Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2010 11:49 - Виртуалното ни аз-думи или материя?
Автор: benra Категория: Други   
Прочетен: 14051 Коментари: 43 Гласове:
43

Последна промяна: 28.10.2010 14:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Бяхме се събрали на женско парти - дъра бъра, ала бала, мерки теглилки , кой с кого, нали знаете - всеки говори, докато виното почива в чашите. И понеже разговорът се завъртя около живота онлайн и контактите, завързани във виртуалното, реших да споделя с приятелките си една статия , която ми попадна наскоро. Анна чете чете и категорично отсече :
- Не съм съгласна! Категорично и до дъното на виртуалния си опит, не съм и не съм! Във виртуалното всичко е думи и всички сме думи. Там въздействаш на отсрещния посредством речевата си характеристика, а не посредством физическата си такава.
- Да бе...затова на втората дума и ти искат снимки - засмя се Еми, отпивайки от чашата
- Снимката е само добавка, тя не е водещото, не е основното. Думите са тези, които формират вида ти, другото е пълнеж - Ана започваше да се пали
- Хм, пълнеж , пълнеж е за теб с тази руса коса и тия дълги крака, за мен си е жив ад
Еми  е леко пълничка, изключително чаровна брюнетка с две трапчинки, които украсяват бузите й, когато се усмихне. А тя непрекъснато се усмихва. Пълен неин антипод е Ани - с крака като изваяни от скулптор, естествено руса коса до раменете и сериозно, дори леко надменно изражение.
- Добре де, Емма, в края на краищата ние влизаме в интернет, за да общуваме, за да обменяме мисли, за да намираме хора със сходни на нашите интереси, хора от нашата порода.
- Ани, ти може да влизаш и само, за да играеш шах, но 80 процента от мъжете и в интернет, и в реала търсят само едно - секс.
- Точно ти - циничка?! Не го очаквах!!! - Ани беше възмутена
- Не, не съм циничка, реалистка съм и смятам, че написаното в статията се покрива с действителността. Навсякъде в живота външността е от първостепенно значение. Особено за жената. Мъжете са по-облагодетелствани в това отношение. На тях добре им стоят и годините, и бръчките, и белезите. Дори килограмите и бирените шкембенца не са болка за умиране. А ние дори в интернет, скрити зад монитора, опитвайки се да избягаме от ограниченията на реалното и от материалната си същност, трябва да сме в идеална форма. Защото, няма какво да се лъжем, ако мъжът, с който си чатиш, не те хареса на снимката, считай че е вазирал на второто изречение.
- Не мисля. Мъжът отсреща, този който разговаря с теб, го прави, защото му допадаш като личност, защото вижда зад думите ти интелекта ти и той се явява афродизиак . Ако иска просто мацка за кеф, която да отговаря на някакви параметри за съвършенство, ще иде в някой клуб и ще си хване някоя. Там-избор голям. -и Ани направи характерен жест с ръка, посочвайки заведението, чиито маси бяха пълни предимно с женски компании
- Искаш да ми кажеш, че теб не те интересува никак вида на мъжа, с който си чатиш?
- Не!
- И никога не си искала снимка?
- Ми...те сами ми пращат след като им изпратя аз
- Аха. А ти защо изпращаш???
- Защото нямам проблем със себе си, Еми. Аз съм си аз-със снимка или без.
- Ани, а помниш ли онзи тип, с когото се беше видяла на кафе и, който се беше оказал една глава по-нисък от теб и с домашно плетен пуловер...?
Ани се изчерви.Можех да видя как червенината пълзи по бузите, по врата, та чак до дълбокото й ве-образно деколте.
- Това че не излязох повече с него нямаше нищо общо с вида му - опита се да протестира - простооо...не ми допадна като човек. Беше различен от виртуалния си образ, много различен.
- Различен казваш - в гласа на Еми долових триумфиращи нотки - различен от образа, който си беше създала за него. И какъв си го представяше?
- Амии...друг, с друго излъчване и да, предавам се -по-висок. Да му се незнае, на снимките изглеждаше по-висок! В крайна сметка, съгласи се, че изглеждам нелепо до някой, който ми стига едва до рамото. А дори не бях на токчета.
- И какво се оказва?-вари го печи го -външният вид има значение! - Еми беше доволна,че накрая разговорът бе поел посоката, в която тя се движеше
- Е, ама ние говорим за виртуално общуване........- малко колебливо упорстваше Ани
- А ти защо мълчиш??? - чак подскочих от синхрона на въпроса им
Ми защо мълча...мълча, защото знам,че когато ми поискат снимка пада едно велико ровене из всичките ми възможни фотоархиви . Мълча, защото съм зодия Близнаци и единият близнак тропа инатливо с крак, настоявайки, че душата...душата е важна, а другият, другият размахва критично пръст към огледалото. Все пак - думите това сме ние. Другото е подробност...която често се оказва решаваща.


Тагове:   материя,


Гласувай:
43



Следващ постинг
Предишен постинг

1. karambol5 - Невероятно си го написала ;) Н...
27.10.2010 12:02
Невероятно си го написала ;)
Напомня ми за много неща ,но за щастие все хубави :))))
цитирай
2. rpatel - Ех, и едното и другото е вярно.
27.10.2010 12:18
Ех, и едното и другото е вярно.
цитирай
3. makont - Истината и само истината!
27.10.2010 12:28
Особено като си жена, почти на никой не му пука за интелектуалния багаж! Тъжно и глупаво! Поздрав за приятното и ангажиращо четиво. Хубав и усмихнат ден, въпреки дъжда!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Според мен има значение от вида на ...
27.10.2010 12:37
Според мен има значение от вида на сайтовете където се създават виртуалните контакти. Прочетох статията, но там става въпрос за сайтове за запознанство и съвсем естествено е и двете неща да имат своята тежест-външният вид и духовната съвместимост, защото там целна е от многото да избереш някой с който контактът да премине в реалното пространство.Това, което казва Ани е правилно и достатъчно, когато си комуникираме в сайтове от вида на нашият блог, където на първо масто е духовният и интелектуалният потенциал на даден човек, а външността е само допълващ фактор. Така мисля
цитирай
5. benra - karambol,
27.10.2010 13:16
радвам се,че съм ти предизвикала положителни асоциации :-)))Не питам дали са свързани просто с думи :-))))
цитирай
6. benra - rpatel,
27.10.2010 13:17
да може би това е ситуацията, в която няма само еднозначна истина. Макар че пролет е права що се отнася до конкретната статия, която визира предимно сайтовете за запознанства. Аз си поразсъждавах по-нашироко по темата
цитирай
7. benra - маконт,
27.10.2010 13:18
идвам мокра като кокошка поради счупен чадър-и в този момент ми се ще външността да няма никакво ама абсолютно никакво значение :-))))
цитирай
8. panazea - Когато говориш има излъчване и то се усеща !
27.10.2010 13:19
Добрината и любовта са като гореща вълна , съмнението идва като главоболие !
Усещат се чувствата на пишещия. Думите са без значение.
От външния вид се интересуват мъжете . Не знам защо.
Може би те не знаят , че тялото е само една опаковка , която носим , а същността е дълбоко скрита .
Един слънчев човек се усеща ! Не са необходими много думи.
И тук не става дума само за привличане между различните полове.
Сърдечните хора се УСЕЩАТ . :))
цитирай
9. benra - prolet,
27.10.2010 13:20
да статията визира предимно сайтовете за запознанства. Но като се замислиш дори в тях, дори там където индивида ясно и точно е обявил целта на общуването си пак се получава разминавания между реалности очаквания. Защото има пред-реално общуване, в което се създават представи, а идеята за външния вид се гради върху статична снимка.Ясно е обаче, че когато ни поискат снимка ние избираме старателно тази, на която сме по-по-най
цитирай
10. benra - panazea,
27.10.2010 13:22
така е, права си, но ще ти задам един провокативен въпрос. Когато човек уважава себе си не се ли старае да изглежда добре? Под добре нямам предвид клиширани стандарти, опиращи се единствено до цветове и размери.

цитирай
11. sevdabg - ...душата...душата е важна....
27.10.2010 13:35
И във виртуала и в реала .
Но и няма по жестоко изживяване от граден в ума образ на човек,
който след месеци изграждане - се оказва - не Той ;)
И както ти пишеш накрая- се появявява - подробност някаква, детайл, нещо , което е решаващо за случването или не на следваща среща.

Хареса ми!
Поздрави за теб Бенра !
цитирай
12. tili - Нито да добавиш,
27.10.2010 13:41
нито да отнемеш! По близнашки - 2:1 :)))
цитирай
13. benra - севда,
27.10.2010 13:52
и в един момент, какво се оказва, че както душата е важна, така един малък детайл от визията, една поведенческа особеност, една дреболия, преобръща тотално нещата.А това си е все същия човек. Както се казва в статията "И двата пола преувеличават малко. Мъжете добавят някой и друг сантиметър към височината, а жените „забравят“ няколко килограма от теглото. ". Шикалкавене на тема външност , макар че става конкретно въпрос за сайтове за запознанства, т.е. място, на което очакваш виртуалният контакт да се превърне в реален.
цитирай
14. benra - тили,
27.10.2010 13:53
нещо такова :-)))
цитирай
15. mikino - Страхотно написано Бени!
27.10.2010 14:24
Колкото до виртуалното "Аз" - моето мнение е, че колкото повече виртуалното се доближава до действителното, толкова по-добре. А основанието ми е, че все пак, все някога можеш да срещнеш хората, с които комуникираш и ще е много неприятно, ако и по думи и по визия не отговаряш на това, което очаква отсрещната страна. Това си е чиста лъжа! А да се лъже не е хубаво. Харсевам хората, които се придържат към действителната си външност и истинските си мисли и се старая да го правя и аз. Не би ми било комфотно, ако някой се почувства заблуден по моя вина.
цитирай
16. tera - benra,
27.10.2010 14:32
с риск да те разочаровам съм напълно съгласна с оная статия :)
Външността определено има значение, защото по чертите на човека отгатваш до голяма степен и същността му.
Думите са едно, често са лъжовни, докато външността няма как да излъже, дори и наплескана с килограми грим, пак един ден лъсва истината на яве. Лично аз не се гримирам, нямам нужда :) Слагам само червило за цвят, но не виждам нищо лошо и в нагримираните мацки, стига да е с мярка и вкус.

Думите са често по-голям грим и от най-тежкият такъв на живо.
Все пак това са си мои възприятия - предпочитам нещата, които се виждат пред тези, които се чуват.
Затова сигурно предпочитам изобразителното изкуство и балета пред музиката и операта, въпреки че и последните го обожавам, но първите са ми най на сърце!

А и как да няма значение външността? Щеше ли да се зарадваш, ако ти бях пуснала клип с грозници, а не с най-известните холивудски красавци? :)))
цитирай
17. benra - mikino,
27.10.2010 14:36
съвършено права си за лъжата и представата, съгласна съм с теб. Поздрави!
цитирай
18. benra - тера,
27.10.2010 14:40
знаеш ли-нямам еднозначно мнение по въпроса.
Да, външността има значение, ако външност означава-цялостно излъчване и въздействие. Случвало ми се е да общувам с много красиви хора, красавци, изпразнени от съдържание и след известно време си казвам-и аз смятах този човек за красив???...Т.е. ако говорим за красота-то красотата е хармония, красотата е съвкупност от много дребни нещица, от много състояния на духа и тялото.
А външността има значение дори за думите, защото, когато общуваме с някого, ние ,дори понякога на подсъзнателно ниво, си съставяме неговия образ, представяме си го.

А за клипа-все пак там имаше и един Остин Пауър :-))))
цитирай
19. panazea - Ех , Бени , аз се стремя да бъда себе си . Ако видиш в някои коментари как се карам ?
27.10.2010 14:55
benra написа:
така е, права си, но ще ти задам един провокативен въпрос. Когато човек уважава себе си не се ли старае да изглежда добре? Под добре нямам предвид клиширани стандарти, опиращи се единствено до цветове и размери.


цитирай
20. tera - benra,
27.10.2010 15:20
какъв Остин Пауър си видяла в клипа ?????? :)))
Там имаше един Тайрън Пауър - един от най-големите красавци на Холивуд от миналия век и любимец на майка ми! :)
Между другото той е бащата на Ромина Пауър от много известния преди време дует Ал Бано и Ромина.
Хващам се на бас, че това не го знаеше, м? :)

цитирай
21. benra - panazea,
27.10.2010 15:23
исля че повечето хора, с които съм общувала тук, са себе си
цитирай
22. benra - тера,
27.10.2010 15:25
има , има-в първия клип на Бионсе:-)))Може ли да пропусне човек такава външност:-)))

а това за Ромина и Тайрън Пауър хич и не го знаех-печелиш баса!
цитирай
23. kapricia - :о)))
27.10.2010 15:26
Привети! :о)))
Изкушавам се и аз да тропна с крак, че видът няма значение. Абе... има си, ама не баш. Затова и не искам снимки и не пращам такива. Който трябва, си ми знае муцунката. :о))) За останалите остава виртуалното ми аз и евентуално въображението. Не знам защо съм възприела такава позиция. Може би защото слагам ясна граница между виртуала и реала и не искам да ги смесвам. Не и ако не е абсолютно наложително. А това е странно за човек, чиито приятелства поне на 1/2 са започнали именно по интернет. :о)))
О`кей! Истината? Параноичка съм и не искам из интернет да се развяват мои снимки. Дори и най-безобидните. Ето, признах си! Та по тази причина не смятам, че имам право и да искам снимки от другите. :о)))
И все пак... външността не е съвсем без значение.
цитирай
24. tera - benra,
27.10.2010 15:34
имах предвия "твоя" клип с красавците, а не онзи с Бионсе :)

А като печеля баса, какво печеля всъщност? Дай някаква награда, не може само с душевни поощрения :)))
цитирай
25. benra - капи,
27.10.2010 15:41
всъщност-това, което казваш е много интересно. За не/ясната граница между виртуала и реала и , знаеш ли, -всъщност мисля че точно минаването на тази граница прави така щото външността да има значение.
Иначе...иначе и въображението е достатъчно
:-))))
цитирай
26. benra - тера,
27.10.2010 15:42
печелиш...печелиш...печелиш
Един огроооомен шоколад с цели лешници
цитирай
27. gothic - Един постинг с много интересно клипче по темата:
27.10.2010 15:51
http://0rth0d0x.blog.bg/zabavlenie/2010/09/08/fotosesiiata-na-trolite.602581

А статията - ето този пасаж ми хареса най-много:

Безплатен съвет от учените: „Не говорете дълго по интернет – бързо се срещнете с човека на живо.
Трябва да идете на тази първа среща, за да разберете дали изборът ви е подходящ.“

Защото по-добре е рязане на живо, отколкото нет двуличничене. Предполагам, разбирате много добре за какво говоря. Хубав следобед :)
цитирай
28. allbi - Готик
27.10.2010 16:02
значи признаваш двуличието си ?

а по темата
тук съм била винаги себе си
с физиономията и настроенията си
и трябва да ви кажа, че съм против срещите на живо
прецакват и после не е възможно общуване
не мога да си обясня но от опит го знам

и тези дето се виждаха по на маса
къде са?
Вихра, Батето и ние пловдивчани дори не се четем вече ...
Дали си общуват вече като преди, а ?

Сложни са нещата !!!
особено ако повярваш на написаните коментари и после
разбереш, че е било двулично...
цитирай
29. benra - готик, бени,
27.10.2010 16:11
не мисля,че разминаването на виртуала с реала е проява на двуличие. По-скоро разминаване на фантазии и живия живот. Защото във фантазиите си човек винаги е по-освободен и е склонен към идеализации.Т.е. изгражда образ, който самият той иска да види.Понякога така гради и себе си-гради желанията си. А в реалното сме истински-там говори всеки жест или всяка липса на жест. Но винаги, когато човек подхожда към отсрещния с някакви намерения, отвъд обикновеното общуване, тогава външността има значение, няма как да няма. Все пак-нормални хора сме.
Да, готик, съветът в статията за виждането е много удачен за хора, които търсят връзка във виртуалното, иначе,както казва алби понякога реалните срещи развалят виртуалните отношения. Не знам обаче това доколко е свързано с външността или с илюзията за нея.
цитирай
30. allbi - не е
27.10.2010 16:17
Бени, двуличника навсякъде си е такъв ;)
цитирай
31. explorer - аз заставам зад Ани - и визуално, и ...
27.10.2010 20:52
аз заставам зад Ани - и визуално, и речево :-))
това на шега
иначе не забравяйте какво са казали предците ни - "по дрехите посрещат...." - заложената поука е във втората част на изречението, но за да те изпратят както и да било, нали все пак трябва да са те посрещнали... как? ами по външния вид! жалко, но е факт...
ся ще ходя да си изхвърля всички плетени пуловери :-)))
цитирай
32. razkazvachka - Върховно, както винаги!
27.10.2010 21:31
Право в десятката - и от двата близнака:)))
цитирай
33. анонимен - подробност, която често се оказва ...
27.10.2010 22:29
подробност, която често се оказва решаваща!!!

еба ти истината!!!

<a href="http://www.vbox7.com/play:5cf18289">Ужас в кенефа!!!</a>
http://www.vbox7.com/play:5cf18289
цитирай
34. marknatan - при мъжете е така : говорят си п...
28.10.2010 08:57
при мъжете е така :
говорят си приятели в кръчмата. един казва- стига сме си говорили за жени,дайте за нещо по така,например за изкуство. Друг се обажда:Оооо, Аз каква балерина .. таковах
цитирай
35. benra - Re:
28.10.2010 09:54
explorer,
не, недей изхвърля плетените пуловери, много са актуални :-)))

razkazvachka,
нали...винаги са прави и двата близнака :-)))

33, пробвах да изгледам клипчето ама нещо не ми върви с кафето:-)))

marknatan, хихихихи
цитирай
36. panazea - Бени , наистина във виртуала има влияние нашето въображение !
28.10.2010 10:27
И когато то е развинтено , се получава пропаст между въображаем образ и реалност.
Фантазиращият е издигнал на пиедестал желания субект. А никой не е перфектен. Субектът обикновено няма вина за неговото възвеличаване! :))
цитирай
37. benra - panazea,
28.10.2010 11:10
точно така е-развинтеното въображение, което винаги дава, а рядко отнема, създава пропастта между реалност и виртуалност
цитирай
38. miaa - Прекрасна си Benra! Виртуалният ...
28.10.2010 11:41
Прекрасна си Benra! Виртуалният свят е един "оазис на изкуството"!
Имам предвид блоговото пространство! Тук се "надпреварват "красотата на словото, познанието в най- чистия му вид и емоциите, които влагаме.
Няма нищо по- хубаво да усещаш човека отстреща, да обменяш мисли и споделяш интереси.Нормално е да се интересуваш, кой стои зад винтуалния си ник..Думите говорят много... Нормално е мъжете да искат секс:) Те са ловци по природа! Затова са сайтовете за запознанства! Кой каквото търси намира:)
Няма нищо по- отрезняващо от реалния живот! Там съществуваме, а тук се учим да бъдем себе си!
Ако ми позволиш,ще сложа хубавият ти постинг в блогрола си:)
цитирай
39. benra - miaa,
28.10.2010 11:55
разбира се,че позволявам да сложиш текста в блогрола си-за мен е комплимент!!!
Виртуалният смят е един паралелен живот и затова до голяма степен се припокрива с реалния, в крайна сметка и двата свята са обитавани от хора:-)))Поздрави, миа!
цитирай
40. masterpiece08 - Здравей отново, Бенра!:) Вече н...
28.10.2010 12:55
Здравей отново, Бенра!:) Вече няколко пъти прочитам заглавието така: "Виртуалното ни аз - думи или МИСтерия" ;))))))
цитирай
41. benra - masterpiece,
28.10.2010 14:10
и ти здравей!
Думи или мИстерия-много подходяща тема :-))))))
цитирай
42. irage - Привет, Benra!
28.10.2010 14:15
Прочетох поста ти с удоволствие..:))) и като истински "близнак" съм раздвоена, но все пак половинката, отдаваща значение на думите, дошли от душата е по-силната и надделява ...Поздрави :)))
цитирай
43. benra - irage,
28.10.2010 14:29
мдаа...за думите душата е важна, основно душата :-)))иначе и аз се раздвоявам съвсем характерно.Поздрави и на теб :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392844
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031