Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2010 11:15 - Спътница
Автор: benra Категория: Изкуство   
Прочетен: 3081 Коментари: 12 Гласове:
25


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  image
      Виждаше я дори в отражението, което се вглеждаше изпитателно в нея от витрината на скъпия магазин. Беше се наместила удобно на дясното й рамо точно до ръба на безупречно изгладената яка на деловата й бяла риза. Играеше си с един кичур, който си беше придърпала от елегантния испански кок. По едно време й омръзна да навива кичура и леко почука на стъклата на очилата с рогови рамки
    - Аз съм тъгата, мога ли да надвикна в очите ти? - попита директно без заобикалки
    - Само за малко, да вляза? Може ли?
И понеже не получи отговор, тъгата прие мълчанието за съгласие и се гмурна в очите й, точно между двете черни точици, настанили се в пъстрото. Една сълза се търкулна и се спря на ръба на горната устна, дискретно проблясваща с гланц, ухаещ на горски ягоди.
    - Брррр...студено.- тъгата разкърщи телце сякаш в опит да раздвижи празния поглед. Не успя. Погледът не трепна. Тъгата се почувства по-самотна отвсякога и реши да се гмурне навътре, на дълбокото, към душата, може би там имаше топлина, която да я стопли.
    Неочаквано душата се оказа заключена. Потропа деликатно. Нищо. Потропа пак, малко по-силно. Нищо. Накрая започна да блъска с юмруци по вратата(или по нещото, което смяташе за врата). Чу се тихо поскръцване
       - Кой си ти? - една мисъл надничаше през образувалия се процеп
       - Аз съм тъгата, искам да вляза
       - Защо?
       - Студено ми е и съм самотна...замръзвам от самота
       - Не може, не допускаме непознати - отговори учтиво мисълта и понечи да затвори
      - Аз не съм непозната - запротестира тъгата обидено - аз съм тази, която тя носи непрекъснато със себе си, която нарежда дните й, която очертава силуета й, която гримира лицето й.Аз съм тази, която тя вижда в огледалото.
     - Ти ли си? - заинтригувана мисълта пристъпи напред и вратата (или поне това, което тъгата смяташе за врата) се отвори широко и ярка светлина я обля. Изведнъж тъгата се почувства странно малка, лека и някак си неистинска
   - Значи ти си тази...ами да..аз те познавам, разбира се! - мисълта сбърчи вежди, оглеждайки тъгата от глава до пети - бледото й лице, слабичкото телце, очите, без поглед - ти си тази, която ме спира да полетя, ти си тази, която превръща пътищата й в трънаци, ти си тази, която натежава на раменете й и те се отпускат. Ти си нейният най-голям враг
   - Аз???- учуди се тъгата - аз не те познавам, ти какво си? Да не би да си пазачът на души?
  - Аз съм копнежът

       



Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. razkazvachka - Я, как си го извъртяла -
30.06.2010 12:15
тъга с комплекси за малоценност - пък културистка тежка - да се сложи на диета:))))

Добро утро с копнеж и смях в очите!
цитирай
2. анонимен - Хареса ми, Бенра, сякаш си се раз...
30.06.2010 12:42
Хареса ми, Бенра, сякаш си се разходила с бележник в ръка там, в тази деликатна материя:).Интересна интерпретация:)А усмивката на другото рамо къде е?За да бъде пълна картината...:)
привет
цитирай
3. benra - razkazvachka,
30.06.2010 14:31
не е на диета, просто не я хранят:-)))
Добър да е целият ден и копнежен !
цитирай
4. benra - vostroto,
30.06.2010 14:32
усмивката е скокнала от рамото и се е настанила в погледа...вече :-)))
привет!
цитирай
5. bregovi4 - И на мен ми хареса..
30.06.2010 20:38
Даже, знаеш ли - зад очите си го видях като сцена от ,,Coraline,, ..
цитирай
6. joysii - О, до последния момент се чудех к...
30.06.2010 23:04
О, до последния момент се чудех какво е това нещо, което може да се опълчи на тъгата, да не я допусне в душите ни , че даже и да я превъзмогне. Сетих се за надеждата, за мечтите...
Наистина, копнежът е. Мислех и, че е любовта, но - не, тя често върви ръка за ръка с тъгата.
Прекрасно разказче.
цитирай
7. miaa - Красив разказ! Копнеж и мъдрост, ...
01.07.2010 07:43
Красив разказ! Копнеж и мъдрост, Benra! Да ги проявим в забързаното утро!
Харесвам словата ти, благодаря ти!
цитирай
8. benra - bregovi4,
01.07.2010 10:18
интересна асоциация...
цитирай
9. benra - joysii,
01.07.2010 10:19
копнежът е този, който ни дава сили да преборим тъгата...желанието...така си мисля.Поздрави!
цитирай
10. benra - miaa,
01.07.2010 10:20
благодаря ти за хубавите думи!
цитирай
11. reffina - Аплодисменти, benra! Много д...
01.07.2010 15:20
Аплодисменти, benra!
Много докосващо, много нежно...
Благодаря ти за удоволствието!
цитирай
12. benra - reffina,
01.07.2010 15:48
радвам се, че ти е допаднало!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4393395
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031