Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03.2010 10:49 - За непожеланите мисли и петъците
Автор: benra Категория: Други   
Прочетен: 5695 Коментари: 23 Гласове:
22

Последна промяна: 12.03.2010 15:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                  Денят се раждаше в процепа на пердето. Раждаше се слънчев, предпролетен, петъчен. Капчуците весело се освобождаваха от тежестта на зимата и кап-кап-кап - почукваха с нежна мокрота по теметата на минувачите. Кап кап кап....нежно? В никакъв случай. Усещането на мокра капка стичаща се по врата е толкова неприятно, колкото и подхлъзването на заледения сутрешен тротоар. Но не и в петък, не и днес.
    Готвех се за излизане, дооправяйки самодоволно взряна в огледалото последните детайли от привидната си безупречност, когато една щураща се из главата ми, като безпризорница, мисъл ме втрещи, вцепени ме направо.(Бих могла да ползвам и думата осени, но би била крайно неточна).
    "Ти си демоде" - изкрещя мислата,  изгледа ме гневно, дори ми си стори, че леко ме оскуба. Де Мо Де - натърти и изплези език . 
Аз такива мисли обикновено ги отминавам с презрителна недоверчивост, особено в петък,  затова се фръцнах  като манекенка, токчетата леко ме подхлъзнаха (отбелязах  си  наум да внимавам, когато се фръцкам върху мрамор), отметнах кичура, който закриваше дясното ми око и й намигнах надменно :"А, а..А?" . Най-вероятно това беше  някаква заспала мисъл, недокосната още от свежата утрин , непогалена от слънчевите лъчи, неналюбена от деня. Има ги такива мисли, но аз съм се научила бързо бързо да ги вкарвам в релси. Да, ама не, не и този път, не и тази мисъл. ! "Ти си демоде" -продължаваше да скандира и о, да - определено ме оскуба! Съвсем будна мисъл си беше и то лошо събудена, сърдита, без настроение.
       Има мисли, които препускат и не можеш ги улови, има други, които те съпровождат навсякъде, има трети -нежни и успокояващи,четвърти, пети..мисли да искаш. Мисъл-нахалница. Така ги наричам тези мисли, които ти гониш, а те се връщат загнездвайки се трайно в главата ти, та чак в душата ти.  Тази беше точно от този вид - нахална, сърдита и нетактична. "Ти си...." - подхвана отново, крещейки пронизително. Не я оставих да довърши, в крайна сметка всяка мисъл е длъжна да се аргументира. Поне моите мисли така са научени. Не може просто така да ми размахва назидателно пръст. Крайно неетично е.  Седнах, кръстосах прасец връз прасец, разясних й правилата търпеливо, като междувременно друга мисъл ми шептеше в лявото ухо, че ако пушех, в този момент една цигара би ми стояла чудесно. Полата ми, впита и очертаваща, леко се беше понагънала и аз я пригладих, нали не пуша - ръцете ми бяха свободни. "Дали пък линията й е неуместна?"...Ехидният смях в главата ми ме изнервяше. Дяволската мисъл се кикотеше, вече истерично: Каква пола, каква визия, какви тинтири-минтири, какви плоскомислия. Трябвало да стачкувам против увеличаване на здравната вноска! Да искам импийчмънт на президента! Да сваля правителството или най-малкото да предизвикам оставката на финансовия министър! Доволството ми във времена на икономическа криза и политическа нестабилност  било нелепо, абсурдно. Не ми отивало, никак! Плюс това давала ли съм си сметка какво се случва в съседна Гърция? Давала ли съм си сметка, а, а ? Какви поли, какви силуети...???Трябвала ми  промяна - сега, веднага! 
             Не знам откъде ги извади мисълта тези трансперанти, но ми ги опна в главата, заби ги между първия и втория мозъчен дял, ама с такъв замах ги заби, че подскочих така, както си бях с кръстосани прасци. 
"Стачка, Импийчмънт, оставка, промяна"-крещеше неконтролируемо мислата, сякаш бяхме 1997, февруари. "Бъди в крак с времето!Бъди модерна, свали нелепите токчета, Изтрий глупавата си усмивка, вземи мегафона и бегом пред парламента, пред президенството, на площада! Ти си обществото, ти си гражданското общество, събуди се, вземи се в ръце!!!   
          Дотегна ми, ама много ми дотегна...Слънцето  гъделичкаше врата ми и малките косъмчета му отвръщаха кокетно. Отнякъде вятърът довя аромат на прясносварено кафе!мммм...."По дяволите, закъснявам!"-споменът за срещата ми в 9 разкъса лозунга "Недоволството е мое мото".
       Грабнах си чантата и затръшнах вратата точно в момента, в който досадницата се опита да се насади на рамото ми, врякайки - напред към промяната. Чух леко изохкване и настана Тишина, блажена и безмисловна. Усмихнах се и по навик оправих полата си . Без-упречна- намигна ми огледалото в асансьора!
       Да не гледам телевизия рано сутрин и късно вечер - отбелязах в аджентата.
- Не, благодаря - отрязах категорично, но с финес вестникаря, опитващ се да набута поредния ежедневник в ръката ми - не употребявам...вече.
Петък е, а аз - Без-упречна!




Тагове:   мисли,   непожеланите,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ledzeppelin - ..
12.03.2010 11:14
Точно така!
Тия с вестниците са много зли.
Навсякъде вестничета,рекламки,брошурки...да ти се досере от кеф.
И всички ги четат,защото са безплатни,примерно.Как може ВСИЧКИ да четат подобни неща и то преди второто си кафе? Тъжна работа.

Поздрав,Бени! :Рр
цитирай
2. benra - led,
12.03.2010 11:19
вероятно затъпявам, но трябва да ти кажа,че и телевизионните и вестникарските новини ме депресират. С опасност да ме обвинят,че като щраус си заравям главата в пясъка ще кажа-АМАН! Ми така де...петък е, а накъдето се обърнеш-импийчмънти, кризи, страхотии...и то дори преди първото кафе
цитирай
3. gothic - Ей, ти имаш страшни очи, знаеш ли? ...
12.03.2010 11:53
Ей, ти имаш страшни очи, знаеш ли? :))) И пишеш страхотно :)
цитирай
4. streetsmart - За всяко нещо си има време
12.03.2010 11:56
Наслади се на петъка и пролетта, в понеделник няма да е късно за протести!
цитирай
5. benra - gothic,
12.03.2010 11:56
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))
сетих се как един известен блогър, известен с това ,че пише лични на всяка новопоявила се блогърка, дълго време ме бомбардираше с искане да си махна очилата, та да ми се видели очите:-))))
За страхотното писане-че кой не обича комплиментите, хихи:-))
Поздрави!
цитирай
6. gothic - :)))
12.03.2010 12:07
:)))
цитирай
7. malkiatprintz - Захир? :) Повече дресура им трябва ...
12.03.2010 13:28
Захир? :) Повече дресура им трябва на тези мисли, да не говорим, че такова своеволие на нищо не прилича :)
цитирай
8. benra - принце,
12.03.2010 14:05
за Захир-а се наложи да се допитам до гугъла-ц, не.:-)))В това отношение всичко е 6
Своеволията ще ги изкарам на дъжда, да видят те
цитирай
9. kass - benra
12.03.2010 14:18
Аман не, ами аман от тези новини...Затова предлагам да свалим правителството и после да си гледаме петъците на спокойствие :)...
цитирай
10. benra - кас,
12.03.2010 14:20
много обичам петъците, толкова са ми скъпи, че не едно ами сто правителства съм готова да сваля в тяхна чест :-)))
цитирай
11. bachym - Очертаващ
12.03.2010 14:43
постинг :)
цитирай
12. benra - bachym,
12.03.2010 14:49
по-скоро-пунктуален :-)))
цитирай
13. tili - Не чета, не гледам,
12.03.2010 15:26
не слушам тъпите продажни медии!!! И не съмДеМоДе ;-)))
цитирай
14. benra - tili,
12.03.2010 15:26
ама разбира се,че не си:-)))и аз не съм...въпреки разни твърдения
цитирай
15. totoni - Благодаря ти, Бени! Супер зар...
12.03.2010 15:38
Благодаря ти, Бени!
Супер зареждащо, дойде ми като мехлем написаното:)))
Поздрави
цитирай
16. melinik63 - всяка сутрин си пожелавам 1 невъ...
12.03.2010 15:42
всяка сутрин си пожелавам 1 невъзможно нещо...
цитирай
17. benra - totoni,
12.03.2010 15:43
Моля, моля...винаги на разположение и понякога без-упречна :-)))
цитирай
18. benra - melinik,
12.03.2010 15:44
надявам се да има вечери, в които да си казваш-ето,че направих невъзможното възможно. Поздрави!
цитирай
19. miaa - Страхотно пишеш Benra! Зареди ме с ...
12.03.2010 16:10
Страхотно пишеш Benra! Зареди ме с настроение! Благодаря ти от сърце!
цитирай
20. benra - миа,
12.03.2010 16:22
Радвам се,че съм те заредила с настроение.В общи линии това се иска от написаното :-)))И аз ти благодаря за хубавите думи!
цитирай
21. lubara - Поздрави, benra !
12.03.2010 17:33
Аз пък си падам по демодета, особено, ако са по-млади от мен с поне три петилетки! Както в случая!
цитирай
22. benra - :-)))
12.03.2010 17:37
Любо, знам аз, че си мъж с вкус:-)))Поздрави!
цитирай
23. lubara - benra,
12.03.2010 17:56
Е, чудесен отговор, хубава вечер !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392454
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031