Постинг
20.05.2008 11:40 -
Образование като образование
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4872 Коментари: 21 Гласове:
Последна промяна: 20.05.2008 11:53
Прочетен: 4872 Коментари: 21 Гласове:
0
Последна промяна: 20.05.2008 11:53
Продължавам да си разсъждавам за децата , образованието и масовата мотивировка. Какво ме провокира толкова да дъвча тази неактуална тема? Стачката свърши и почти се забрави. Учебната година също е на път да свърши и да се забрави. На вратата чукат абитуриетски балове - тържество на младостта, зрелостта и...матури.
Може би тази тема всъщност ми е болна или пък поводът за размислите ми е, че за поредна година дъщеря ми се прибра и каза - и тази година няма да имаме зелено - пфу, гадост! И аз, за пореден път, се замислих аджеба какво трябва да дава училището на децата.Знанията за живота дали се придобиват само от учебния материал, който се изучава по програма .Училището място само и единствено за учене ли е?
Дъщеря ми учи в добро училище.Не частно, държавно училище, училище с традиции и авторитет. Също така с претенции и...спонсори.
Записвам я в първи клас, най-важен критерий за подбор - госпожа в началните класове, бъдещи преподаватели и предлагано обучение по плуване (за мен спортът и хобитата са от изключителна важност)
пример 1
- във втори клас вече плуване няма.Озадачени питаме- защо?Логичен, мисля, въпрос...Отговор -ми така, то е само за първи клас. Последващ въпрос - няма ли начин да се продължи, децата искат,много.Свикнали са, ходят с желание и удоволствие. Отговор(все от директорката)-няма начин.
Предложихме й опции, много опции, но тя не пожела да пробва нито една от тях.Проблемът е висящ все още . И децата все още искат да плуват.
пример 2
който отново е на дневен ред, три години по-късно.
в първи клас имаха зелено училище, във втори-не.Въпрос - защо?
Отговор - не желая да поемам отговорност, водете си ги вие .Организирайте и си ги водете.
Екскурзии също не се организират.Дори еднодневните се случват най-много веднъж годишно.
Достатъчно пътували децата с родителите си.
Не знам дали някой въобще се замисля за педагогическия ефект на колективните училищни екскурзии.За възпитателната и образователната им цел, която те имат всъщност.
Пример 3
въпрос - защо в училището няма спортни мероприятия или събития, активизиращи и стимулиращи творческото начало у всяко дете - изложби, рецитали, тържества.
Отговор - ми знаете ли колко е сложнооо....не ми се поема отговорност
Всъщност в училището не се предлага никакъв вид спорт.Дори не се допускат треньори да влизат в часовете и да агитират децата да спортуват. Т.е. да популяризират дейността си и спорта въобще.
За спортни празници изобщо не говорим.Децата и идея си нямат що е това.
Пример 4
вече класът е 4-и.Снабдили сме училището с много нови компютри, стаите са тип топ.Говоря от първо лице, множ.число, сещате се защо.Та- пристига детенце с бележка за избор на СИП.Една от опциите-компютри.Съответно детенце я избира.След седмица пристига недоволно-само 4-ти клас нямало да имат .
Въпрос -защо?
Отговор, мънкащ - няма програма за 4-и клас
Намирам програма, на министерството, представям я..Отново не може .
въпрос-защо
отговор-ми така
Е, нямаха сип компютри. За сметка на това, сега в 5-и клас, умират от скука в часовете по информатика, защото въпросната програма за 5-и клас е съставена като за 5 годишни, които за пръв път виждат компютър. Докато 11 годишните деца отдавна са наясно за какво служат мишката и клавиатурата.
Във връзка с компютрите предложих на директорката самите ученици да се заемат с разработват на училищен сайт. Срещнах повдигане на вежди и тотално недоумение.До ден днешен сайт училището няма.
Пример 5
Годината е същата, отново темата е зелени,бели и прочие училища.Дъвчем разни аргументи за колективна отговорност в извънучебна среда и дъра-бъра...
Вадим от десет кладенеца вода.Събрали сме се родители, отстояващи желанията и нуждите на децата и насреща ни е училищната управа. Ние питаме, те отговарят -ми,ако някой родител се ангажира,с агенция..щото Лим..не поемам отговорност (директорката не поема, учителите междувпрочем са склонни)
Родители - бол, и с агенции-бол, щото училището такова, престижно уж...Документи се спретват, всичко,както се иска.Явяваме се отново пред управата.
Посреща ни ледено учудване, документите не се и поглеждат , просто небрежно се оставят неразгърнати на бюрото.
Получаваме отговор през зъби - може само за вашия клас, защото съм обещала. Отказваме.Идеята не е да бъде направено за определена група деца, а за всички.
Пример 6
Избор на основен предмет за 5 клас.Родителска среща.Представят се преподаватели.Питаме-това ли ще са водещите преподаватели ?
Отговор-да
Начало на 5-и клас.Оказва се, че отговорът е грешен -това не са водещите преподаватели.
Въпрос - защо?
Отгово неформален-много силен клас, не върви да му бъде даден силен преподавател .
Формален - учебната програма, дъра бъра
Ще местим децата...
След 2 часа преговори почти в ултимативна форма се оказва, че можело, не за друго, ами защото ако останело училището дори с едно дете по-малко, трябвало директорката да се чуди как да оформя паралелките
Пропуснах да кажа предложението за униформи, за които беше пусната анкета и имаше опции за избор и , която идея децата посрещнаха с ентусиазъм..Сигурно се сещате,че не се реализира,защото на управата на училището не й се занимава. Защо?Ами така.
Ето поредната година се изнизва.Една доста бурна година и за учители, и за деца. Вече сме претръпнали, че нещата се случват, както се случват. Не можем да очакваме много. Защото...Ами - така.
Сега очакваме матурите с любопитство. Защото тестовете за 5-и клас вече ги видяхме как се случват.
Може би тази тема всъщност ми е болна или пък поводът за размислите ми е, че за поредна година дъщеря ми се прибра и каза - и тази година няма да имаме зелено - пфу, гадост! И аз, за пореден път, се замислих аджеба какво трябва да дава училището на децата.Знанията за живота дали се придобиват само от учебния материал, който се изучава по програма .Училището място само и единствено за учене ли е?
Дъщеря ми учи в добро училище.Не частно, държавно училище, училище с традиции и авторитет. Също така с претенции и...спонсори.
Записвам я в първи клас, най-важен критерий за подбор - госпожа в началните класове, бъдещи преподаватели и предлагано обучение по плуване (за мен спортът и хобитата са от изключителна важност)
пример 1
- във втори клас вече плуване няма.Озадачени питаме- защо?Логичен, мисля, въпрос...Отговор -ми така, то е само за първи клас. Последващ въпрос - няма ли начин да се продължи, децата искат,много.Свикнали са, ходят с желание и удоволствие. Отговор(все от директорката)-няма начин.
Предложихме й опции, много опции, но тя не пожела да пробва нито една от тях.Проблемът е висящ все още . И децата все още искат да плуват.
пример 2
който отново е на дневен ред, три години по-късно.
в първи клас имаха зелено училище, във втори-не.Въпрос - защо?
Отговор - не желая да поемам отговорност, водете си ги вие .Организирайте и си ги водете.
Екскурзии също не се организират.Дори еднодневните се случват най-много веднъж годишно.
Достатъчно пътували децата с родителите си.
Не знам дали някой въобще се замисля за педагогическия ефект на колективните училищни екскурзии.За възпитателната и образователната им цел, която те имат всъщност.
Пример 3
въпрос - защо в училището няма спортни мероприятия или събития, активизиращи и стимулиращи творческото начало у всяко дете - изложби, рецитали, тържества.
Отговор - ми знаете ли колко е сложнооо....не ми се поема отговорност
Всъщност в училището не се предлага никакъв вид спорт.Дори не се допускат треньори да влизат в часовете и да агитират децата да спортуват. Т.е. да популяризират дейността си и спорта въобще.
За спортни празници изобщо не говорим.Децата и идея си нямат що е това.
Пример 4
вече класът е 4-и.Снабдили сме училището с много нови компютри, стаите са тип топ.Говоря от първо лице, множ.число, сещате се защо.Та- пристига детенце с бележка за избор на СИП.Една от опциите-компютри.Съответно детенце я избира.След седмица пристига недоволно-само 4-ти клас нямало да имат .
Въпрос -защо?
Отговор, мънкащ - няма програма за 4-и клас
Намирам програма, на министерството, представям я..Отново не може .
въпрос-защо
отговор-ми така
Е, нямаха сип компютри. За сметка на това, сега в 5-и клас, умират от скука в часовете по информатика, защото въпросната програма за 5-и клас е съставена като за 5 годишни, които за пръв път виждат компютър. Докато 11 годишните деца отдавна са наясно за какво служат мишката и клавиатурата.
Във връзка с компютрите предложих на директорката самите ученици да се заемат с разработват на училищен сайт. Срещнах повдигане на вежди и тотално недоумение.До ден днешен сайт училището няма.
Пример 5
Годината е същата, отново темата е зелени,бели и прочие училища.Дъвчем разни аргументи за колективна отговорност в извънучебна среда и дъра-бъра...
Вадим от десет кладенеца вода.Събрали сме се родители, отстояващи желанията и нуждите на децата и насреща ни е училищната управа. Ние питаме, те отговарят -ми,ако някой родител се ангажира,с агенция..щото Лим..не поемам отговорност (директорката не поема, учителите междувпрочем са склонни)
Родители - бол, и с агенции-бол, щото училището такова, престижно уж...Документи се спретват, всичко,както се иска.Явяваме се отново пред управата.
Посреща ни ледено учудване, документите не се и поглеждат , просто небрежно се оставят неразгърнати на бюрото.
Получаваме отговор през зъби - може само за вашия клас, защото съм обещала. Отказваме.Идеята не е да бъде направено за определена група деца, а за всички.
Пример 6
Избор на основен предмет за 5 клас.Родителска среща.Представят се преподаватели.Питаме-това ли ще са водещите преподаватели ?
Отговор-да
Начало на 5-и клас.Оказва се, че отговорът е грешен -това не са водещите преподаватели.
Въпрос - защо?
Отгово неформален-много силен клас, не върви да му бъде даден силен преподавател .
Формален - учебната програма, дъра бъра
Ще местим децата...
След 2 часа преговори почти в ултимативна форма се оказва, че можело, не за друго, ами защото ако останело училището дори с едно дете по-малко, трябвало директорката да се чуди как да оформя паралелките
Пропуснах да кажа предложението за униформи, за които беше пусната анкета и имаше опции за избор и , която идея децата посрещнаха с ентусиазъм..Сигурно се сещате,че не се реализира,защото на управата на училището не й се занимава. Защо?Ами така.
Ето поредната година се изнизва.Една доста бурна година и за учители, и за деца. Вече сме претръпнали, че нещата се случват, както се случват. Не можем да очакваме много. Защото...Ами - така.
Сега очакваме матурите с любопитство. Защото тестовете за 5-и клас вече ги видяхме как се случват.
"Защото тестовете за 5-и клас вече ги видяхме как се случват".
И какво сте видяли, моля, след като сега тепърва резултатите ще се обобщават?
Какво толкова трагично се е случило - децата трябва да свикват да се състезават? Не сте ли държали и вие матури?
Стига вече - всички прехвърлят топката един на друг, а не виждате какво невежество се е настанило трайно, че прославят и страната ни с Простотията си и Глупостта.
Имате право като родител да поставяте въпроси,
имате право и на отговор - но за съжаление няма кой да ви насочи към кого да се обърнете...
За жалост...отново... един омагьосан кръг от проблеми.
цитирайИ какво сте видяли, моля, след като сега тепърва резултатите ще се обобщават?
Какво толкова трагично се е случило - децата трябва да свикват да се състезават? Не сте ли държали и вие матури?
Стига вече - всички прехвърлят топката един на друг, а не виждате какво невежество се е настанило трайно, че прославят и страната ни с Простотията си и Глупостта.
Имате право като родител да поставяте въпроси,
имате право и на отговор - но за съжаление няма кой да ви насочи към кого да се обърнете...
За жалост...отново... един омагьосан кръг от проблеми.
мисля че прекалено лично прочете всичко.
Да-видяхме ги и нищо страшно няма. От тестовете, аз лично съм доволна. А предвид фактът, че отговорите се изнасят на сайта, а децата са достатъчно съобразителни да си запишат собствените отговори, то чакането на официалните резултати е една формалност.
Вярвай ми,че аз съм от родителите, които не само изискват, а дават. Също съм от тези,които са доволни от преподавателите на детето си-всъщност това е причината детето да е все още в това училище.Нивото на преподаване и добрите професионалисти, които дават знания и обич.Отстояват институцията.
Мисълта ми е за управата на училищата.Тези, които...
А и другото нещо, на което акцентирам е извънкласните форми на обучение,които вече са завряни не просто в ъгъла, а зад ъгъла.Дискутирала съм проблема с учители.и това, което ме впечатли,че дори те миждат негативния резултат на липса на каквато и да било извънкласна дейност.
Права си-кръгът е омагьосан, но пък съм убедена ,че има анти-магия.
цитирайДа-видяхме ги и нищо страшно няма. От тестовете, аз лично съм доволна. А предвид фактът, че отговорите се изнасят на сайта, а децата са достатъчно съобразителни да си запишат собствените отговори, то чакането на официалните резултати е една формалност.
Вярвай ми,че аз съм от родителите, които не само изискват, а дават. Също съм от тези,които са доволни от преподавателите на детето си-всъщност това е причината детето да е все още в това училище.Нивото на преподаване и добрите професионалисти, които дават знания и обич.Отстояват институцията.
Мисълта ми е за управата на училищата.Тези, които...
А и другото нещо, на което акцентирам е извънкласните форми на обучение,които вече са завряни не просто в ъгъла, а зад ъгъла.Дискутирала съм проблема с учители.и това, което ме впечатли,че дори те миждат негативния резултат на липса на каквато и да било извънкласна дейност.
Права си-кръгът е омагьосан, но пък съм убедена ,че има анти-магия.
3.
анонимен -
БенРа, това е много конкретен казус
20.05.2008 12:18
20.05.2008 12:18
както е казал другарят Джугашвили:
Ест человека - ест проблема... :)
А ТуентиътсенчъриМОН вместо да продуцира тъпи екшън клипове, да вземе да си прибере вересиите от топлите местенца.
цитирайЕст человека - ест проблема... :)
А ТуентиътсенчъриМОН вместо да продуцира тъпи екшън клипове, да вземе да си прибере вересиите от топлите местенца.
Така и така плащате,искайте си да правят каквото трябва и каквото искате.Не те съветвам,както виждаш,да сменяш училището,щото знам,че навсякъде е едно и също, а и за детето да се мести насам-натам не е най-доброто.
Практиката ми е,че трябва да принудите фирмата,стояща зад училището и в лицето на въпросната директорка,да запише писмено поеманите ангажименти и да ги отразите в договора за обучение.Съответно като не изпълняват-отбивка от дължимите такси!
Това най-общо като решение,сигурно имате адвокати между Вас и не би било проблем.
Абе...на зла круша-зъл пърт!!!!!То май друго решение няма.:))))
цитирайПрактиката ми е,че трябва да принудите фирмата,стояща зад училището и в лицето на въпросната директорка,да запише писмено поеманите ангажименти и да ги отразите в договора за обучение.Съответно като не изпълняват-отбивка от дължимите такси!
Това най-общо като решение,сигурно имате адвокати между Вас и не би било проблем.
Абе...на зла круша-зъл пърт!!!!!То май друго решение няма.:))))
да, казусът е конкретен, но не изолиран.
Пробвахме.Естествено юристи има.Председателят на училищното настоятелство е юрист.оказа се,че според инспектората дамата си върши чудесно служебните задължения.И вероятно що се отнася до училищния план нещата стоят точно така.Децата имат високо ниво на успеваемост, да не кажа,че са първи в района.Но-това значи ли,че трябва да се отказва поемане на отговорност за друг вид събития,които според мен имат пряка връзка с учебния процес,макар да са наричани извънкласови форми на обучение.
Всъщност мисля ,че въпросът ми е риторичен.
Идеята беше от конкретното да се плъзнем към общото - какво трябва да включва образователният процес?
цитирайПробвахме.Естествено юристи има.Председателят на училищното настоятелство е юрист.оказа се,че според инспектората дамата си върши чудесно служебните задължения.И вероятно що се отнася до училищния план нещата стоят точно така.Децата имат високо ниво на успеваемост, да не кажа,че са първи в района.Но-това значи ли,че трябва да се отказва поемане на отговорност за друг вид събития,които според мен имат пряка връзка с учебния процес,макар да са наричани извънкласови форми на обучение.
Всъщност мисля ,че въпросът ми е риторичен.
Идеята беше от конкретното да се плъзнем към общото - какво трябва да включва образователният процес?
6.
анонимен -
за училището като такова
20.05.2008 13:01
20.05.2008 13:01
много си взискателна, да ме прощаваш.
в смисъл - да бе, трябва, ама ... с тези заплати по няма и 400 лева напълно ги разбирам хорицата и даже не им се сърдя. синът ми, който е в доста престижна гимназия - твърди се ,че е най-престижната, блъска белот като за световен шампионат, щото даскалите не им пука. ами не им се сърдя, извинявам се за което. и няма да им се разсърдя, защото ги разбирам. идват, изпяват урока и не им пука. и защо да им пука? дай ми поне една причина, освен , че им влиза в длъжностната характеристика. няма! ти си се загрижила за извънучилищните форми, малко ми идва отгоре, честно. защото на тази екскурзия даскалицата отива с 6 /шест/ лева и даже кафе не може да пие. А децата ни имат повече джобни от нея. Не им се сърдя, нито ги обвинявам - сами сме си виновни, защото от бюджетния излишък можеше да се даде на образованието, а не на пистата за мотоциклети например, ама нямам спомен някой да е блогнал за това. карам мотор, така че не мога да бъда обвинен, че не харесвам мотористи, моля.
образователния процес трябва да включва подготовка за такъв, ама не тук, а навън. извинявайте, че съм толкова директен.
цитирайв смисъл - да бе, трябва, ама ... с тези заплати по няма и 400 лева напълно ги разбирам хорицата и даже не им се сърдя. синът ми, който е в доста престижна гимназия - твърди се ,че е най-престижната, блъска белот като за световен шампионат, щото даскалите не им пука. ами не им се сърдя, извинявам се за което. и няма да им се разсърдя, защото ги разбирам. идват, изпяват урока и не им пука. и защо да им пука? дай ми поне една причина, освен , че им влиза в длъжностната характеристика. няма! ти си се загрижила за извънучилищните форми, малко ми идва отгоре, честно. защото на тази екскурзия даскалицата отива с 6 /шест/ лева и даже кафе не може да пие. А децата ни имат повече джобни от нея. Не им се сърдя, нито ги обвинявам - сами сме си виновни, защото от бюджетния излишък можеше да се даде на образованието, а не на пистата за мотоциклети например, ама нямам спомен някой да е блогнал за това. карам мотор, така че не мога да бъда обвинен, че не харесвам мотористи, моля.
образователния процес трябва да включва подготовка за такъв, ама не тук, а навън. извинявайте, че съм толкова директен.
ми не е точно така.
И мисля че казах-учителите искат.Директорката, която дабеч не е с 400 лева заплата не иска...
Нормално взискателна съм.Смятам,че когато човек се е наел да работи нещо трябва да го работи качествено.
Ще ме извиниш, но това с блъскането на белот нито го одобрявам, нито разбирам
Няма за какво да ми се извиняваш-нали дискутираме:-))
Между другото-и мъжът ми кара мотор, но това е друга тема.
цитирайИ мисля че казах-учителите искат.Директорката, която дабеч не е с 400 лева заплата не иска...
Нормално взискателна съм.Смятам,че когато човек се е наел да работи нещо трябва да го работи качествено.
Ще ме извиниш, но това с блъскането на белот нито го одобрявам, нито разбирам
Няма за какво да ми се извиняваш-нали дискутираме:-))
Между другото-и мъжът ми кара мотор, но това е друга тема.
щом според инспектората директорката си върши работата, а вие , родителите не сте съгласни с това и няма начин как да се смени тая директорка, просто сменяте училището.
Дъщеря ми съм я записала с частно училище и ще си плащам. Много ми е интересно как ще ми кажат, че няма зелено училище и плуване. Няма ги и не съм доволна - няма плащане. Частни училища колкото щеш. Умишлено я записах в частно училище, защото искам плащанията ми да са регламентирани, а не да ми искат разни спонсорства и накрая ако аз и по-голямата част от родителите мислим, че някой не си върши работата, да няма сила която да го махне тоя човек. Другото е и заплащането. Искам хората, които работят с моето дете да получават добри заплати, да имат самочувствие и да са мотивирани да работят. Иначе децата ще им се качат на главата.
цитирайДъщеря ми съм я записала с частно училище и ще си плащам. Много ми е интересно как ще ми кажат, че няма зелено училище и плуване. Няма ги и не съм доволна - няма плащане. Частни училища колкото щеш. Умишлено я записах в частно училище, защото искам плащанията ми да са регламентирани, а не да ми искат разни спонсорства и накрая ако аз и по-голямата част от родителите мислим, че някой не си върши работата, да няма сила която да го махне тоя човек. Другото е и заплащането. Искам хората, които работят с моето дете да получават добри заплати, да имат самочувствие и да са мотивирани да работят. Иначе децата ще им се качат на главата.
вече знам,че си права.
Знаеш ли обаче-преподавателите в това училище са на страхотно ниво.А тук не става въпрос за моето дете, а изобщо.
Какво излида-държавните училища,които са на държавна субсидия вече ще са кучета ги яли? Не мисля,че е редно.
Защото зелените училища са си заложени в учебния план принципно, както и екскурзиите.А един спортен празник или какъвто и да е там празник може само да накара децата да впрегнат творческата си енергия.
Ако говорим персонално, защото все пак конкретна е основата,върху която съм поставила проблема-аз спорта и хобитата на моята дъщеря съм го решила,също така съм престанала и да давам и да изисквам.Само ми е тъжно, защото знам,че пари се вливат...А няои некадърни седят на чужди столове на сухо под разнимити институционни чадъри.
цитирайЗнаеш ли обаче-преподавателите в това училище са на страхотно ниво.А тук не става въпрос за моето дете, а изобщо.
Какво излида-държавните училища,които са на държавна субсидия вече ще са кучета ги яли? Не мисля,че е редно.
Защото зелените училища са си заложени в учебния план принципно, както и екскурзиите.А един спортен празник или какъвто и да е там празник може само да накара децата да впрегнат творческата си енергия.
Ако говорим персонално, защото все пак конкретна е основата,върху която съм поставила проблема-аз спорта и хобитата на моята дъщеря съм го решила,също така съм престанала и да давам и да изисквам.Само ми е тъжно, защото знам,че пари се вливат...А няои некадърни седят на чужди столове на сухо под разнимити институционни чадъри.
децата са на страхотно ниво, защото не са случайни и имат желание да учат. лесно се обучава дето, което има желание да учи, обратното е трудно. с това не изразявам съмнение, че преподавателите са страхотни. 100% са щом продължават да работят при тия условия.
цитирайи децата са страхотни.Но знаеш в една възраст колко лесно се загубва и желани и мотивировка за учене най-вече.Преподавателят е този,който концентрира вниманието .А пък и самите деца го казват това за преподавателите.Резултатите им също.
цитирай
12.
анонимен -
Eh, za sazhalenie navsikade e taka! ...
20.05.2008 14:02
20.05.2008 14:02
Eh, za sazhalenie navsikade e taka! Minaha dosta godini otkakto samata az zavarshih, no vse oshte pomnia "mili" spomeni ot gimnaziata... ideiate biaha prekrasni, obache kato se stigneshe do realizatsia, ama vse neshto ne beshe kakto tribva. Ta tova ne e samo v tova uchilishte! V tsialoto ni obrazovanie e taka! :-(
цитирайа не изолирано и в рамките на нещо друго.Както те искат от Вас нещо, и Вие също, в писмена форма и т.н. Училищното настоятелство може да е страна колективна в него,както и Директорката ,която...Бе що не настоявате да смените въпросната директорка и да си вземат някоя по-широко скроена и поемаща отговорности?Май до това опират нещата..
Освен това,бих поискал от фирмата да раздели нещата,т.е. ако Директорката отговаря за учебния процес,някой,който му стиска и го може освен това, да се занимава с останалата неучебна част.Не винаги администратора е добър учител и обратното.
Мм..? Не е ли решение ?
цитирайОсвен това,бих поискал от фирмата да раздели нещата,т.е. ако Директорката отговаря за учебния процес,някой,който му стиска и го може освен това, да се занимава с останалата неучебна част.Не винаги администратора е добър учител и обратното.
Мм..? Не е ли решение ?
14.
mapplethorpecala -
какво е зелено училище? -предпо...
20.05.2008 16:10
20.05.2008 16:10
какво е зелено училище? -предполагам е нещо,като екскурзионно летуване?
но за бяло училище тепърва чувам ,но приемам с ентусиазъм и патос.дано е нещо свързано с големия Учител на учителите беинса дуно.може би се правят на рилските езера и паневритмия се чете.кой урежда белите дрехи на децата..трябва да се заинтерсувам..ще кажа на емилиянчо да почнат да ги шият в дpагомиеиPадо.поне за едно съм сигурен-Commes des Garcones+ беинса дънов ще стане върха..а на такъв висок критерий за качество би могъл да отговори единствено EмилянCъбeв))))))))))
цитирайно за бяло училище тепърва чувам ,но приемам с ентусиазъм и патос.дано е нещо свързано с големия Учител на учителите беинса дуно.може би се правят на рилските езера и паневритмия се чете.кой урежда белите дрехи на децата..трябва да се заинтерсувам..ще кажа на емилиянчо да почнат да ги шият в дpагомиеиPадо.поне за едно съм сигурен-Commes des Garcones+ беинса дънов ще стане върха..а на такъв висок критерий за качество би могъл да отговори единствено EмилянCъбeв))))))))))
В училището на дъщеря ми няма проблем с екскурзиите. За по един ден са, но са 2-3 на година. Последната беше около София, обиколиха Камбаните и Драгалевския манастир. А на края на месеца ще ходят до панорамата в Плевен.
Обаче за спортните мероприятия съм съгласна, че липсват. Въпреки, че аз не се оплаквам, защото училището има състав по художествена гимнастика, съвсем аматьорски, обаче дъщерята ходи с удоволствие. Пък и всяка година приключва с концерт, с масово участие на учениците, особено на началните класове. Утре ни е празненството и класа на дъщерята е подготвил песни. Водят ги на театър през годината. И всичко това е едно най-обикновено квартално училище. Даже не претендира да е някакво известно елитно, езиково и т.п.
Затова се учудвам от твоите проблеми, още повече че изглежда сте се събрали доста активни родители. При нас родителите са доста по-пасивни.
цитирайОбаче за спортните мероприятия съм съгласна, че липсват. Въпреки, че аз не се оплаквам, защото училището има състав по художествена гимнастика, съвсем аматьорски, обаче дъщерята ходи с удоволствие. Пък и всяка година приключва с концерт, с масово участие на учениците, особено на началните класове. Утре ни е празненството и класа на дъщерята е подготвил песни. Водят ги на театър през годината. И всичко това е едно най-обикновено квартално училище. Даже не претендира да е някакво известно елитно, езиково и т.п.
Затова се учудвам от твоите проблеми, още повече че изглежда сте се събрали доста активни родители. При нас родителите са доста по-пасивни.
определено е решение.
Въпросната госпожа обаче има як гръб-и в буквалния и в преносния смисъл.и докато нещата се случат негативите ще понесат учениците и преподавателите, които имат същото становище по въпроса.Надявам се обаче скоро да се случи
цитирайВъпросната госпожа обаче има як гръб-и в буквалния и в преносния смисъл.и докато нещата се случат негативите ще понесат учениците и преподавателите, които имат същото становище по въпроса.Надявам се обаче скоро да се случи
аз ако ти кажа колко бях изненадана.А наистина родителите са активни и имат желание да съдействат и се съдейства естествено. Хубавото е,че има хубава спойка между родители-учители и деца.
В началото имаше проблеми със съблекалните.Драскали,чупели,децата.
аз предложих да им връчим бои и да ги боядисат и да ги изрисуват след това с графити-така,както те харесват.Бях сигурна,че след това самите деца ще поддържат направеното от тях и ще оценят труда.Другите родители бяха също ентусиазирани.
Сещаш се дали се случи.
С тези примери онагледявам просто как една добра машина може да бъде да спирана да работи,въпреки желанието, общото желание.
цитирайВ началото имаше проблеми със съблекалните.Драскали,чупели,децата.
аз предложих да им връчим бои и да ги боядисат и да ги изрисуват след това с графити-така,както те харесват.Бях сигурна,че след това самите деца ще поддържат направеното от тях и ще оценят труда.Другите родители бяха също ентусиазирани.
Сещаш се дали се случи.
С тези примери онагледявам просто как една добра машина може да бъде да спирана да работи,въпреки желанието, общото желание.
Зелено училище е един вид почивка /както бившите пионерски лагери/ в планината.
Синьото училище е почивка на море.
За бяло не знам...
Смятайте при тези цени и рискови фактори за децата кой учител ще се наеме да организира такава екскурзия...
Това си е 24 часов нон-стоп труд за учителя. ОГРОМНА ОТГОВОРНОСТ за здравето и живота на децата /знаете какви нелепи инциденти стават в последно време/
И кой родител ще пусне детето си?
На такива места децата стават неуправляеми.
Който не е пушил - пропушва. И бодуване до късно вечерта и алкохол и секс се опитва, ......
да, мили родители, не се стряскайте - по филмите каквото се гледа се възпроизвежда...
Много бързо искат да пораснат нашите и вашите деца...
Много бързо, но не умствено, а физически...
цитирайСиньото училище е почивка на море.
За бяло не знам...
Смятайте при тези цени и рискови фактори за децата кой учител ще се наеме да организира такава екскурзия...
Това си е 24 часов нон-стоп труд за учителя. ОГРОМНА ОТГОВОРНОСТ за здравето и живота на децата /знаете какви нелепи инциденти стават в последно време/
И кой родител ще пусне детето си?
На такива места децата стават неуправляеми.
Който не е пушил - пропушва. И бодуване до късно вечерта и алкохол и секс се опитва, ......
да, мили родители, не се стряскайте - по филмите каквото се гледа се възпроизвежда...
Много бързо искат да пораснат нашите и вашите деца...
Много бързо, но не умствено, а физически...
че спирачката е директорката... не съм сигурна как се решава този проблем. Мисля, че настоятелството може да внася накави оплаквания или предложения, но до колкото си спомням те минават през директора. Така че ви трябва адвокат.
цитирайКакъв секс в началното училище те гони? За стоенето до късно не виждам нищо лошо, а за цигарите и алкохола си зависи от възпитанието. Ако са ти на място първите 7 години не мисля, че има проблем. Ще кажете, че не сте били млади и не сте ходили по екскурзии...
Аз доколкото си спомням от I до IV клас всяка година съм ходил на училищни екскурзии за по 4-5 дена. Това става 93-97 г. Нищо особено не се е случвало извън обичайните щуротии, които може да направи едно 7-10 годишно дете.
цитирайАз доколкото си спомням от I до IV клас всяка година съм ходил на училищни екскурзии за по 4-5 дена. Това става 93-97 г. Нищо особено не се е случвало извън обичайните щуротии, които може да направи едно 7-10 годишно дете.
21.
анонимен -
Do 14
20.05.2008 23:46
20.05.2008 23:46
Бяло училище е зимно училище на планина, нещо като лагер, но се водят и учебни часове, съчетани с обучение по ски.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 29486
Блогрол
1. една красива вяра
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора