Постинг
02.03.2012 22:56 -
До кога?
Автор: benra
Категория: Други
Прочетен: 16093 Коментари: 42 Гласове:
Последна промяна: 02.03.2012 22:58
Прочетен: 16093 Коментари: 42 Гласове:
33
Последна промяна: 02.03.2012 22:58
"Той беше добро момче", "Той никога не злоупотребяваше с алкохол", "Той беше добър приятел", "Той беше възпитан, винаги поздравяваше", "Той беше..." Беше....
Дали родителите му щяха да изпитат по-малка болка ако той " беше див", "беше непокорен", "беше невъзпитан ", " не беше особено учтив ", "беше от ония, който засядат над чашката"...Дали загубата щеше да е по-малко тежка, по-незначителна, по-безболезнена?
" Той е добро момче", "Той иска да стане президент или бизнесмен", "Той не е агресивен", " Той е добър приятел", "Той е възпитан и учтив", " Той е...невинен". Той е . Е. затова е виновен.
Просто и ясно, като за новини. Жертва и виновник. Местопрестъпление, ама от по-несложните. Не като онези филмираните и завъртяните.
Студентски град, общежитие, малко алкохол, много адреналин, кухненски нож и ...ето. Новина. За добри момчета.
Ако си позволявах да съм цинична, щях да кажа - майната ви. Но не си го позволявам и все едно не съм го казала.
До кога ? - това вече го казвам, крещя го. До кога нещата ще се случват после? Т.е. ще се симулира случване под формата на говорене. След Индиго, след Лим, след Охрид, след един Студентски град, след втори Студентски град, след наводнения, след...След.
Илипросто това ще го подминем като някакъв си там битов проблем между двама подрастващи. Ми да, такива са младите, лоши добри момчета, непиещи пияници, неагресивни побойници. Просто обяснение. С нищо неангажирощо никого.
Защото отдавна тук, на тази земя като една човешка длан, човешкото се е модифицирало, загубило е облика си. За нормалност се приемат неща, действия, отношения и съществувания, които някога биха били не просто немислими, а направо-забраними.Ама нали си построихме демокрация, това е тя, такава е - в нея човекът е такъв, какъвто е и никой не е длъжен да го предпазва от самия него.
Вероятно всичко това, което пиша ви звучи или като бълнуване, или като носталгичен крясък по тоталитаризма. Както искате го разбирайте.
Но аз знам, че нашите деца са добри, че наистина са добри. И Илко, който в мелето се е докопал до ножа, е добър. И добрите се бранят понякога. Знам, че българите по изконната си същност сме читави хора. Но...Криворазбирането на много свободи и слободии ни донесе всичко това.
Не ангажирам никого с това си мнение, то си е мое, лично,искрено и много мислено.
Крайно време е да ни светне, на всяко едно обществено, политическо, управленско и лично , ниво, че правилата са, за да се спазват и съблюдават. Че забавлението и порокът са две различни неща. Че отговорностите са задължения, а задълженията са задължителни. Че правата не са привилегии. Че студенстки град не е бардак, не е пивница, не е казино, не е стрийптиз бар, а е град за студенти, т.е. за учещи хора, които ще градят бъдещето ни, бъдещето си. и е задължително да не се избиват помежду си.
Че нещата се мислят преди, за да не се случват после. Че агресията не се появява от нищото. Че безнаказаността е опасно състояние за всички. Че докато борим супер вредния тютюнев дим се давим в дима на общественото си бездействие и безразличие. Че добрите деца си отиват - в прекия и преносния смисъл.
И ще дойде време, в което една шепа хора ще си честитят утрешния празник, докато в гърлото им се образува буца от безнадеждност.
Това, което описах не ми харесва. А на вас?
До кога ще е после? А? И има ли път?
Дали родителите му щяха да изпитат по-малка болка ако той " беше див", "беше непокорен", "беше невъзпитан ", " не беше особено учтив ", "беше от ония, който засядат над чашката"...Дали загубата щеше да е по-малко тежка, по-незначителна, по-безболезнена?
" Той е добро момче", "Той иска да стане президент или бизнесмен", "Той не е агресивен", " Той е добър приятел", "Той е възпитан и учтив", " Той е...невинен". Той е . Е. затова е виновен.
Просто и ясно, като за новини. Жертва и виновник. Местопрестъпление, ама от по-несложните. Не като онези филмираните и завъртяните.
Студентски град, общежитие, малко алкохол, много адреналин, кухненски нож и ...ето. Новина. За добри момчета.
Ако си позволявах да съм цинична, щях да кажа - майната ви. Но не си го позволявам и все едно не съм го казала.
До кога ? - това вече го казвам, крещя го. До кога нещата ще се случват после? Т.е. ще се симулира случване под формата на говорене. След Индиго, след Лим, след Охрид, след един Студентски град, след втори Студентски град, след наводнения, след...След.
Илипросто това ще го подминем като някакъв си там битов проблем между двама подрастващи. Ми да, такива са младите, лоши добри момчета, непиещи пияници, неагресивни побойници. Просто обяснение. С нищо неангажирощо никого.
Защото отдавна тук, на тази земя като една човешка длан, човешкото се е модифицирало, загубило е облика си. За нормалност се приемат неща, действия, отношения и съществувания, които някога биха били не просто немислими, а направо-забраними.Ама нали си построихме демокрация, това е тя, такава е - в нея човекът е такъв, какъвто е и никой не е длъжен да го предпазва от самия него.
Вероятно всичко това, което пиша ви звучи или като бълнуване, или като носталгичен крясък по тоталитаризма. Както искате го разбирайте.
Но аз знам, че нашите деца са добри, че наистина са добри. И Илко, който в мелето се е докопал до ножа, е добър. И добрите се бранят понякога. Знам, че българите по изконната си същност сме читави хора. Но...Криворазбирането на много свободи и слободии ни донесе всичко това.
Не ангажирам никого с това си мнение, то си е мое, лично,искрено и много мислено.
Крайно време е да ни светне, на всяко едно обществено, политическо, управленско и лично , ниво, че правилата са, за да се спазват и съблюдават. Че забавлението и порокът са две различни неща. Че отговорностите са задължения, а задълженията са задължителни. Че правата не са привилегии. Че студенстки град не е бардак, не е пивница, не е казино, не е стрийптиз бар, а е град за студенти, т.е. за учещи хора, които ще градят бъдещето ни, бъдещето си. и е задължително да не се избиват помежду си.
Че нещата се мислят преди, за да не се случват после. Че агресията не се появява от нищото. Че безнаказаността е опасно състояние за всички. Че докато борим супер вредния тютюнев дим се давим в дима на общественото си бездействие и безразличие. Че добрите деца си отиват - в прекия и преносния смисъл.
И ще дойде време, в което една шепа хора ще си честитят утрешния празник, докато в гърлото им се образува буца от безнадеждност.
Това, което описах не ми харесва. А на вас?
До кога ще е после? А? И има ли път?
Пътя е един,и той е в нас.Всеки трябва да го потърси.
цитирай
2.
анонимен -
У нас съществува конфликт между ...
02.03.2012 23:05
02.03.2012 23:05
У нас съществува конфликт между представата за демокрация и инстинкта за неподчинение на закони.
цитирайвсеки...Но защо ли имам чувството,че всеки смята,че е невинен и,че виновникът е един?Иска ми се да не съм права, а просто...да кажем скучна и ограничена. Но наистина смятам,че има нещо дълбоко сбъркано, което трябва да бъде оправено.
цитирайтоест-свободия
цитирайу нас има тотална липса на зачитане на закони на всяко едно ниво. Всичко е формално и страшното е,че никой не смята, че това е страшно и е причина за някакви си там трагедии. Научихме се да приемаме това възприемане за нормалност.Не зная доколко това е демокрация и доколко-народопсихология.
цитирайvoktiv написа:
т.е. - да, повсеместно безхаберие. Не мога да повярвам-толкова ли е сложно нещата да бъдат прости? Закони...правила...проверки...спазване...санкции...респекттоест-свободия
горното беше за kushel.Според мен сбърканото се казва морал.
цитирайморал, да...така се казва. Обаче-обществен морал.Ей това е страшното-не,че еединици са го загубили, а че цялото общество го е затрило дружно. Ако въобще сме общество...
цитирайИзбора на морал е в основата на човешкото битие.Когато избора е неправилен или просто няма такъв, живота е просто един безкраен махмурлук.
цитирайкойто не се лекува нито със зелев сок, нито с шкембе чорба...а с? Все пак понятието безкраен, приложено към махмурлук е някак завоалирано стресиращо. Защото махмурлукът е нещо, което приемаме за преходно и в един момент просто му свикваме...
цитирайНяма как да е сбъркан обществения ,без да е сбъркан този в нас.
цитирайvoktiv написа:
Няма как да е сбъркан обществения ,без да е сбъркан този в нас.
така е...ние сме обществото. Ако сме де...
Свикваме вече 23 години.
цитирайИма само едно решение-прави добро.
цитирайсвикнахме. Тъжно.
цитирайДобро решение, особено ако го вземе всеки. Лошото е,че тази вечер съм черногледа и зла, но вярвам,че утре ще мога да бъда добра и оптимистична.Благодаря, че поговорихме!
цитирайЛека вечер.
цитирайRoditelite veche ne poznavat dobre decata si. Pred tyah sa edni, a v obshtestvoto - drugi. Tova e tragichno.
цитирайНе е само незачитане на законите. Представата за добро и лошо е много размита.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
хем си права, хем не си.
проблемът не е само в държавата (не, че тя си върши работата де), а в моделите.
няма невинни.
и не е до това дали има социализъм или капитализъм - просто при социализма нямаше информация какво се случва, сега има.
и всички кръчми да затворят в студентски град - все тая. пак ще стават простотии.
чалга. това е ситуацията.
и ако се примиряваме с чалгата - така ще е.
не зная защо , ама моделът "бягство от свободата" , който прозира в текста ти ме тормози.
мислиш ли, че със забрани ще решим нещо?
цитирайпроблемът не е само в държавата (не, че тя си върши работата де), а в моделите.
няма невинни.
и не е до това дали има социализъм или капитализъм - просто при социализма нямаше информация какво се случва, сега има.
и всички кръчми да затворят в студентски град - все тая. пак ще стават простотии.
чалга. това е ситуацията.
и ако се примиряваме с чалгата - така ще е.
не зная защо , ама моделът "бягство от свободата" , който прозира в текста ти ме тормози.
мислиш ли, че със забрани ще решим нещо?
за това сме виновни родителите.
Най-виновни,после държава и общество.
Поздрави !
цитирайНай-виновни,после държава и общество.
Поздрави !
Най-много в резултат на подобни "мерки" да се увеличи броя на чиновниците-бюрократи, полицаите, да се засили контрабандата на цигари, алхохол и наркотици.
Между другото става ясно, че най-често родителите не познават децата си. Имат някаква обща, идеализирана понякога, представа за децата си, не знаят в каква среда се движат, кои са им приятелите, къде ходят и какво правят вечер и по нощите. Какво значи млади момичета и момчета де с прибират в ранните часове на следващия ден, пияни, заляни и пр.?
Затова не могат да приемат по никакъв начин, че тяхното писано детенце е участник в престъпление или е жертва на престъпление.
Някой е абдикирал от основното си задължение: да бди за децата си.
Семейството.
Разрушената държава.
Агресията в живота. И от телевизионните флими, денонощно. Убий за да не те убият!
цитирайМежду другото става ясно, че най-често родителите не познават децата си. Имат някаква обща, идеализирана понякога, представа за децата си, не знаят в каква среда се движат, кои са им приятелите, къде ходят и какво правят вечер и по нощите. Какво значи млади момичета и момчета де с прибират в ранните часове на следващия ден, пияни, заляни и пр.?
Затова не могат да приемат по никакъв начин, че тяхното писано детенце е участник в престъпление или е жертва на престъпление.
Някой е абдикирал от основното си задължение: да бди за децата си.
Семейството.
Разрушената държава.
Агресията в живота. И от телевизионните флими, денонощно. Убий за да не те убият!
23.
alarmonline -
Не е само чалгата. Чалгата беше н...
03.03.2012 10:04
03.03.2012 10:04
Не е само чалгата.
Чалгата беше нарочно "внедрена" от определени кръгове, всички много добре знаем кои, а също и с каква цел.
За 20 години немалка част от народа успя да се мутро-чалгизира и да приеме за ценностна система агресията, свръх забогатяването (независимо как), арогантното безпардонно поведение, сриването на авторитетите, безсрамното демонстриране на всякакъв вид сексуалност, общественото говорене и излагане на показ на личните и дълбоко интимни проблеми на отделния индивид...
А всъщност всички тези процеси са резултат от няколкото десетки години промиване на мозъци и "възпитание" в ерзац социалистически морални и етични "ценности" в дух
на атеизъм, фалш, лицемерие и двуличие...
Липсата на вяра е заместена с какво ли не, но всичко друго води до безпътица...
Няма морал и морални устои, висящи безтегловно в пространството.
Не може с немощни човешки самомнения, представяни за "прогресивни", модерни и какви ли не още да се заменят фундаментални принципи и закони, които човечеството е откривало в някаква степен, но в последствие грубо е потъпквало.
Посочете ми един природен закон, създаден от човек. Няма такъв.
Както и да наречете тази сила - Бог или природа, всеки път, когато човек
е тръгвал срещу нея във всякакъв аспект, се е стигало до катастрофални последици.
Решението е много ясно, но демоничните кукловоди нямат интерес от него.
За тях е по-добре да загиват деца, да се създава усещане за безпомощност и деморализация, обърканост и безизходица, да се тръби за колективна отговорност
или вина на цялото общество... Какво по-удобно за тях от това?
цитирайЧалгата беше нарочно "внедрена" от определени кръгове, всички много добре знаем кои, а също и с каква цел.
За 20 години немалка част от народа успя да се мутро-чалгизира и да приеме за ценностна система агресията, свръх забогатяването (независимо как), арогантното безпардонно поведение, сриването на авторитетите, безсрамното демонстриране на всякакъв вид сексуалност, общественото говорене и излагане на показ на личните и дълбоко интимни проблеми на отделния индивид...
А всъщност всички тези процеси са резултат от няколкото десетки години промиване на мозъци и "възпитание" в ерзац социалистически морални и етични "ценности" в дух
на атеизъм, фалш, лицемерие и двуличие...
Липсата на вяра е заместена с какво ли не, но всичко друго води до безпътица...
Няма морал и морални устои, висящи безтегловно в пространството.
Не може с немощни човешки самомнения, представяни за "прогресивни", модерни и какви ли не още да се заменят фундаментални принципи и закони, които човечеството е откривало в някаква степен, но в последствие грубо е потъпквало.
Посочете ми един природен закон, създаден от човек. Няма такъв.
Както и да наречете тази сила - Бог или природа, всеки път, когато човек
е тръгвал срещу нея във всякакъв аспект, се е стигало до катастрофални последици.
Решението е много ясно, но демоничните кукловоди нямат интерес от него.
За тях е по-добре да загиват деца, да се създава усещане за безпомощност и деморализация, обърканост и безизходица, да се тръби за колективна отговорност
или вина на цялото общество... Какво по-удобно за тях от това?
injir написа:
Roditelite veche ne poznavat dobre decata si. Pred tyah sa edni, a v obshtestvoto - drugi. Tova e tragichno.
Не познават, често и идея си няма. а родителите винаги са виновни.
ko642 написа:
Именно, тотално изкривена, погубена, цащото я имаше, помня, че я имаше. Съжалявам, че се опирам на онова едно време, което винаги старателно избягвам, но помня.Може би обликът на тази представа беше фелфебелски, но беше вкоренена в нас, отдаваше й се значение.Не е само незачитане на законите. Представата за добро и лошо е много размита.
Поздрави!
Поздрави!
alexalexalex написа:
хем си права, хем не си.
проблемът не е само в държавата (не, че тя си върши работата де), а в моделите.
няма невинни.
и не е до това дали има социализъм или капитализъм - просто при социализма нямаше информация какво се случва, сега има.
и всички кръчми да затворят в студентски град - все тая. пак ще стават простотии.
чалга. това е ситуацията.
и ако се примиряваме с чалгата - така ще е.
не зная защо , ама моделът "бягство от свободата" , който прозира в текста ти ме тормози.
мислиш ли, че със забрани ще решим нещо?
проблемът не е само в държавата (не, че тя си върши работата де), а в моделите.
няма невинни.
и не е до това дали има социализъм или капитализъм - просто при социализма нямаше информация какво се случва, сега има.
и всички кръчми да затворят в студентски град - все тая. пак ще стават простотии.
чалга. това е ситуацията.
и ако се примиряваме с чалгата - така ще е.
не зная защо , ама моделът "бягство от свободата" , който прозира в текста ти ме тормози.
мислиш ли, че със забрани ще решим нещо?
alex, в горния изблик говоря за много неща и то е именно онова, което казваш ти - няма невинни. Няма модели.Кръгът е съставен от всички ни.
Какво е държавата, какво е общество, кои сме родителите - ами ние. Все ние.
За кръчмите в студентски - категорична съм,че не им е там мястото, не и в такова голичество, вид и съществуване.
Не съм пуритан, далеч не съм именно затова смятам така.
едно е изкушението да ти е на ръка разстояние, друго е да изгубиш време, за да го осъществиш.Тогава случването ще е далеч по-рядко.
Вероятно знаеш как е по света със студентските градове и подобни заведения. Те не са там, там са библиотеките.
и това е далеч неслучайно. Не защото са по-загрижени за децата си от нас, а защото искат онези, в които инвестират бъдеще да бъдат трезви.Защото инвестират...
Не искам да бягам от никаква свобода, искам я просто читава. Такава, в която всеки си знае и осъществява и правата и задълженията. И вините са ясни, а не плод на новинарски рейтинг.
Това е, иска ми са да съм убедена, че тая свобода дето толкова съм я викала, и слушала, и чакала, не е имагинерност.
Не че е възможна тотална безгрешност. Не е.
Но ми се иска, мисля че може, както писах, нещата да се случват преди.
Давам един много елементарен пример за случване - училището на дъщеря ми-правилник-ясен и точен-конкретен. Учител заявява - аз съм просто учител и не е моя работа да следя кой спазва и кой не училищния правилник.
Ние обаче не сме просто учители, служители, държавни чиновници, продавачи, метачи...ние сме общество. Би трябвало да сме.
Нещата са навързани и много свързани и категорично ясно е,че не функционират правлно и имат нужда от сериозен ремонт.Ама не когато колелата почват да изпадат, а преди това. Нали и колите си водим та годишен технически...живота си не можем ли?
цитирайНещата са навързани и много свързани и категорично ясно е,че не функционират правлно и имат нужда от сериозен ремонт.Ама не когато колелата почват да изпадат, а преди това. Нали и колите си водим та годишен технически...живота си не можем ли?
"Студентски" град наподобява повече западнало негърско гето, отколкото университетски кампус, за какъвто се именова.
Причината за това е в масово изкривената у нас представа за студентски живот, свеждащ се до усвояване на всички възможни измерения на порока, поради наложилите се в народопсихологията ни максими от рода на "Учи мама, за да не работиш!" и "Нека си полудува, младо е - сега му е времето!".
Втора сериозна причина за това е в погрешната държавна политика за производство на висшисти чрез държавни дотации, без те да бъдат по никакъв начин съобразени с потребностите на икономиката ни от такива, стигащо се до абсурда да се създават тълпи от "високо-образовани" безработни, без път и переспектива за реализация пред тях.
Един от начините този проблем да се реши, е чрез пълна промяна във вида на финансиране на висшето образование у нас, като то от напълно безплатно преминце изцяло към платено, с пълни и частични стипендии за даровити студенти, показващи усърдие и успех в усвояването на нови знания.
Към българите единственият правилен подход да се отнасят сериозно към задълженията си е, като не им се дава нищо безплатно и наготово.
Доказано е, че то не се цени!
цитирайПричината за това е в масово изкривената у нас представа за студентски живот, свеждащ се до усвояване на всички възможни измерения на порока, поради наложилите се в народопсихологията ни максими от рода на "Учи мама, за да не работиш!" и "Нека си полудува, младо е - сега му е времето!".
Втора сериозна причина за това е в погрешната държавна политика за производство на висшисти чрез държавни дотации, без те да бъдат по никакъв начин съобразени с потребностите на икономиката ни от такива, стигащо се до абсурда да се създават тълпи от "високо-образовани" безработни, без път и переспектива за реализация пред тях.
Един от начините този проблем да се реши, е чрез пълна промяна във вида на финансиране на висшето образование у нас, като то от напълно безплатно преминце изцяло към платено, с пълни и частични стипендии за даровити студенти, показващи усърдие и успех в усвояването на нови знания.
Към българите единственият правилен подход да се отнасят сериозно към задълженията си е, като не им се дава нищо безплатно и наготово.
Доказано е, че то не се цени!
kite333 написа:
за това сме виновни родителите.
Най-виновни,после държава и общество.
Поздрави !
Най-виновни,после държава и общество.
Поздрави !
Да, кайти, най-виновни сме, защото си мислим, че знаем, а не е вярно.Но и ние, родителите сме част от това общество. А бе загубена работа. Но много ме вбесява винаги това - той беше добър човек, добро момче, добър...като някаква мантра.Проблемът е налице и е проблем не частичен, просто завършил фатално летално. И вместо да крещим колко сме добри, трябва да се замислим къде грешим. Поздрави!
така е, точно така.от семейството, от родителите започва всичко и съчетано с това, което непрекъснато се бълва.
Сега ще се отвлека от основната тема, ама ти ме наведе натам-я погледни телевизиите вечер-то са местопрестъпление срещу местопрестъпление, след умисъл за престъпление, след...А комедийните сериалчета от типа на Приятели например са заврени някъде по нощите. Агресия, кървища, насилие.
Ще кажеш, че родителите трябва да забранят гледането.
Така е-родителска е отговорността, основната.Родителите трябва да мислят и да могат. Обаче нам и държавниците са родители - в пряк и преносен смисъл.
Не искам някакви крути забрани, просто дефинираните правила да са валдни, да се прилагат, да се съблюдават. Да има уважителност и респект, те много предпазват.
Да ни пука, на нас възрастните, на всички.
Бе някакви такива идеализирани мисли ми се въртят.Поздрави!
цитирайСега ще се отвлека от основната тема, ама ти ме наведе натам-я погледни телевизиите вечер-то са местопрестъпление срещу местопрестъпление, след умисъл за престъпление, след...А комедийните сериалчета от типа на Приятели например са заврени някъде по нощите. Агресия, кървища, насилие.
Ще кажеш, че родителите трябва да забранят гледането.
Така е-родителска е отговорността, основната.Родителите трябва да мислят и да могат. Обаче нам и държавниците са родители - в пряк и преносен смисъл.
Не искам някакви крути забрани, просто дефинираните правила да са валдни, да се прилагат, да се съблюдават. Да има уважителност и респект, те много предпазват.
Да ни пука, на нас възрастните, на всички.
Бе някакви такива идеализирани мисли ми се въртят.Поздрави!
това, което пишеш ми звучи твърде страшно и дори да има истина в него, предпочитам да съм като щрауса и да заровя глава в пясъка.
Предпоичтам да търся вината в себе си, отколкото да мисля,че всичко е един грандиозен план, замъсъл, а ние сме марионетки от плът и кръв.
Но няма как да не се съглася за подменянето на ценностите и девалвирането на устоите, няма как.
цитирайПредпоичтам да търся вината в себе си, отколкото да мисля,че всичко е един грандиозен план, замъсъл, а ние сме марионетки от плът и кръв.
Но няма как да не се съглася за подменянето на ценностите и девалвирането на устоите, няма как.
Много ми се иска да кажа, че дрън дрън , не си прав, но...мисля точно това, което ти си написал.
Макар че относно вида финансиране, мисля че по този начин ще има сегрегация на имуществена основа, което не е никак коректно. Образованието трябва да бъде право, а не привилегия. Защото материалното имане и интелектуалния потенциал не са непременно в прякопропорционална зависимост. единствено за това не съм съгласна Има нужда от нови механизми, да.
цитирайМакар че относно вида финансиране, мисля че по този начин ще има сегрегация на имуществена основа, което не е никак коректно. Образованието трябва да бъде право, а не привилегия. Защото материалното имане и интелектуалния потенциал не са непременно в прякопропорционална зависимост. единствено за това не съм съгласна Има нужда от нови механизми, да.
Няма безплатен обяд.
За да вникнеш в смисъла на горното, може би ще е добре да прочетеш "Луната е наставница сурова" от Ханлайн. Там много добре е обяснено как се изменя усета за лична отговорност на човек според това през какви изпитания трябва да премине, за да има правото на достоен живот.
Докато има кой да дава наготово, ще има и кой с лека ръка да го пилее.
Нека да си дадем сметка, че всичките тези пари които държавата ни с лека ръка дава за безплатно висше държавно образование не излизат от нейният джоб, а от нашият.
А аз самият, нямам никакво намерение да финансирам лентяи, деградирали елементи и курвета под името "студентска" младеж.
Висшето образование не е право на всеки един, то просто може да е част от неговото интелектуално и професионално развитие, но единствено при условие, че той самият завоюва с труд, усърдие и воля пътят си към него.
В останалите случаи, тези хора просто трябва да са там, където реално им е мястото, а не във вузовете превърнали се в синоним, не неефективна система за генериране на посредствени кадри с лъскави табелки.
цитирайЗа да вникнеш в смисъла на горното, може би ще е добре да прочетеш "Луната е наставница сурова" от Ханлайн. Там много добре е обяснено как се изменя усета за лична отговорност на човек според това през какви изпитания трябва да премине, за да има правото на достоен живот.
Докато има кой да дава наготово, ще има и кой с лека ръка да го пилее.
Нека да си дадем сметка, че всичките тези пари които държавата ни с лека ръка дава за безплатно висше държавно образование не излизат от нейният джоб, а от нашият.
А аз самият, нямам никакво намерение да финансирам лентяи, деградирали елементи и курвета под името "студентска" младеж.
Висшето образование не е право на всеки един, то просто може да е част от неговото интелектуално и професионално развитие, но единствено при условие, че той самият завоюва с труд, усърдие и воля пътят си към него.
В останалите случаи, тези хора просто трябва да са там, където реално им е мястото, а не във вузовете превърнали се в синоним, не неефективна система за генериране на посредствени кадри с лъскави табелки.
ще потърся това четиво.Непременно.
Така е-висшето образование трябва да е част от интелектуалното и професионално развитие. Но! Това означава ли,че единствено финансово възможните, говорим за неща които в България са в доста различни параметри, отколкото в повечето европейски и световни развити страни. Та трябва ли да сегрегираме онези деца, които притежават онзи вътрешен заряд и отговорност, необходими за да вървят напред и да движат и нас напред? Лесно е-спираме парите и точка.
Не единствено там е проблема. Какво-ако се избиват деца, чиито родители плащат за образование, различно ли ще бъде? Или, когато си плащаш е позволено да си неморален, да не спазваш правила, да проявяваш агресия?
цитирайТака е-висшето образование трябва да е част от интелектуалното и професионално развитие. Но! Това означава ли,че единствено финансово възможните, говорим за неща които в България са в доста различни параметри, отколкото в повечето европейски и световни развити страни. Та трябва ли да сегрегираме онези деца, които притежават онзи вътрешен заряд и отговорност, необходими за да вървят напред и да движат и нас напред? Лесно е-спираме парите и точка.
Не единствено там е проблема. Какво-ако се избиват деца, чиито родители плащат за образование, различно ли ще бъде? Или, когато си плащаш е позволено да си неморален, да не спазваш правила, да проявяваш агресия?
Не става въпрос за спирането на парите, а за използването им не на глава от населението, по принципа на уравниловката, който е доказно непазарен принцип.
Парите трябва да стимулират, а не да демотивират желаещите да продобият висше образование, като то от самоцел за лъскав имидж трябва да стане в средство, за по-добра професионална реализация.
Недопустимо е да се учи с цел едната табелка, правеща те различен от дригите, защото това не е белег за интелектуално и умствено превъзходство, а просто за изкривена представа към живота и начините за реализация в него.
Средства във висшето ни образования трябва да се предоставят целево - например ВУЗ-ове с доказано високо ниво да получават повече, отколкото тези от типа на "Селска чест" от типа на НБУ.
Бизнесът трябва да определя една голяма част от квотите за образование, според потребните му кадри, като средствата отделяни за стипендии от него, да бъдат данъчно освободени.
Абсурдно е да имаме повече вузове от колкото имат държави с десетократно по-голямо население от нашето, така само девалвираме стойността на висшето образование у нас, превръщайки го в машина за пари, наместо в източник на знания.
Стипендии да има, но само за тези които наистина искат да учат.
А тези, които са решили да дерибействат на гърба на нацията - да си ходят обратно на село.
цитирайПарите трябва да стимулират, а не да демотивират желаещите да продобият висше образование, като то от самоцел за лъскав имидж трябва да стане в средство, за по-добра професионална реализация.
Недопустимо е да се учи с цел едната табелка, правеща те различен от дригите, защото това не е белег за интелектуално и умствено превъзходство, а просто за изкривена представа към живота и начините за реализация в него.
Средства във висшето ни образования трябва да се предоставят целево - например ВУЗ-ове с доказано високо ниво да получават повече, отколкото тези от типа на "Селска чест" от типа на НБУ.
Бизнесът трябва да определя една голяма част от квотите за образование, според потребните му кадри, като средствата отделяни за стипендии от него, да бъдат данъчно освободени.
Абсурдно е да имаме повече вузове от колкото имат държави с десетократно по-голямо население от нашето, така само девалвираме стойността на висшето образование у нас, превръщайки го в машина за пари, наместо в източник на знания.
Стипендии да има, но само за тези които наистина искат да учат.
А тези, които са решили да дерибействат на гърба на нацията - да си ходят обратно на село.
Средства във висшето ни образования трябва да се предоставят целево - например ВУЗ-ове с доказано високо ниво да получават повече, отколкото тези от типа на "Селска чест" от типа на НБУ.
Бизнесът трябва да определя една голяма част от квотите за образование, според потребните му кадри, като средствата отделяни за стипендии от него, да бъдат данъчно освободени.
Абсурдно е да имаме повече вузове от колкото имат държави с десетократно по-голямо население от нашето, така само девалвираме стойността на висшето образование у нас, превръщайки го в машина за пари, наместо в източник на знания. - напълно съгласна
Но промените в образованието трябва да се отпочнат от доста по-рано.Всичките му стъпала са счупени, а тези, които все още не са, се клатят.
Не се стимулира инициативността у децата, не се поощряват талантите им, не се акцентира на индивидуалните им заложби.В повечето случаи всичко се свежда до механизирано преподаване по стар тертип. Т.е. не се създава добра основа.Това е моето впечатление
цитирайБизнесът трябва да определя една голяма част от квотите за образование, според потребните му кадри, като средствата отделяни за стипендии от него, да бъдат данъчно освободени.
Абсурдно е да имаме повече вузове от колкото имат държави с десетократно по-голямо население от нашето, така само девалвираме стойността на висшето образование у нас, превръщайки го в машина за пари, наместо в източник на знания. - напълно съгласна
Но промените в образованието трябва да се отпочнат от доста по-рано.Всичките му стъпала са счупени, а тези, които все още не са, се клатят.
Не се стимулира инициативността у децата, не се поощряват талантите им, не се акцентира на индивидуалните им заложби.В повечето случаи всичко се свежда до механизирано преподаване по стар тертип. Т.е. не се създава добра основа.Това е моето впечатление
няма да ми омръзне да давам пример с семейството млади италианци с 2 малки момчета ,които гледах,в Швейцария .как ги възпитаваха- телевизия само 1 път в седмицата анимация и то ако слушаха (макар,че момчета-те са палави) ,американска музика -абсолютно не! час за спане 20.00ч независимо дали навън е тъмно или още светло . възпитанието е ключът
цитирайМисля, че разговорът трябва да става по "на дребно". Проблем по проблем.
Дълго ме замисля твоя текст.
Дали ще пиша "на дребно" е въпрос на лично решение:)
Засега поздрави!:)
цитирайДълго ме замисля твоя текст.
Дали ще пиша "на дребно" е въпрос на лично решение:)
Засега поздрави!:)
С риск да прозвуча много цинично - смятам, че това е началото. И не го казвам, за да се правя на интересна.
Имаше в близкото или даже по-далечно минало един инцидент за масова стрелба май пак в Студентски град по време на соца след филма "Кръстникът" в София, това беше единичен случай тогава. Май нещо подобно и след това не се е случвало.
Но за сметка на това от новините ката ден ни бомбардират с подобни случки от Щатите, стрелеца от Норвегия и всякакви други изверги затваряли и изнасилвали децата си години наред от уредените и кротки, цивилизовани западни държавици.
Защо търсиш вината в българската система? Светът се е изперкал отвсякъде. Какви филми се дават по вечерно време освен за зверства и убийства? Какви игри играят децата в мрежата, освен да се пушкат? Кой ли е виновен?
Между другото времената преди са си били даже още по-зверски. Човешкият живот не е чинил и 5 пари.
Просто светът си върви по този начин... Чу ли за зверствата в Холмс, Сирия? Бомбардировки върху абсолютно беззащитно цивилно население. "Пълна касапница" - това го каза очевидец, западен журналист, отразяващ военни конфликти. Имам един познат от този град от преди много време, учеше стоматология и свиреше на цигулка. Не съм го чувала от години, дано е добре той и семейството му. Светът е полудял, това е! Пък и винаги си е бил такъв...
цитирайИмаше в близкото или даже по-далечно минало един инцидент за масова стрелба май пак в Студентски град по време на соца след филма "Кръстникът" в София, това беше единичен случай тогава. Май нещо подобно и след това не се е случвало.
Но за сметка на това от новините ката ден ни бомбардират с подобни случки от Щатите, стрелеца от Норвегия и всякакви други изверги затваряли и изнасилвали децата си години наред от уредените и кротки, цивилизовани западни държавици.
Защо търсиш вината в българската система? Светът се е изперкал отвсякъде. Какви филми се дават по вечерно време освен за зверства и убийства? Какви игри играят децата в мрежата, освен да се пушкат? Кой ли е виновен?
Между другото времената преди са си били даже още по-зверски. Човешкият живот не е чинил и 5 пари.
Просто светът си върви по този начин... Чу ли за зверствата в Холмс, Сирия? Бомбардировки върху абсолютно беззащитно цивилно население. "Пълна касапница" - това го каза очевидец, западен журналист, отразяващ военни конфликти. Имам един познат от този град от преди много време, учеше стоматология и свиреше на цигулка. Не съм го чувала от години, дано е добре той и семейството му. Светът е полудял, това е! Пък и винаги си е бил такъв...
Da napalno te razbiram i na men mi se iska da kreshtq da vikam , az sam vseki den sas uchenici ot 9 do 12 klas i mi e se povrashta ot vsichko koeto se sluchva , az sashto sam bashta , rodittel i znam che Krivorabranata svoboda , koqto e obarnata na svobodiq sme vinovni i nie do nqkade za da e taka i prodaljavame da sme vinovni , zashtoto nie roditelite iskame , zakoni v koito uchitelite da sa sas varzani i izviti race , za da moje nashite galenici da sa na tova nivo -neznaeshti anomalizirani ,needekvatni , kalpazani -samo tarseshti i iskashti no nedavashti , e kakvoto povikalo takova se obadilo i sled kato stane belqta , sled kato stane neshtastieto pak tarsim drug da e vinoven da ne sme nie .
цитирайПрава си, tera! И аз мисля така.
цитирайТова няма нищо общо с демокрацията, няма нищо общо с висшето образование и със Студентски град. Ние се самоунищожаваме, защото не знаем кое е добро и кое лошо, нямаме смелостта да го кажем, нищожества унищожавайки сами себе си с небивал, невероятен успех. На това учим деуцата си, че няма добро и лошо, лошото не винаги е лошо, а доброто често е просто безсмислено. Това е резултата и той се случва постоянно, не само в Студентски град. Дори днес не знаем кой е лошия и добрия герой, медиите услажливо размиха нещата, близнаците са добри, другия е убиец, близнаците са пияници, момчето се е защитавало. Няма добро и лошо, всичко е простимо, човешкия живот няма значение. Абсурд е да съществуваме като нация с подобна философия, светът е за смелите, ние сме просто селски тарикати промъкващи се през него като андрешковци, повтарящи "няма начин да няма начин". И аз като теб съм гневна и искам да крещя.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 29486
Блогрол
1. една красива вяра
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора
2. жизненонеобходима виталност
3. нещо, а всъщност- много неща
4. блогЪТ, който вманиачава
5. Четеш и после пак, и пак
6. съвършеният бирбобинг
7. Нел
8. Имане - scintilla
9. СуперБлонди
10. хубаво е, когато минава
11. Дориана - чете се на един дъх, но после мислиш дълго
12. да се чете!
13. мои раз-кази
14. Препоръчвам ви да прочетете
15. rossasommer
16. клубът на Големите хора