхварлила , боклук ей така . Благодарна съм на баща ми ...само се чудя къде са били останалите бащи , че не са научили децата си ,че толкова много боклук има навсякъде ...Поздрави за поста Бени .
цитирай
9. benra - hara,
16.01.2009 11:40
ами хайде де. Вероятно и те си изхвърлят боклуците ей така - където ги свари моментът.И после недоволстват, че някой си ни виждал еди как си...обидно.
цитирай
10. анонимен - Ние сме свикнали винаги държавата да е виновна!
16.01.2009 11:55
Но наистина ако се замислим по-задълбочено-вината си е на самите нас!
Никога не съм изхърляла боклук на улицата.Помня веднъж колко бях възмутена, когато в трамвая пред мен се возеха няколко циганета.Изядоха си вафлите, а опаковките пъхнаха до седалката под прозореца.Викам си "цигани са и това е!", обаче слизам от трамвая и що да видя-една млада и добре облечена БЪЛГАРСКА МАЙКА с малкото си около 4-5 годишно БЪЛГАРСКО ДЕТЕ се качват в трамвая, но преди това то си изхвърля хартийката от баничката на земята, а не в кошчето, което забележете е на метър от него.Майката само си го хвана за ръчичка и се качиха.
Каквото и да си говорим промяната трябва да започне първо от нас самите!Да оправим мръсните си дворове и домове, да пазим входовете си чисти, а не надраскани с графити, да не хвърляме боклуците си на земята.Може да е малко, но това определено е едно добро начало.А после може и да се опитаме да се усмихваме повече и да бъдем по-любезни едни с други.Ако не започнем още от днес няма какво да ревем, че живеем зле-ВИНОВНИ СМЕ СИ САМИТЕ НИЕ!!!
цитирай
11. nellka - мисля, че е до народа, до културата
16.01.2009 11:59
и най-вече до възпитанието. Безхаберието е резултат от безхаберно възпитание и никой не може да ме убеди в обратното. Наредби, правилници, наказания... ама то ще чака среднощна доба, за да си метне обелките от картофи вместо да иде до контейнера... за каква политика става въпрос, а?
цитирай
12. benra - анонимен 13,
16.01.2009 12:02
така е, накъдето и да се обърнеш можеш да видиш примери. До такава степен, че вече сме свикнали. И знаете ли, днес вървях и си мислех-защо не спрях, защо не й направих забележка, защо не я накарах да се почувства неудобно?Да, вероятно нищо няма да променя, правейки й забележка, най-много да получа някоя обида,че това например не ми е работата, но можеше и да има ефект...
цитирай
13. benra - Нел,
16.01.2009 12:05
да до култура е, най-вече до липсата на култура, до липсата на възпитание, до лоши навици...или до липса на навици. Държавата е виновна до толкова до колкото няма контрол, няма санкции. ЗАщото нали знаеш, когато на българинът му бръкнат в джоба почва да гледа на нещата под друг ъгъл.
цитирай
14. анонимен - Аз съм 13
16.01.2009 12:13
Миличка Бенра, какъв ефект ще има?Аз съм правила забележки поне 5-6 пъти и най-малко страшното нещо, което е следвало е да ме напсуват.
Най-тъпото е че тези хора си мислят, че са абсолютно прави в това, което правят. Както и да е!Отказала съм се да се занимавам и повечето интелигентни хора/включително и ти/май също са се отказали.Затова потъваме така!Имам чувството, че това го правят разни бедни, нещастни и свикнали с мизерията хора.Аз живея в стара аристократична кооперация и там винаги е чисто, боядисано и красиво.Хората са възпитани и учтиви.Ако живеех в квартално гето....незнам.Може би е от мизерията!
Но знам едно!Мизерията води още мизерия и затова хората трябва да се стремят да излезнат от там, пък дори и като започнат с това да си почистят.Това не струва пари, но носи много.
Ето прави ми впечатление Гърция-там по малките селца е страшно чисто и подредено и всеки се стреми да си направи двора възможно най-красив.За да не се отличава от другите!
цитирай
15. july26 - Радвам се да те срещна отново...:)))
16.01.2009 12:17
И темата ти е интересна, вълнува ме и мен.И съм съгласен със всичко,което и както го казваш....Както обикновено...:))
Само едно не разбрах...как разбра точна,че онзи презерватив е бил употребен?! И дали ,че е по предназначение или с декоративна цел например ?!
Инач ,за боклуците пак. Много отдавна бях писал и аз нещо по въпроса,а конкретната идея за по-малко боклук я лансирах и тогава, а и сега ще го направя.Проста е, само мачкайте празните бутилки от вода и сокове и тогава ги изхвърляйте! Нямате представа колко пространство спестява в кофите едно такова просто упражнение! И не коства никакви кой знае какви усилия,сигурен съм ,че синът или дъщерята Ви с удоволствие ще вдигнат малко шум,за да Ви ядосат. Щото въпросното мачкане на бутилка от минерална вода вдига доста шум! Но пък и ще има полза някаква все пак!
:)))
цитирай
16. benra - 13,
16.01.2009 12:20
ами не знам, вероятно наивно си въобразявам, че ще я засрамя и следващия път, когато понечи да си изхвърли хартийката ще се сети как някой я гледа.Дет се вика едната суетност може да я възпре.Примерно.
Казваш - вероятно мизерията е причина. Ами не знам, не съм сигурна.Или по-скоро-не само.По-скоро духовната мизерия предимно.Вероятно можем да намерим примери и за заможни хора-мърлячи и за материолно нестабилни, които пазят и изискват чистота.
А за Гърция си съвършено права.Но не само ГЪрция...
цитирай
17. nellka - абсолютно поддържам анонимен 13
16.01.2009 12:22
ако си беден, не означава, че трябва да си изпокъсан и мръсен, нали? скъсаното да се закърпи, вода има и се получава спретнато, разбирате ме, говоря образно.
преди години реших да облагородя градинката пред входа(беше тревясало и едва в късно лято някой се ловеше да я окоси), започнах да разсаждам хризантеми и здравец, около тях не може да се завъди трева, зеленичко, уханно... първата реакция на няколко съседи беше: Що се правиш на интересна? Елате сега и вижте. Най-рядко ще видите мен, защото някой е поляй или оплевил където никнало докато съм била на работа. :))) другите входове разсадиха и те от хризантемите. Приятно е. Как да кажа за тези хора, че са невъзпитани или не държат чисто? Как?
цитирай
18. benra - july,
16.01.2009 12:23
хей, хей, здравей и аз се радвам да те видя-отпочинал, с тен и на линия.
За презерватива-хм, хвана ме на тясно.Нищо емперическо, просто , базиращо се на вида му най-вече.Пък и кой би хвърлял неупотребяван презерватив:-)))))
За пластмасовите бутилки - моята половинка надлежно върши тази работа преди да заминат по предназначение в плика за смет.
цитирай
19. benra - Нел,
16.01.2009 12:24
личният пример е голяма работа.Затова си мисля, че все пак нищо не е загубено.Имам шанс като нация.
цитирай
20. sportishere - Хубав постинг !
16.01.2009 13:17
Много точно и ясно казано. Човек е това , което са мислите му , а държавата е народа, които живее в нея. Така,че ние сме такива. Трябва да престанем да мрънкаме и постоянно да обвиняваме другите.Докато в БГ няма гражданско общество, нищо няма да стане.

Поздрави,benra!
цитирай
21. benra - sportishere,
16.01.2009 15:08
да, определено липсата на гражданско общество е осезаема във всички сфери на живота.
цитирай
22. lililota - Време е за действие
16.01.2009 15:47
Абе хора, както не си изхвърляте боклука, така си и седите по къщите, вместо да протестирате. Утре всички, които се оправдават с това, че ходят на работа, вече нямат извинение. Ако не знаете какви са исканията, ето го сайтът.
www.sroksos.org
www.forthenature.org
И не се оправдавайте, че не сте чули и не сте разбрали. Време е за действия, а не за философски заключения.
Benra, извинявай за употребата. Обаче нещата са свързани. Иначе, разбира се, те подкрепям на 100%
цитирай
23. benra - lililota,
16.01.2009 15:51
няма проблеми - това все са си наши, български, проблеми!Поздрави!
цитирай
24. анонимен - Пак от 13 до 25
16.01.2009 16:05
Аз погледнах сайта, който си пуснал/а, но наистина не мисля, че това ме засяга.Ако протеста е за сваляне на правителството-хубаво!Да дойда!Но вашите студентски проблеми изобщо не ме касаят и освен това аз си имам свое собствено мнение по въпроса за реституираните имоти, пък независимо за какво се използват в момента.Мнението ми е, че незаконно отнетата собственост трябва да бъде върната на законните и собственици щом те си я искат.Пострадала съм лично от подобно нещо и затова не бих ви подкрепила.А и без това не виждам какво толкова има да се протестира.И без това учите само 4-5 години и после-кой от къде е!
Освен това никак не са ясни и другите цели на протеста!
цитирай
25. benra - 13,
16.01.2009 16:13
понеже стана въпрос за протеста. За жалост и моето усещане е същото, а и както все повече се убеждавам - не само моето. Неясни цели, неединни, неконкрети, размити, разпръснати.Имам усещането, че всеки там си дърпа към неговата черга за някакъв си конкретен групов или браншови проблем. Според мен този протест трябваше да има една единствена ясна и конкретна цел, но някак си не се получи.
цитирай
26. lililota - Не искаме да живеем в кочина
16.01.2009 16:18
13, ти също дърпаш към себе си:) Протестът е отворен - и в това е най-голямата му сила. Която разбира се може да се превърне и в слабост, ако всеки си каже: Това не ме засяга. Живеем в кочина - и това засяга всички ни. Затова и постнах този коментар точно тук. Защото стана дума за боклука. А той не е само личен проблем. Боклукът е и част от срастването на мафията с държавата. Да се вика оставка е лесно - а после? Затова конкретните искания са нещо добро. Дори и да не си съгласна с тях на 100%. Помислете и за големите джипове, паркирани по тротоарите. Помислете за фирмите за чистота и кой ги държи. Циганетата са малкият проблем. Помислете пак. Поздрави.
цитирай
27. анонимен - Мдааа така е!
16.01.2009 16:19
Бенра извинявай, но не можах да се сдържа да не отговоря на 25-ти и размиваме прекрасната тема.
Ти всъщност писа ли тема за протеста?Ако не си...какво чакаш?
цитирай
28. benra - ами не,
16.01.2009 16:32
не писах, но -ето получава се дискусия. Всъщност те темите са свързани, защото ни касаят пряко.Нас, всички нас.И зависят от нас-от действията ни и от бездействието ни.
Ето, лилилота, засяга проблемът за срастването на мафията с държавата.Или по -скоро за съществуването им в едно мирно и задушевно разбирателство.Т.е. можем да приеме,че проблемът има едно ядро с много лъча. Протестът в частност, може би сам по себе си да имаше една конкретна цел -сваляне на правителството, Велико народно събрание, предсрочни парламентарни избори, но поради лоша организация или поради спецификата на организацията се оказа, че формулата му не работи.Или по-точно -там някъде пред народното събрание се оказа,че няма формула. Днес на едно място четох един много хубав текст относно протеста и неговата нефункционалност.И отдолу една дама беше написала - трябва да протестираме и да не гласуваме!Което за мен си е жив социален оксиморон.Вероятно на тази тема ще напиша нещо.
Негласуване плюс протест?!?!
цитирай
29. анонимен - lililota
16.01.2009 16:37
Няма да присъствам на място, където се борят за постигане на цели, които лично ще ми навредят!Това едното!Второто-никъде ама абсолютно никъде не пише какви точно са целите на този протест.Събрала се е всякаква сбирщина дето изобщо не знае за какво се бори.Сега това дето ще го кажа е малко гадно но-както казах студентите не ги подкрепям по никакъв повод!Много ми е мъчно за Стоян Балтов, но не трябва да се използва паметта и името му за нещо, което е пълна глупост.Студентски град е квартал на София.Ако имате желание да се налагате си правите едно ново кампусче на някоя поляна/само гледате да е 100% държавна, а не открадната от някой беззащитен човечец/ и там отивате да учите.И без никакви бирарии, дискотеки, и т.н.Хващам се на бас, че от всички студенти в Р.Б. ще има само 1-2 % желаещи да отидат на такова място.Аз също не бих отишла.По повод на дискотеките в студентски града-не искам да ги затварят, защото ще плъзнете и по все още хубавите заведения по центъра.Сигурна съм в това!По-добре вижте там как наемите да са реални!
БГ МАМИТЕ да са живи и здрави, но те за какво протестират.Аз съм млада жена-нямам още деца и се осигурявам на прага.Повече от сигурно е че като забременея ще си увелича осигуровките и ще се опитам да взема някой лев.Понеже съм счетоводителка сметнах, че по новия закон балтията е голяма ама пак не бих излезнала да протестирам.Кой каквото откраднал откраднал!
Поддържам земеделските производители, защото те единствени създават нещо и трябва да им се помогне.Кой друг беше на протеста?Подсети ме и ще ти кажа и за него.
цитирай
30. muse - въпроса е в контраста
16.01.2009 16:53
Ти го каза много добре, кога си видяла, че България е мръсна? Когато я сравни с нещо по-добро. Така и живеем по начим, който приемаме, а ако не познаваме нещо по-различно, по-добро, по-нормално, съответно се примиряваме. Така е с повечето хора в родината, който плюят протестиращите. Ако не газех в кал до ушите всеки ден, може би щях да се съглася, че вината е само на хората, но си мисля, че ако се отнасяш с някого като с животно, той започва да се държи именно така. Протеста отдавна не е под претекст на нечия смърт, става въпрос за подобието на живот, което водим. Когато се върнах от чужбина, а бях там само за месец, имах чувството, че съм пътувала назад във времето... Как може да приемате, че този живот е нормален и да обявите за луди хората, които виждат, че има нужда от промяна?
цитирай
31. lililota - Zabravi ekolozite
16.01.2009 17:32
32: No po-dobre ela v moyata tema, za da ne si govorim gluposti tuk. Tuk stava duma za bokluka. Muse - blagodarya:) Az kazano chestno, sym umorena da obyasnyavam na nachinaesti:)
цитирай
32. minavam - 32. анонимен
17.01.2009 11:42
Абсолютно си права. Поздравления!
цитирай
33. albizia - Защо ли няма повече хора, които да ...
17.01.2009 13:52
Защо ли няма повече хора, които да възприемат нещата по този начин...
Вече ми е писнало да си нося торбичките с хартиени и пластмасови отпадъци към цветните контейнери и да ги пускам сред всякакви други боклуци, които никога не би ми хрумнало, че могат да се хвърлят там. А аз, като пълна идиотка, понякога си мъкна по цял ден опаковката от кроасана в чантата, за да я изхвърля след това на правилното място.
Повечето българи явно не осъзнават, че това в каква среда живеят си зависи само от тях и не могат да обвиняват правителството, извънземните, северното сияние и какво ли още не за това, че им липсва воля за промяна. Докато не го осъзнаят, ще си живеем в тоалетна.
цитирай
34. benra - albizia,
17.01.2009 13:56
аз не губя увереност, че и това ще стане-все повече хора ще си носят опаковките от кроасани, пликчетата от солети в чантите,за да ги изхвърлят, където трябва
цитирай
35. анонимен - всеки да започне от себе си...
18.01.2009 17:30
Според мен всеки сам, ако започне да се променя по малко, накрая има по-голям шанс общото цяло да е по-добро, красиво, чисто.

След като си възмутена от мръсотията надявам се ти не участваш в допълнителното замърсяване. Приемам, че е така. А събираш ли боклука си разделно? Купи ли си елха в саксия, засади ли я? Участва ли в почистването около дома си? Ако си направила първата крачка в съзнанието, продължавай с останалите. Направи каквото, зависи от теб. Това е начинът. Всичко друго е празни приказки.
цитирай
36. infierno - Има пари в боклука!
18.01.2009 19:56
Едвали ще кажа голяма тайна но има една група хора която се изхранва по сметищата. Мой познат работи като охрана на едно такова в привидно малко 20 хилядно градче. Той трябва да пази да не влизат хора но срещи 5лв от човек на всеки който иска може да влезне. Да не законно е но пак това е най-чистото сметище което съм виждал. Сега помислете колко пари се изкарват от едно такова сметище щом средно 5 - 6 човека на ден дават по 5лв на моя познат че да го ползват. Оставям всичко нататака без коментра....
цитирай
37. zaw12929 - Корупция на съда в деиствие - К...
19.01.2009 06:28
Корупция на съда в деиствие -
Копирай, постави в Google
Разбери, защо съдът помага на застрахователя, да не плаща на пострадалите и вреди на редовно застрахованите Никой не е застрахован, да не попадне в катастрофа, но веднага попада в...ада на правосъдието
ЗА СТАТИЯТА - БРАВО!
цитирай
38. benra - анонимен 38,
19.01.2009 10:06
приемам въпросите за риторични - едва ли ще седна да се възмущавам от нещо, което е и моя практика. Тогава просто бих го считала за нормално...А за елхата в саксия - не, не съм. От години имам изкуствена елха, по мои си причини...
цитирай
39. benra - infierno,
19.01.2009 10:07
не знам, може би...щом казваш. Но идеята на написаното е съвсем друго.
цитирай
40. lililota - Dilema
19.01.2009 10:29
Neka postavya edin vypros tuk: koe spored vas e po-polezno - s grajdanski protesti da preborim ili pone pouplashim upravlyavastite ili da se opitame da nauchim drugite si sygrajdani da si hvyrlyat bokluka razdelno?
цитирай
41. benra - lililota,
19.01.2009 14:00
мисля че въпросът е поставен некоректно.
Едното е въпрос на съзнание и другото е въпрос на зъснание, не виждам обаче как едното изключва другото?
цитирай
42. lililota - prosto e
19.01.2009 14:30
predstavi si, che imash sili i resurs da svyrshish samo ednoto. pone za nachalo. kakvo ste izberesh?
цитирай
43. benra - ами
19.01.2009 14:58
не мога да си го представя.Изхвърлянето на личния боклук не е въпрос нито на сила, нито на ресурс, нито на подготовка , мотивировка. Дребните неща са в дъното на големите проблеми.Натрупването на дребни несъвършенства са белег на нацията.
А ако ме питаш дали страната има нужда от генерална промяна ще кажа категорично- ДА.
цитирай
44. lililota - Izhvyrlyaneto ne
19.01.2009 15:10
No ubejdavaneto na horata da go pravayat si e cyala energoemka kampania:) Vsystnost ne zadavam tozi vypros sluchajno. Prosto skoro byah izpravena pred takyv izbor. Zatova mi e interesno kakvo biha izbrali drugi hora. Da otidat na protest pred parlamenta ili da zastanat pred kofite za bokluk s listovki v ryka?
цитирай
45. benra - lililota,
19.01.2009 15:13
ами добре щом е въпрос да избера-бих избрала протеста.
Но не във формата, в която го видяхме през трите дена.Може би във вчерашната му форма, когато се протестираше за АЕЦ.Заставам зад протест с обединително ясно и конкретно искане - долу правителството, свикване на ВНС, предсрочни избори.
цитирай
46. lililota - Благодаря за отговора
19.01.2009 15:50
Benra, а конкретно за АЕЦ какво мислиш? За Христо Ковачки? За Красимир Каракачанов?
цитирай
47. benra - конкретно аз АЕЦ
19.01.2009 15:57
мисля, че не биваше да затваряме 3 и 4 блок.Това беше грешка, породена от много фактори и донесла своите последици не само в частно държавнически план.
Настоящият момент е малко счекотлив, поради хакта че вече имаме договорености с ЕК.
КАракачанов по принцип харесвам.За Ковачки ще се въздържа да дам мнение.
цитирай
48. анонимен - Cigarettes online
13.01.2012 20:10


<a href=http://boxcigar.com/>cigarettes</a>

Cigarettes are becoming more and more expensive all over the world. Especially in the USA taxes on cigarettes are so high that not everyone can afford smoking. They call it “sin tax” however as an adult every person has the right to decide to smoke or not to smoke. And since smoking is not prohibited by law, the constant tax increase is unfair. Therefore our cigarette online store offers cheap affordable prices for the most popular cigarette brands!
цитирай
49. анонимен - cialis online
15.01.2012 02:12

Cialis Soft Tabs are indicated for the treatment of erectile dysfunction. The soft formulation allows for the medicine to enter your bloodstream much faster compared to regular Cialis pills that need to be digested.
<a href=http://boxcigar.com/>buy Cialis</a>
цитирай
50. анонимен - payday loans online 650 14214
19.10.2012 18:52
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#2518>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#8190>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#17645 payday loans online
цитирай
51. анонимен - buy generic viagra 362 20176
19.10.2012 23:28
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#3427>buy viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#18672>viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#20692 buy viagra
цитирай
52. анонимен - buy kamagra jelly 15938
20.10.2012 09:20
<a href=http://orderkamagranow.com/#jmeyq>buy kamagra cheap</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#wycro >buy kamagra online</a> , http://orderkamagranow.com/#tidzq 100mg kamagra
цитирай
53. анонимен - buy cheap levitra 17271
21.10.2012 07:32
<a href=http://orderlevitrahere.com/#zwohn>buy levitra online</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#angpa >levitra online without prescription</a> , http://orderlevitrahere.com/#wamvx order levitra
цитирай
54. анонимен - cialis 20 mg 4284
22.10.2012 23:02
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#hwhgn>generic cialis</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#tvpkl >cheap cialis online</a> , http://ordercheapcialishere.com/#yemhy cialis online without prescription
цитирай
55. анонимен - viagra 200 mg 13666
23.10.2012 02:50
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#vkowd>viagra 25 mg</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#iliqg >buy viagra</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#nvjuu viagra 200 mg
цитирай
56. анонимен - buy cialis 13416
24.10.2012 09:09
<a href=http://cialisstorehere.com/#yiqzi>buy cialis online</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#qszqh >generic cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#zttun buy cialis
цитирай
57. анонимен - payday loans 643 19117
24.10.2012 15:39
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#547>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#11840>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#18682 payday loans
цитирай
58. анонимен - generic viagra 16269
25.10.2012 01:46
<a href=http://viagrastorehere.com/#lsldv>buy viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#iywek >buy viagra online</a> , http://viagrastorehere.com/#ntgto buy viagra
цитирай
59. анонимен - buy generic cialis 487 19566
25.10.2012 01:58
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#4692>buy cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#8746>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#4198 buy cialis online
цитирай
60. анонимен - generic kamagra 13056
26.10.2012 05:16
<a href=http://kamagrastorehere.com/#zuxgu>kamagra online</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#heblf >buy kamagra</a> , http://kamagrastorehere.com/#hbypj generic kamagra
цитирай
61. анонимен - levitra online 2999
26.10.2012 09:43
<a href=http://levitrastorehere.com/#nguss>levitra online</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#kwppw >cheap levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#lopdt levitra online
цитирай
62. анонимен - Test, just a test arbindyPoobia
26.10.2012 23:38
<a href=http://gfkdjghfkgjjkhj.com>gfkdjghfkgjjkh</a>
цитирай
63. анонимен - payday loans online 4254
29.10.2012 13:43
<a href=http://directlenderloanshere.com/#gabsj>payday loans online</a> - <a href=http://directlenderloanshere.com/#djgln >payday loans online</a> , http://directlenderloanshere.com/#gwvpf payday loans online
цитирай
64. анонимен - buy cialis online 18938
04.11.2012 22:41
<a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#ejviw>generic cialis</a> - <a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#shqnc >buy cialis</a> , http://ordercheapgenericcialishere.com/#pevyy buy cialis online
цитирай
65. анонимен - viagra online 5311
05.11.2012 01:45
<a href=http://ordercheapgenericviagrahere.com/#rybdu>cheap viagra</a> - <a href=http://ordercheapgenericviagrahere.com/#dlqdk >buy viagra online</a> , http://ordercheapgenericviagrahere.com/#huzjk buy viagra
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392136
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031