Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2011 14:11 - Виж кой говори
Автор: benra Категория: Други   
Прочетен: 16301 Коментари: 97 Гласове:
274

Последна промяна: 24.01.2011 16:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   - Мамо, излизаам!
   - чакай, чакай, я да те видя...сложи си шал, навън е кучи студ - майка й набързо заметна розовия шал на врата й и подръпна шапката - и къде си тръгнала на кино с тази голяма чанта? Какво носиш в нея?
  - Един учебник на Нина, беше ми го дала и трябва да й го върна сега.
Надяваше се майка й да не забележи как червенината плъзва по лицето й. Не обичаше да я лъже, но беше много досадно с тези непрекъснати въпроси -какво това, какво онова. Имаше чувството, че непрекъснато я дебне - влиза в стаята, наднича през рамото, чете й скайп-съобщенията, рови й в нещата. Изключително досадно.
 - Айде чао, че закъснявам - целуна я набързо и изхвръкна навън.
 - И умната - догони я неизменната майчина заръка
Умната, умната, умната, ми умната е ...егати досадата-си мислеше, изваждайки от голямата чанта ботите на майка си. Не че бяха нещо особено, но поне бяха на ток - в пъти по-добре от смотаните  розови апрески, които изрита в дъното на мазето.
- Малка си още за токчета, маме, не бързай, цял живот на токчета ще ходиш - изимитира гласа на майка си, докато нанасяше спирала на миглите си.
Бля бля бля...Още малко гланц, пудра , готово-резултатът беше задоволителен. Щеше да е хубаво да можеше да си облече и късата поличка, ама за нищо на света нямаше да я пуснат да излезе от къщи така в това време. За лош късмет от снощи снегът не беше спирал и трупаше ли трупаше. Може би трябваше да свали в мазето някои от дрехите си...за такива случаи, не ставаше винаги да излиза с торби. Дано само майка й не види,че ботите й ги няма. Тя рядко ги обува де, само като ходи някъде по така, защото токът им бил прекалено висок. Прекалено висок? Друг път...Дори на тях Диди не беше толкова висока, колкото й се искаше. 160 см. беше твърде незадоволителен ръст. Майка й я успокояваше,че щяла да порасне още, ама за кога....
    Надяваше се той да харесва по-дребнички момичета. И да не разбере, че не е на 17. Всъщност не беше излъгала. Просто, когато си правеше профила във фейсбук по погрешка въведе друга година, не своята. И така всички непознати я мислеха за 4 години по-голяма. Тя  рядко общуваше с непознати, но като му видя снимките на този и занемя. Егати пича! С убийствени зелени очи, висок, с трапчинки на бузите, като модел. А и 24 години не са кой знае колко много, в крайна сметка. Десет години и някакви си месеци по-голям. И майка й беше по-малка от баща й с 9 години. Не прави нищо нередно. Нищичко. Пък и Марио беше толкова мил и учтив и изобщо не нахалстваше. Обеща й,че ще хапнат пица в Мола, ще си побъбрят и толкова. Все едно беше на среща с Нина. Плюс това в Мола имаше много хора. А и той беше тоолкова сладък.
Какво като е на 24. 
В такива мисли стигна до спирката на трамвай номер 20, откъдето той трябваше да я вземе, за да отидат в Мола
 - вътре в лудницата може да не се намерим, затова по-добре да се чакаме преди това някъде, някъде където няма много хора. А и по-лесно ще ме познаеш по колата - BMWX3, тъмносиньо
Диди веднага провери в гугъл и онемя -егати колата! Не се беше возила на такава. Техният форд в сравнение с това бе ем ве беше някаква таратайка. 
Не почака и пет минути, когато на тротоара пред краката й закова спирачки тъмносин джип със затъмнени стъкла. 
За секунда нещо в нея трепна. Но вратата на скъпия автомобил се беше отворила и момичето инстинктивно понечи да се качи.
Мъжът в колата не беше онзи от снимката. Мъжът в колата беше стар и дебел. Мъжът в колата беше по-стар и по-дебел от баща й.
- Диди? Ти си Диди нали? - усети дъха му, вонящ на смесица от цигари и алкохол и бързо свали крака си от стъпалото 
- Диди, чакай , Диди , аз съм бащата на Марио , той ме прати да те взема..чакай
Протягаше ръка да я хване, когато тя се обърна и а-ха да падне
- ама къде отиваш, чакай - извика мъжът отвътре 
Тя забърза крачка по заледения тротоар, трудно вървеше на неудобните токове, непрекъснато залиташе.Бе ем Ве то се движеше успоредно с нея. Мъжът беше свалил прозореца и продължаваше да й говори
- Марио е болен и ни чака у дома...ей тука, съвсем наблизо е, подготвил ти е изненада..Хайде, качи се...ще му се обадим по телефона..той много те харесва, нали знаеш. А ти си толкова хубаво момиче, красавица, по-хубава, отколкото на снимките.
Диди се затича .Сърцето й се беше свило, сълзите се търкаляха по бузите й и единствената й мисъл беше - мамо, мамичко, помогни ми, страх ме е, мамо!
Нямаше хора, нямаше никого...Неделя, снежна, студена ...неделя. Чу  зад гърба си как колата спира, вратата се отваря и.......
- Ивинявай, моето момиче, случайно да знаеш къде е улица " Михаил Петровски" - възрастната жена беше изникнала сякаш от нищото. 
Диди я погледна втренчено, цялата трепереща и понечи да каже-ннне знам, но думите не излязоха от устата й
Жената я хвана свойски под ръка и спокойно й каза
- добре тогава, ще ме заведеш, да вървим...
- Ама, госпожо,аааззз...ннне ззззнам къде е тази улица
- Този те притесняваше, нали -посочи жената по посока на тъмносиньото возило, което бавно се отдалечаваше 
Диди изхлипа.
- хайде, кажи ми къде живееш, да те изпратя- с майчински укор в гласа каза жената и добави -  И другия път - умната!









Гласувай:
274



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vandela007 - .
24.01.2011 14:18
Искам да си купя твоя книга!
цитирай
2. demar - Здравей, benra
24.01.2011 14:21
е...дъщеря ми е ...вече на 17...
но темата си е актуална...страшна..
Хубаво е , че чувам от нея , че се ровят из блога...
Дано спрат и при теб....
цитирай
3. wonder - Даам... ;)))
24.01.2011 14:23
Животът е по-шарен и от най-налудните ни фантазии!
А тези случвания за жалост са капан на ловци за наивници.
Трябва да бдим, за да пази Господ децата ни!
цитирай
4. smile999 - Харесах!
24.01.2011 14:29
Актуална тема.Болезнено позната в днешно време.
Поздрави!:-)
цитирай
5. benra - вандела,
24.01.2011 14:30
амиии...нямам.
цитирай
6. benra - демар,
24.01.2011 14:32
много актуална и много страшна. Защото това е възрастта, в която вече се чувстват достатъчно големи...а същевременно са все още достатъчно наивни да вярват,че нещата са такива,каквито изглеждат. И любопитство...
цитирай
7. benra - wonder,
24.01.2011 14:34
животът е ужасно шарен във всеки един смисъл. И трябва, но дали можем?
цитирай
8. benra - смайли,
24.01.2011 14:35
даа...бях тръгнала да я обговарям по друг начин, но все нещо ми засядаше и така се получи
цитирай
9. sande - Поздрави, benra,
24.01.2011 14:40
Ти си неизчерпаема откъм интересни теми, от реалния живот ...
Удоволствие бе за мен да прочете написаното.
цитирай
10. benra - sande,
24.01.2011 14:58
така е-реалният живот ме човърка.Дребните му ежедневности
Всъщност-днес на няколко места прочетох,че-малките момичета сами си го търсели. Ставаше въпрос за репортерско разследване,излъчено вчера по някоя от националните телевизии. Всъщност-често съм попадала на подобна дискусия. Кои деца точно са деца и кое точно и кога е нередно.
Това беше моят начин да пиша по темата-единствения при който гърлото ми не пресъхваше болезнено.

цитирай
11. gothic - Болезнено. Но и аз задавам един в...
24.01.2011 15:23
Болезнено. Но и аз задавам един въпрос. Родителите?
цитирай
12. marcusjunius - Поздрави за разказа, Бен. Аз лично ...
24.01.2011 15:24
Поздрави за разказа, Бен.

Аз лично изпитвам голям интерес към психологията на хората, които смятат, че някой "сам си търси" лошото нещо, което му се случва. Трябва да си напълно неадекватен, егоистичен тъпанар и най-вече да не познаваш хич ама хич човешката природа, включително и своята, за да смяташ, че някой сам си търси болката, бедността, унижението или тревогата. Не е трудно да се досетим, че такива хора коментират по един и същи начин изнасилените жени и момичета, ударените от ток крадци на жици и мъката на майката на изгоряло в пожар ромско дете. Социопатите се познават най-лесно по една черта - пълна всеобхатна нетолерантност, определяща всички аспекти на личния светоглед.
цитирай
13. benra - готик,
24.01.2011 15:24
родителите замятат шал...и си мислят,че всичко знаят.Мислят си...мислим си
цитирай
14. benra - марк,
24.01.2011 15:26
"сам си търси.." е едно оправдание, зад което се скриват тези, които не желаят да видят същината на нещата или собствената си същина.
Изобщо не разбирам от психология, но елементарната ми човешка логика иде да изкрещи-ама как така сам си го търси...
цитирай
15. gothic - Точно за това си говорим, Бени. В...
24.01.2011 15:41
Точно за това си говорим, Бени. Впрочем, забеляза ли с какъв ник журналистката се беше регнала в този сайт?
цитирай
16. benra - готик,
24.01.2011 15:43
не, нали знаеш,че не следя такива нещо.Коя журналистка и как се беше регнала?аз не съм гледала предаването, гледах само анонсите към него и днес прочетох на няколко места няколко коментарни статии
цитирай
17. benra - готик,
24.01.2011 15:46
сега видях коментара ти в постинга на рат. Амиии...какво да ти кажа...правенето или неправенето на родителите не оправдава действията на тази категория хора.
Защото в повечето случаи те правят така щото да заблудят потенциалната жертва,че нещата са напълно невинни.А децата са лесно манипулируеми и в една определена възраст имат склонността да вършат нещата напук на родителските напътствия.
цитирай
18. scarlety - Гледах
24.01.2011 15:55
и предаването по телевизията,гледала съм и игрални филми на тая тема.Темата си е страшничка:( Трябва да се говори повечко с децата по подходящ начин! Разказът ти е много хубав.Поздравления за актуалните теми,по които пишеш!
цитирай
19. djgator - много ми хареса!
24.01.2011 16:04
А ето нещо, което го обрисува, това пусто неразбиране между поколенията:

3 годишните:"Мамо, обичам те".
10 годишните: "Мамо, говори си!."

16 годишните:"Моята майка е толкова досадна!"

18 годишните: "Искам да се махна от тази къща."
25 годишните: "Мамо, ти беше права."

30 годишните: " Искам да се върна в къщата на мама."

50 годишните: "Не искам да те загубя мамо."

70 годишните:" Аз ще се откажа от
всичко ...само майка ми да е тук, с мен."
Имаме само една майка !!!
цитирай
20. benra - scarlety,
24.01.2011 16:17
да, да се говори по подходящ начин и да се разчита, че, ако недай си Боже, им се случи нещо подобно ще могат да реагират адекватно. Или по-хубавото-изобщо няма да се впускат в подобни рискови авантюри.
цитирай
21. gothic - Бени,
24.01.2011 16:18
права си. Но и наличието на такива хора още повече задължава родителите. Защото основната отговорност за децата е тяхна, до навършване на 18 годишна възраст. Впрочем, там съм споменал и един филм. Който ми напомня, че някак си много безкритично започнахме да приемаме всичко, което ни се поднася от медиите...
цитирай
22. benra - djgator,
24.01.2011 16:19
пропастта между поколенията си съществува, откакто свят светува
цитирай
23. benra - готик,
24.01.2011 16:24
така е-отговорността е родителска и вероятно най-правилното е-компютърът да бъде с ограничен достъп до сайтове, да не ползва фейсбук и интернет, да се следи какви предавания гледа по телевизията и-да не излиза сама до навършване на пълнолетие. Нещо такова...Не иронизирам.
Обаче-не става, просто не става. Говори се, говори се и разчиташ,че поне част от казаното е било възприето по правилния начин...
цитирай
24. dorichela - Настръхнах. . Дано повече млади ...
24.01.2011 16:28
Настръхнах.. Дано повече млади момичета го прочетат и да осъзнаят, че не всичко е така невинно, както изглежда!
цитирай
25. gothic - Надявам се
24.01.2011 16:40
и следващите разследвания на хрътките да са също толкова ефективни. Но някак си не вярвам....А впрочем, защо някой не вдига шум по медиите за малолетните цигански родилки. Опасявам се, че знам защо....
цитирай
26. tryn - Актуално и вълнуващо!
24.01.2011 16:51
Трогна ме този разказ – свежо написан и многопластов по съдържание.
Тук виждаме реално отразени и взаимоотношенията между родители и деца; и рисковете, които крият виртуалните връзки; засегнати са и психологически проблеми...
Приеми поздравленията ми, Бенра! :)
цитирай
27. swan16 - Много истинско и много актуално ...
24.01.2011 17:02
Много истинско и много актуално Бени! Страшното е, че има много такива деца, които се подлъгват и доста заети с борбата за оцеляване родители и така стават белиете...
цитирай
28. benra - RE:
24.01.2011 17:03
дори, нека и да не четат, просто-да мислят

готик, за ромските взаимоотношения не ми се говори.Там е друга Вселена

трън, поздрави и за теб и-благодаря!
цитирай
29. benra - swan,
24.01.2011 17:05
ами знаеш ли,като майка на дете в такава възраст, осъзнавам,че понякога свръхзаинтересоваността и непрекъснатото следене може да имат обратен ефект. Някак си образът на възрастната жена, за мен, е събирателния образ на закрилата, на всичко казано, на всичко чуто, гласът, който звучи, въпреки съпротивата
цитирай
30. gothic - Бени!
24.01.2011 17:15
Точно това "Там е друга Вселена" доведе нещата до този хал. Не мислиш ли, че и тази друга Вселена трябва да се подчинява на законите на държавата, която ги храни с моите и твоите пари? И че и в някой цигански квартал следва някой да бъде арестуван за блудство с малолетни? Въпросът ми е: КОГА?
цитирай
31. gwendoline - Ау, настръхнах.... така си го разказала, като истинско ми се извъртя през очите!
24.01.2011 17:33
Темата е дълбока и актуална, хубаво си я избрала,
Поздрави от мен!
цитирай
32. desilazarova - Много добър разказ! Толкова ист...
24.01.2011 17:55
Много добър разказ! Толкова истинско и актуално!:)
цитирай
33. magicktarot - Хубав разказ, темата е била винаги актуална, независимо от времената,
24.01.2011 18:36
важи и за момичета, и за момчета. И за родителите им, разбира се. 13-14 годишните искат да пробват какво ли не и за мое голямо съжаление /или радост/, повечето си имат стабилни изградени представи за света, оформен характер и ум в главата. Така че - вярвам, че повечето подрастващи могат да се справят в такива ситуации и имат здрав разум. Лошото тук е друго - по мое виждане - че може момичето от разказа да реши да се качи в колата на чичкото, напълно съзнавайки опасността - ей така, от приключенски дух просто, от смелост... Това е и хубавото и лошото на младостта - смелостта. Поздрави!:)
цитирай
34. demonwind - Много добро!
24.01.2011 18:37
Пресъздала си напълно новата ценностна сисмета - курвенската визия и залитането по скъпи возила, капаните на Фейсбук, където педофилите са на пълен работен ден... Жалко - това ли е "светлото бъдеще", дето едно време ни го обещаваха? Много правилно си описала и колата - BMW Х3 - тук в Белгия такива карат негрите и бившите соцлагеристи. Нормалните белгийци карат от Х5 нагоре, но почти без S-класи и Майбах... Докъде изпадна младежта... Като ги гледах в България как се прехласват разни там пуберки по Туарега - че какво му е толкова - гълта като змей и едвам му плащам каското и данъка, ама надали едно чалга курве, с извинение, го интересува точно това. А ми е чудно какво ли точно го интересува... Пишеш страхотно, наистина много силно :))) поздрави!
цитирай
35. joysii - Винаги те чета с удоволствие! ...
24.01.2011 19:30
Винаги те чета с удоволствие!
Харесвам стила ти, знаеш...няма нужда да се повтарям.
Вечната тема - децата искат да стигнат до житейските истини ,благодарение само на своя личен опит.
Следващият път като се запознае с красавец по интерент ,душката, май ще сподели с мама.....
Поздрави,скъпа.
цитирай
36. author4fun - Страшен разказ, страхотен и стр...
24.01.2011 20:15
Страшен разказ, страхотен и страшен! Поздрави!
цитирай
37. анонимен - Удоволствието беше мое.
25.01.2011 00:27
Винаги се оказваш в окото на циклона :)). Поздрави!
цитирай
38. hristo27 - Чудесно. Хубав ден от мен!
25.01.2011 08:23
Чудесно.
Хубав ден от мен!
цитирай
39. bellaa - настръхнах докато четях,
25.01.2011 09:08
препознах себе си/майката/
цитирай
40. benra - Re:
25.01.2011 09:54
gothic, мисля, но мисля също, че там проблемите са доста по-различни, по-дълбоки и по-многослойни

gwendoline, обаче му сложих хепи енд:-)

magicktarot, да-имат изградени представи за нещата, имат и смелост, и любопитство. Може да се качи и не ми се мисли след това как трябва да го продължа този разказ...писала съм нещо подобно, чувала съм нещо подобно...

demonwind, това е-девалвация на ценности. Объркани приоритети. А те искат да опитат, да видят, любопитни са...искат. Важното е в един момент да могат да отсеят, което и се случва в повечето случаи.
цитирай
41. rpatel - Това момиче определено е имало к...
25.01.2011 09:54
Това момиче определено е имало късмет, ама виж в каква каша можеш да се забъркаш като не слушаш мама. Добре, че е била тази възрастна жена, че иначе историята можеше да има доста по-лош край. Хубав разказ и много поучителен. Не е лошо повече тийнове да го прочетат. Има върху какво да се замислиш. Благодаря, че го сподели.
цитирай
42. benra - Re:
25.01.2011 09:57
joysii, и да не сподели с мама, най-малкото дълбоко ще се замисли. Радвам се,че харесваш нещата ми!

autor4fun, страшен, но поне завърши добре:-)

hristo, и от мен-хубав ден!

37, трябва малко да се пусна и по течението, може би...за разнообразие :-))))Поздрави!

bellaa, и аз така...

цитирай
43. benra - rpatel,
25.01.2011 09:59
знаеш ли-образът на възрастната жена, за мен, е онзи вътрешен глас, онова знание, онези думи,които остават, които се запомнят.Забелязала съм,че децатъ, въпреки упоритата съпротива, въпреки привидното нежелание да чуят родителите си-чуват и обмислят чутото. Благодаря ,че го прочете!
цитирай
44. ledzeppelin - да...
25.01.2011 10:10
защо ли ми е толкова познато.
сестра ми(която е на 16) е съ-ща-та. изприщил ми се е езика да повтарям и обяснявам рзни неща...
цитирай
45. rpatel - Няма защо да ми благодариш, за мен ...
25.01.2011 10:19
Няма защо да ми благодариш, за мен беше истинско удоволствие. Да, сигурно е така. Важното е да чуеш вътрешния си глас на време и да му се довериш.
цитирай
46. benra - led,
25.01.2011 10:20
сестра ти и родителите ти са късметлии, че имат теб. При всички положения чува повече това, което й казваш ти, отколкото това, което казват възрастните.
цитирай
47. rpatel - Извинявай, че пак се намесвам ама ...
25.01.2011 11:39
Извинявай, че пак се намесвам ама имам едно питане. Преди години гледах един филм за една майка, която започна да помага на полицията за залавянето на педофилите в нета, регистрираше се като 15 годишна и си говореше с тях, после си уреждаше среща и вместо дете на срещата пристигаше полицайка и го прибираха. Обаче не се сещам заглавието, а много искам да го сваля. Някой може ли да ми помогне? Благодаря.
цитирай
48. razkazvachka - ей затва, всяко добре подготвено момиче от 6ти б клас трябва да ходи
25.01.2011 11:53
с инструмент за пукане на гуми в чантата си - къс ятаган или пищофф с пирони.
цитирай
49. benra - rpatel,
25.01.2011 11:57
сещам се за филма, но заглавието не помня.Ще разпитам
цитирай
50. benra - разказвачке,
25.01.2011 11:58
брилянтна идея:-))))Всъщност горният разказ би звучал и по-усмихнато при твоя вариант...ще помислим...дааа
цитирай
51. rpatel - Благодаря! Просто твоя постинг ме ...
25.01.2011 12:00
Благодаря! Просто твоя постинг ме накара сериозно да се замисля по въпроса и искам да намеря въпросния филм и да го дам на две мои племенници, които точно сега навлизат в тийн възрастта. Е, знам, че са умни момичета, но все пак е добре да се запознаят и с този филм.
цитирай
52. benra - rpatel,
25.01.2011 12:02
добре си решила!
цитирай
53. demonwind - 40. benra
25.01.2011 12:35
Да, така е за съжаление. На моя колежка например сина й (на 11 години) играе на компютъра някакви игри, в които играеш наркобос и ако някой дилър прецака или не ти плати навреме, отиваш и му чупиш краката или направо го гърмиш, стреляш по ченгета и т.н.... Когато отидох да му помогна нещо по компютъра и му казах дали да му дам Междузвездни войни и Властелинът на пръстените, за да ги играе, ме изгледа като треснат, само дето не каза "Ти шегуваш ли се бе, дядка?" ;)))) А съм само на 37 години, не съм толкова стар ;))
Преди десетина години, когато пък малката ми племенница (тогава на 13) преспа на един купон с героя от моите мемоари Краси Ватмана (тогава на 25) му беше изтърсила на сутринта: "Абе дъртичък си, ама още те бива"... :)))
Сега си се раждат направо с висше образование... А трябва да внимават в пъти повече от преди.
цитирай
54. benra - demonwind,
25.01.2011 12:41
13? ох!
Между другото аз съм много против игрите с насилие, на мнение съм,че няма начин да не го провокират.
цитирай
55. moreto66 - Страхотен и страшен едновременно - разказът ти
25.01.2011 13:06
Много актуален проблем, само дето ние майките четем,а децата са в опозиция по подразбиране. Деликатна е границата, която дели нормалното от извратеното, редното от нередното. Нещата не винаги изглеждат такива , каквито всъщност са. Но децата ни често не са достатъчно подготвени за това. Колкото и да им говорим и повтаряме, не можем да ги подготвим за всички клопки в живота. Надявам се наистина нещо да остава в главите им, колкото и да им е досадно. Страшна е девалвацията на ценностите, нахлуването на чалга културата, натрапването на някакъв вид успех, измерван с пари, скъпи коли...И социалните мрежи нямат никаква защита срещу недобрнамерени потребители. Много проблеми, за съжаление рефлектиращи върху децата ни.
Поздрави за интересната тема!
цитирай
56. irina1988 - Имах един преподавател, който беше ...
25.01.2011 13:16
Имах един преподавател, който беше написал една много хубавка статия на тема: "Вината на жертвите". За това, как разни мухли с мляко около устата се снимат като проститутки в провокативни пози и се срещат уж с техни "набори" и после тия дъртаци ги изнасилват и прочие. Това държание тип "малолетна проститутка" точно крещи: "Ела Вълчо, изяж ме!" Много ясно, че при подобна информация разпространена из фейсбук и други мрежи ще се навъдят и такива! Наскоро попаднах на статия, как разни педофили мастурбирали на снимки на бебета във фейсбук. Трябва да стават повече такива неща, съжалявам че го казвам - но само с приказки явно не става, някой трябва да изгърми яката, за да им дойде акъла на другите лапетии, дето се имат за много вървежни.
цитирай
57. benra - moreto,
25.01.2011 13:18
да децата обикновено са в опозиция и обикновено смятат,че страховете на родителите им са силно преувеличени.Така е и така ще бъде. Трудно е, не става да бъдат затворени в клетка и изолирани, това е нелепо и невъзможно. Мисля си,че е много важен личния пример и подходящия начин за разговор, без да бъдат натрапвани забрани.
И друго,което си мисля-трябва да има някакъв контрол над социалните мрежи.
цитирай
58. benra - irina,
25.01.2011 13:21
здравейте! Тези пикли с мляко около устата са деца. И вълчовците нямат право да се оправдават,че видите ли били провокирани.Защото възрастният е този, който трябва да контролира себе си и нагона си,да знае правилата, да ги спазва и съответно да носи отговорност за действията си.
Не, не трябва да стават такива неща.Точно такива-не!
Трябва да се показват, да се говорят, да се изобличават....
Няма оправдание за изнасилване, за насилие...Няма и не може да има. Обществото трябва ясно и категорично да заявява нетърпимостта си към подобни прояви.
цитирай
59. irina1988 - Не - те не са деца, а хора с акъл и ра...
25.01.2011 13:27
Не - те не са деца, а хора с акъл и разум! Ако от 12-13 годишни решават, че е нормално да почнат да се чукат като разпасани курви и проститутки, това не са деца! Спрете да ги третирате като деца, на 16 години имат право на шофьорска книжка! Родителя не може да е навсякъде и да ги дебне какво правят. Ако са попаднали в лоша среда и вървят точно на обратното, на което родителите казват, точно трябва да им се случи нещо такова, за да разберат че мама и тати са били прави (не казвам,че трябва да бъдат убити, изнасилени и т.н.) но поне да им се вземе акъла, за да знаят за друг път.
цитирай
60. анонимен - До irina1988: Не си ли малко крайна? ...
25.01.2011 13:35
До irina1988: Не си ли малко крайна? Защото, да трябва да носят отговорност за постъпките си, но какво да кажем за 40-50 годишния чичко, чието хоби е да зарибява 12 годишни? Той да не би да е невинен, защото видиш ли на момичето го предизвикало! И аз съм съгласна, че тези момичета трябва да носят някаква отговорност, но в крайна сметка точно за това има едно понятие "непълнолетен".
И не пожелавай никому да му дойде акълът в главата по такъв начин, защото наистина нямаш представа за какво говориш. Като гледам ника ти, ако това е 1988 година, самата ти си още доста млада и най-вероятно нямаш деца, но повярвай ми като станеш един ден родител съвсем по друг начин ще гледаш на нещата. И за теб дъщеря ти, ако имаш такава, съвсем няма да е зрял човек отговорен за постъпките си, пък макар да е на 13 или дори на 16.
цитирай
61. irina1988 - И като са непълнолетни какво пре...
25.01.2011 13:43
И като са непълнолетни какво предлагаш? Да ги затворим някъде в някой манастир без компютри, за да е сигурно, че няма някой дърт чичко да ги зариби? И нашето поколение е растяло с интеренет, но такива изроди (с извинение не сме били) не сме искали да приличаме умишлено на 30 годишни дърти брамтии, за да може някой батко с Ферари да ни хареса и да си качваме разголените снимките във виртуалното пространство. На техните години се занимавахме с игри на карти, на ластик пред блока имахме истински социален живот, а не като сегашното поколение от фейсбука на скайпа и обратно.
цитирай
62. benra - irina,
25.01.2011 14:22
деца са, което не ги прави автоматически сто процента невинни. Има начини, по които да биват наказвани. Има механизми.Но възрастните носят изцяло вината за подобни престъпни постъпки. Да не говорим,че те често са с цел-търговия на плът.
Това -ама ние едно време...И едно време имаше момичета, готови да си легнат с всеки за кутия маркови цигари, за возене с лъскаво возило и т.н. Тук говорим за явление, чието разпространение е възможно ,благодарение на свободата на социалните мрежи. Те по един или друг начин улесняват тази категория извратеняци и не вярвам,че няма механизъм за ограничаването им. Никак не е етично да се лепва вината на предизвикателно държание на децата.Уверявам те-деца са, които тепърва стъпват в света на големите-свят, изпълнен с всякакви изкушения и клопки.

цитирай
63. анонимен - Сутринта прочетох разказът
25.01.2011 14:43
и го харесах. Писах ли, писах един дълъг коментар, но символите не стигнаха. Какво рекох да изтрия, че да имам възможност да го довърша... и взех, че го изтрих целия :)
Сега няма да се отплесвам толкова - многословието често е като кълчища, в които само се оплиташ повече.
Това, което ми остана в главата обаче е следното - пропаст между поколения винаги е имало, но никога не е била толкова дълбока, колкото е сега.
И причина за това е научно-техническия прогрес. Ние не можем да се нагодим към него адекватно бързо като психика, децата пък...съвсем.
Когато нещата се случват с бясна скорост в материалния свят и духовния трябва да го догонва, то втория неминиуемо изостава от първия с всичките неприятни последици от това.
цитирай
64. benra - 63,
25.01.2011 14:47
много съжалявам,че дългият коментар се е затрил.Всъщност така се раждат някои от постовете ми-пиши, пиша коментар, пък то си стане дълъг текст.
Всъщност моите размисли отговарят на твоите. Пропастта сега е по-дълбока, защото наистина всичко се случва с бясна скорост и някак си не успяваме. Ние, възрастните, все пак сме изградили някаква определена защита, особено в духовен аспект, имаме някакъв самоконтрол,който е плод на жизнения ни опит.
А децата...те са принудени в крачка да се опитват да синхронизират напътствия, информация ,изкушения, светоглед. Не е лесно...не е.И последиците са налице
цитирай
65. анонимен - Радвам се,
25.01.2011 14:59
че като майки мислим еднакво :) Много трудно ще ни бъде през следващите години да спасим децата си и да им помогнем да влязат в света на възрастните, без да са допуснали непоправими грешки. А грешки, че ще има - то е повече от задължително. Понякога се моля просто да се оцелее - и те като деца, и ние като родители :)
Поздрави! Аз съм една бивша блогърка, никът ми беше - lubopitstvo
цитирай
66. benra - lubopitstvo,
25.01.2011 15:03
преди време се питах защо изчезна...Липсваш
Трудно е и няма как да не се правят грешки, ако имаше начин да сме безгрешни, но няма...Може би най-важното е да се интересуваме, не натрапчиво, да разговаряме-неагресивно, да казваме,без да налагаме и да даваме примери под формата на случки.Те чуват
Поздрави!
цитирай
67. pevetsa - Настръхнах, и онемях, та сякаш в...
25.01.2011 15:04
Настръхнах, и онемях, та сякаш всичко се случваше пред очите ми, и нещо повече, мислех за дъщеря си, която е на 16 г.
ДАНО БОГ ДА И ДАВА МЪДРОСТ, НА НЕЯ, И НА ВСИЧКИ МОМИЧЕТА И МОМЧЕТА НА ТАЗИ "ТРУДНА" ВЪЗРАСТ!
цитирай
68. benra - pevetsa,
25.01.2011 15:06
Дано! Това си пожелавам непрекъснато. Трудна е възрастта, много и изкушенията са много и изпитанията и въобще...
цитирай
69. gothic - Вижте, хайде стига философствали. ...
25.01.2011 15:08
Вижте, хайде стига философствали. Истината, както винаги, е някъде по средата. Повече от ясно е, че родителите не могат да контролират децата си на 100 %. Но те имат функцията да научат поколението си какво може и какво не, кое е добро и кое не. Аз също в един момент излязох на улицата. Около 15 годишен. И прекарах там до 25-тата си година. Извършил съм немалко глупости, но до една определена граница, която никога не преминах. А тя ми беше посочена много точно от баща ми, вечна му памет. Сега по същия начин възпитавам седемгодишният си син. И той понякога сяда до мен когато гледам някой екшън със стрелби и битки, но много добре е научил, че това не е истина, и в живота това не може да се прави. Няма да спра да му го повтарям, докато не видя, че вече не е нужно. Затова, момичета, най-вече вие пазете дъщерите си. Ще цитирам една приказка, която завършваше с думите: "За некосени ниви - елени колкото щеш!" Това е! Ако девойката не е възпитана правилно, с ясна представа кои са стойностните неща в живота, тя винаги ще е жертва. Дори и като порасне. А дали насилникът ще е дърт извратеняк или пийнал (или напушен) връстник, няма особено значение. Болката и унижението са еднакви...
цитирай
70. benra - И не, постингът няма реални 257 гласа
25.01.2011 15:09
нещо се е бъгнало, трябва да са някъде 56-60 реалните гласове
Пиша това,защото знам че доста хора следят статистиките и ги смятат за важни
цитирай
71. benra - готик,
25.01.2011 15:14
слушаме, изпълняваме и спираме да философстваме!!!:-))))
Само ще кажа нещо преди това-пубертетът е една мнооого особена възраст, за която обикновено смело твърдим две неща
- а бе айде бе, и ние сме били в пубертета та кво
- аз съм приятел с моето дете и няма страшно-ще се разберем

Нооо, на практика нещата се оказват далеч по-сложни.Казвам го вече и от личен опит. Комуникацията с човече в тази възраст е доста сложна и обикновено всеки съвет бива приеман като натрапване, като каране, като набиване на канчето. Не знаеш в кой един момент ще реши да ти противодейства и как. Има много правилно възпитавани деца, които в тази възраст просто пощуряват и вършат куп глупости.
Знаеш ли кои според мен са най-важните неща? Комуникацията преди това, примерите, изграденото уважение, изграденото себеуважение, средата, приятелите-те са изключително важни, хобитата и най-най-важното-да усеща подкрепа и разбиране в семейството.
цитирай
72. gothic - Бени, та нали точно това казвам! Че ...
25.01.2011 15:29
Бени, та нали точно това казвам! Че подрастващия (без значение момче или момиче), трябва да те чувства не като ментор, а като човек, на който може да се довери....
цитирай
73. benra - готик,
25.01.2011 15:32
така е-тук категорично сме на едно мнение, но аз смея да твърдя,че понякога, въпреки всички родителски усилия, нещата могат да се пропукат...
цитирай
74. анонимен - готик,
25.01.2011 15:35
Разбрах, че никога не трябва да си позволяваш да размахваш пръст и да го сочиш насам или натам с обвинението - "ти си виновен!" Няма виновни, има неуспели. В областта на възпитанието едва ли някой родител съзнателно би нанесал вреда на детето си.
Няма училища за родители, а би трябвало - за да станеш един някакъв вишист учиш най-малко 5 години, а за нещо толкова важно, няма кой да те научи на нищо. Повтаряш обикновено стериотипа, видян от твоите родители или импровизираш в движение. Но никой не е застрахован от грешки. И всеки ги допуска.
Също не бива да си казваме и неща от рода - "това на мен няма да ми се случи!" Животът е като игра на рулетка - никога не знаеш къде ще спреш - на черно или на червено. Не можеш да предвидиш всичко, защото е непредвидимо.

Бенра, напълно съм съгласна с теб. Ненатрапчива любов и разбиране, и голямо търпение.
lubopitstvo
цитирай
75. ivesa - Е,аз затова провеждам беседи с учениците по програма за превенции в училище,
25.01.2011 15:41
за да се научат да правят оценка на риска,който поемат,когато някой ги кани някъде.Ако децата знаят как да се предпазват,няма да изживяват излишен стрес. Поздрави!:))
цитирай
76. benra - ivesa,
25.01.2011 15:44
това е много, много важно!!!Поздрави и адмирации за това, което правите! С децата трябва да се разговаря на различни нива.
цитирай
77. irina1988 - Абе всичко си е до акъла - имам при...
25.01.2011 15:52
Абе всичко си е до акъла - имам приятелско семейство, което е много либерално с децата си. Възпитава ги както трябва (уж, обяснява им се говори се с тях като с приятел, не като с родителско тяло, което да размахва пръст) и голямата дъщеря въпреки това се превърна в малолетна курва, защото заобикалящата я среда е такава. И? Ето пример, в който родителте не могат на 100 % да се оправят с децата си, ако самото дете няма съзнание и не мисли трезво. Вината не е само в родителите, социалните мрежи и интернет - ако при момичето умственият багаж е равен на нула каквото и да си говорим оправия няма да има.
цитирай
78. benra - irina,
25.01.2011 15:56
надявам се,че оставам с грешно впечатление,че Вие намирате вина само и единствено в умствения багаж на децата? Т.е. действията на възрастния-в случая примамване с цел възползване-са оправдани след като момичето по един или друг начин е сметнато за плиткоумно?
цитирай
79. irina1988 - Искам да кажа, точно че децата имат ...
25.01.2011 16:00
Искам да кажа, точно че децата имат не по-малка вина. Децата толкова ли са невинни след като умишлено предизвикват подобни действия, държейки се като леки жени? Спрете да обвинявате само педофилите! Нали я знаете оная приказка: "Не е виновен оня дето яде баницата, а тоя дето му я дава."
цитирай
80. benra - ирина,
25.01.2011 16:08
тотално категорично несъгласна съм!!!Горките педофили, едва ли не...
Аха..я си представете-гореописаното момиче-успява да се качи в колата и бива брутално изнасилена? Кой е виновен?Тя?Поведението й е на леко момиче?
Защото всъщност момичетата с леко поведение са малцинство.Да-има такива,които искат за изглеждат по-така, но всъщност са слаби ,неуверени и раними и идея си нямат точно за какво иде реч.Айде да ги изнасилват насилниците тогава, карт бланш им се дава...Ами ако утре,недай си Боже, някой реши,че Вие, аз или някой друг, изглежда предизвикателно и дава основания са по-свободно отношение???
цитирай
81. ren - ох. . . сърцето ми се сви! хубав ...
25.01.2011 16:46
ох...сърцето ми се сви!
хубав разказ, бенра! браво ти!
цитирай
82. irina1988 - benra
25.01.2011 17:24
Разрови се из фейсбук и разните ми сайтове за запознанства - флиртчета, ахата и прочие и ще видиш, че точно те са болшинство - тези с разпасаното поведение. Не си говоря просто ей така празни приказки.
цитирай
83. masterpiece08 - Имаш си тийнейджърка и колкото и да ...
25.01.2011 17:29
Имаш си тийнейджърка и колкото и да хвалим разказа, в момента не това е най-важното. нямам много време напоследък, но мисля да пусна нещо по темата с линк към теб и ето за това наистина си заслужава да се направи блог-вълна, ОК?
Напълно ти съчувствам, Бенра, поздрави!
цитирай
84. irina1988 - Плюс - че са малоумни, още по-добре. ...
25.01.2011 17:32
Плюс - че са малоумни, още по-добре. Стига с това "горките деца"! След като си въобразяват, че е лесно да са големи да си понасят последствията и да си мислят с главите. Не съм казала нищо - за децата, станали жертва на отвличния и прочие... говоря за този тип деца, които се държат "курвенски предизвикателно" без да се замислят каква беля могат да си навлекат, добавяйки непознати и т.н. А родителите... ако са като черна станция, която децата не искат да чуят - още по-зле. И пак казвам - не оневинявам педофилите - не ми изкривявайте думите. Просто децата далеч не са толкоз невинни и умни, за колкото ги изкарвате.
цитирай
85. benra - masterpiece,
25.01.2011 17:33
:-))))))да чукам на дърво-тийнейджърката е слънчице, като изключим,че на моменти и тя не знае какво иска:-))))Но това са теми, които и с нея сме си дискутирали .Например-онзи ден ми вика-мамоо,ела да ми преведеш нещо.Отивам-канят я да са си интимни приятели...И аз й превеждам и тя тутакси блокна абоната. Вика-а аз си мислех,че са едни приятели от Белгия.
Но това не ми пречи ясно да виждам,че колкото и да си мислим,че контролираме нещата тази възраст е трудно контролируема.Помня ,че и при нас е било същото. Нормално е да е така.Не е нормално някой да се възползва

Пускай блог-вълна, аз съм за.Поздрави!
цитирай
86. benra - ирина,
25.01.2011 17:35
може да ВИ прозвучи странно това,което ще напиша, вероятно и аз на 20 щях да се изсмея буйно , но-грешките на децата винаги са следствие на грешката на някой възрастен...Това е
Радвам се,че дискутираме темата.Радвам се,че сме на различна възраст и на различна позиция!
цитирай
87. demonwind - 54. benra
25.01.2011 17:44
Така е... Игрите с насилие провокират насилие, а най-голямата тъпня, която човек може да измисли, е кечът, дето го дават по телевизиите. Малкия само като види козунаците и вика "Пусни ми пичовете". Да, ама не! Записал съм го на айкидо, треньорът им е един тунизиец пети дан, човек с невероятно излъчване, от който лъха спокойствие и мир, да се научи да овладява агресията и в никакъв случай да не се трепе с хулиганите в училище. Че лошото един път става... А и самия сенсей казва, че най-добрия е този, който успее по някакъв начин да избяга от боя...
цитирай
88. benra - demonwind,
25.01.2011 17:46
този кеч така и не можах да го разбера...егати.
Добре си направил-източните спортове не са просто спорт, те са житейски философии.
цитирай
89. totoni - Както винаги - актуална, земна, ...
25.01.2011 21:35
Както винаги - актуална, земна, истинска...Надявам се да знаеш, че не съм забравила това местенце. Много малко са хората, които чета, но когато знам, че някой няма да ме разочарова, не пропускам:)
Поздрави, Бени! Преди време имах подобен случай със собствения си син, който беше купил подарък на непознато "момиче" от скайп - книга на техен "общ тийнейджърски идол" (Майли някоя си:, така се бяха свързали). извадих късмет, че ми каза къде отива - на среща с непознато "момиче", което щяло да дойде с приятеля си, обаче. Ужас, казвам ти! Лошото е, че той се надяваше, че наистина ще се види с момичето. Реших да застана на отсрешния тротоар и да наблюдавам (с негово знание, ама да не го "излагам" пред момичето). Никой не се появи, естествено (предполагам, когато е станало ясно, че не е сам).
Бях в истинска паника. Успокои ме фактът, че той сподели, явно все пак съмняващ се, че нещо не е наред. Ами ако следващият път пак реши да пробва и този път не ми сподели? Просто не искам да мисля. Говорим, говорим, обясняваме, убеждаваме и просто се надяваме. Надяваме се нещо да е достигнало до тях.
А разказът е написан страхотно, както винаги:)
цитирай
90. benra - тотони,
26.01.2011 10:33
знам, знам...и се радвам като те видя тук:-)))Знам и,че ни вълнуват сходни проблеми.
Хубаво е,че децата споделят, а ние се надяваме. Така е...Няма друг начин.И отсрещния тротоар е вариант, важно е да бъде предпазен!
Поздрави!
цитирай
91. demonwind - 88. benra
26.01.2011 12:31
Кечът е "върха" на американската "култура"... Всъщност целия американски народ е сбирщина от изхвърляци от Стария континент, които от мързел са изтрепали сума ти невинни чернокожи, за да им работят из плантациите, а сега пък същите тези чернокожи им пречат... Не че и те са цвете за мирисане, ама айде сега, че ще ме пишат расист ;))) Най-гадното е, че българския народ в болшинството си попи като гъба тези нови "ценности". Понякога се замислям дали турските сериали не показват живота в семейството такъв, какъвто трябва да бъде, макар че и да ме вържеш, не мога да ги гледам. Но няма да забравя някаква сцена от някакъв такъв сериал, където бащата зашлеви яка плесница на бая големия си (пълнолетен отдавна) син, а той наведе глава пред родителя си. После веднага се сетих за филма за Жак Мерен (Mesrine, l'instinct de mort) с Венсан Касел, където сина (Мерен) тегли една майна на баща си насред семейния обяд и си хвана шапката по своите дела (които всъщност правят известен героя на Касел - Мерен е един от най-големите главорези в съвременната криминална история)...
цитирай
92. gothic - Разбрах, че никога не трябва да си ...
26.01.2011 18:18
анонимен написа:
Разбрах, че никога не трябва да си позволяваш да размахваш пръст и да го сочиш насам или натам с обвинението - "ти си виновен!" Няма виновни, има неуспели. В областта на възпитанието едва ли някой родител съзнателно би нанесал вреда на детето си.
Няма училища за родители, а би трябвало - за да станеш един някакъв вишист учиш най-малко 5 години, а за нещо толкова важно, няма кой да те научи на нищо. Повтаряш обикновено стериотипа, видян от твоите родители или импровизираш в движение. Но никой не е застрахован от грешки. И всеки ги допуска.
Също не бива да си казваме и неща от рода - "това на мен няма да ми се случи!" Животът е като игра на рулетка - никога не знаеш къде ще спреш - на черно или на червено. Не можеш да предвидиш всичко, защото е непредвидимо.

Бенра, напълно съм съгласна с теб. Ненатрапчива любов и разбиране, и голямо търпение.
lubopitstvo



Ванче, ще си позволя да не се съглася с теб. Децата подражават на родителите си. Момичетата - на майките, а момчетата - на бащите. Майка курва и баща мутра на какво ще научат децата си? И кой ще е виновен в случая?
цитирай
93. harvi - Много силно и провокиращо към размисъл...
26.01.2011 21:24
Моята дъщеря е почти на прага на тинейджърството и отсега се замислям как да общувам така, че да запазя приятелството помежду ни. Помислих си, че я майтапя със залитането й по Джъстин Бийбър и Джонас Брадърс, но ако продължа да го правя, може да спре да споделя с мен, а после няма да зная какво харесва и с кого споделя предпочитанията си. А доверието започва от тук - да не омаловажаваш избора на другия, а да го уважиш. Много си говорим за такива чичковци, за дрогата, за секса, но разказът ти е толкова истински и шокиращо реален, че усетих, че има още много... Май е по-важно повече да слушаме и по-малко да поучаваме, за да има взаимност. Старая се да не гледам отвисоко, нищо че ме наричат "мамозавър" :)) Хей, много ме размисли! Поздрави!
цитирай
94. benra - готик,
27.01.2011 11:41
не съм напълно съгласна с теб. Често децата не харесват родителите и и не желаят да бъдат като тях.Наистина много са случаите на копиран модел на поведение, както и огромно значение има добрия личен пример. Има и друго-има една възраст на експериментите, когато търсят себе си. И още нещо-средата, приятелската среда, тя е до голяма степен определяща.
цитирай
95. benra - харви,
27.01.2011 11:42
слушането е много важно, да!
И ние сме на Джонас Брадърс. Баща й само й обяснява как това били глупости и да вземела да гледа Дискавъри.Но аз мисля,че всяка възраст си иска своето и забраните не са ефективен подход.Нека си гледа Джонас щом й е интересно
Поздрави и на теб!
цитирай
96. masterpiece08 - Аз имам готовност за продължение на ...
27.01.2011 17:18
Аз имам готовност за продължение на темата, но утре или в понеделник!
Днес специално съм на друга вълнА;)))
Подздрави!:)
цитирай
97. benra - masterpiece,
27.01.2011 17:25
чакаме, когато решиш!
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392360
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031