Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2009 12:14 - Какво е лесно
Автор: benra Категория: Други   
Прочетен: 3238 Коментари: 20 Гласове:
0

Последна промяна: 15.04.2009 12:16


Написаното тук ме накара да се замисля - като жена, като съпруга, като майка, като българка.
Можем ли наистина да попитаме дали е лесно да си жена в България? Лесното национално определено ли е или полово определено? И какво значи лесно...?
Да, социално-икономическото положение на страната ни и на гражданите й е такова, че много малко жени могат да си позволят да бъдат само съпруги, майки, домакини. обикновено, за да стига семейния бюджет е необходимо и двамата да работят. Но не е ли и това, към което жената се стреми от години, се бори от години - полово равенство, равенство на права и задължения?
Май задавам повече въпроси, отколкото давам отговори. Но пък - може ли да има еднозначни отговори на тези въпроси? Не е ли всичко твърде индивидуално?
Вероятно е редно да кажа как аз виждам нещата.
Има една хубава българска поговорка - на каквото си постелеш, на такова ще легнеш.
Мисля, че е валидна и за този случай. Обикновено подреждаме живота и приоритетите си според личните си нагласи, разбирания, вярвания. Има жени, които реализират живота си чрез мъжа. Това са жените - украса. Техният живот се развива по съответната схема - бъди красива и харчи. Били празноглави...Дали?
Има жени, които са избрали да крачат редом с мъжете, та дори една крачка напред. Няма да ги нарека нито феминистки, нито кариеристки. Всичко е въпрос на избор. И крачат и стигат далеч. Били самотни. Дали?
Има жени, избрали да бъдат съпруги и майки. Те като орлици се грижат за семейното гнездо и за отглеждането на пилците. Често се опитват да съчетават работа и грижа, което им коства не малко усилия. Обикновено в ущърб на чисто личностното им развитие. Т.е. разпределили са всяка частица от времето си и живеят с един пълноценне ритъм. Тези жени били обикновени. Дали?
Естествено, по-горните категории жени са съвсем условно определени. Мисълта ми е друга - можем ли да правим обобщения? Не е ли всеки случай твърде частен, за да можем хвърляйки му едно око отстрани да му поставим диагнозата и да му надраскаме рецепта за лечение.
Да, често не е лесно да си жена, но пък - по-лесно ли е да си мъж? Не мисля. От мъжа се изисква да е умен, работлив, предприемчив, с чувство за хумор, романтичен, съобразителен, мъжествен, твърд, упорит, напредничав, щедър. А на една жена понякога й е достатъчно да е красива или руса.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rpatel - Напълно си права! В моя постинг аз ...
15.04.2009 12:33
Напълно си права! В моя постинг аз засегнах просто един частен случай. Иначе хората са различни, с различни виждания, цели и мечти. И не е лесно, ако не и направо невъзможно, да се дават готови рецепти какво и как да правим.
Просто постингът ми беше провокиран от един мой познат, които наляво и надясно обяснява как жените в България били празноглави използвачки и как единствената им цел била да се омъжат за някой с пари и после по цял ден да харчат парите на съпруга си. Е, при това положение избеснях и исках да покажа на всички като него, че има и други жени.
цитирай
2. benra - о,
15.04.2009 12:35
да...има такива мъже. Оправдават собствената си нищожност по този безумен начин
цитирай
3. totoni - абсолютно съм съгласна с benra! И в ...
15.04.2009 12:37
абсолютно съм съгласна с benra! И в крайна сметка-това е дълбоко личен избор на всеки човек. Дали да си просто красива и руса или да избереш друг път? Понякога изборът е силно провокиран от обективни обстоятелства, но винаги има и друг път. Така че-всеки сам избира своя!
Поздрави, Бени!
цитирай
4. gothic - Бени! И от мен поздрав за обективния ...
15.04.2009 13:04
Бени! И от мен поздрав за обективния материал, който е вапълно в унисон на моите твърдения - че преди да се разделим на мъже и жени, първо сме хора!!!
цитирай
5. drblondy - А понякога и красива + руса не е достатъчно :)
15.04.2009 13:51
Хубава тема, дори и без категорични отговори.
цитирай
6. benra - totoni,
15.04.2009 14:10
да, личен избор и въпреки стечението на обективни обстоятелства винаги имаме избор и друга вратичка.Поздрав и на теб!
цитирай
7. benra - gothic,
15.04.2009 14:11
така си е - това полово разделение винаги ме е озадачавало. Защото на един мъж-нехранимайко тутакси може да хвърлиш коз една жена повлекана. И все ще си прав.
цитирай
8. benra - drblondy,
15.04.2009 14:12
хихи-много се чудех дали да напиша "красива и руса" или "красива или руса" :-)))))
цитирай
9. lubara - Не лесно, но е чудесно!
15.04.2009 15:53
То аз затова и се оправдавам, че не ставам. Ами трудно си е да си мъж. Затова не ща да се правя на мъж! Не значи, че се имам за жена, а бе за какъв се имаш, ако те попитат, значи нещо си навлязъл в чужда територия. Да си гледат работата, тоест територията!
цитирай
10. stone - уесно нема
15.04.2009 15:56
ако приемем, че в кариерата възможностите са изравнени (вече), остава личния живот - предполагам, че колкото и да е трудно да си мъж (нужни са ти реквизитите, които бени каза) все пак да си жена е още по-трудно, защото обществено приемливия начин да си уреждаш връзките е да чакаш да дойде принца, докато му скимне да те намери. а пък ако си мъж можеш активно да търсиш и да си избереш своята принцеса. остава и да я спечелиш, де ;-)
цитирай
11. benra - lubara,
15.04.2009 16:07
не ти вярвам
цитирай
12. benra - stone,
15.04.2009 16:07
те принцовете си търсят принцеси-и ето порочния кръг е готов
цитирай
13. lubara - Хайде, ранно пиле, рано пее. Весели празници!
15.04.2009 16:20
-Я по-сериозно! Ми казаха в един сайт, който напуснах преди.
- Като чуя някой да ми казва по-сериозно, това ми звучи много несериозно! - им отвърнах.
цитирай
14. анонимен - Не е лесно - да!:)
15.04.2009 16:24
И най-вече да решиш какво искаш. Защото установявам, че това е проблемът на повечето хора - да умееш да степенуваш нещата важни за теб. Другият сериозен проблем е да се 'задавиш' с по-голям 'залък'.
Всичко е въпрос на приоритети в този живот, и оттам - на решения, всяко от което има своята цена. Не може да имаш всичко.
Наистина не разбирам къде е точно драмата в поста на rpatel. Въпреки, че докато четох поста и, предвид това което е изложила, ми хрумнаха поне 4 решения по проблема. Ще се въздържа, обаче, защото ако човек не установи сам проблема, значи не е узрял и за решението му.
цитирай
15. benra - lubara,
15.04.2009 16:25
важното е да има песен.а за сериозността-понякога идва прекалено тежка:-))
Весели празници и на теб!
цитирай
16. benra - анонимен,
15.04.2009 16:27
напълно съгласна съм за приоритетността. Има и нещо друго-инерционността, съчетана със страх от ново начало. Често виждаш вратата, но ти се струва,че е илюзия или пък,че зад нея е още по-зле и така караш,както до момента.
А за конкретния случай...ми не знам, така погледнато решението е твърде просто.
цитирай
17. hara73 - Бени,
15.04.2009 18:07
права си ...има дами и от трите основни типа. Нещата не са толкова, прости колкото изглеждат за страничния наблюдетел. Зад цялостната картинка, винаги има неща, които не се виждат от пръв поглед. Но зад всеки тип жена има и половинка,всеки сам си избира начина на живот. Всеки има различна ценостна система. И сред мъжети и сред жените има и от трите типа, и аз , не харесвам това разделение на жени- мъже. Не винаги, жените са използвачки, а и на мъжете не им е лесно.
цитирай
18. doriana - Аз пък мисля така: да узрееш за ...
16.04.2009 11:31
Аз пък мисля така:
да узрееш за една идея се иска
1. Среда, която да те формира;
2. Личен потенциал, че да има благоприятна почва за средата;
Ако развием тази теза върху половата принадлежност/зависимост ето какво ще стане:
1. Среда - мама и тати в ранна детска възраст. Тати носи пари и развива кариера. Мама, която има потенциал да носи не по-малко пари и да развие не по-лоша кариера, обаче има работа с определено работно време, което я ограничава да се развива в тая насока, защото - има дете и тати, на които да пере гащите и да готви. Последните двама не го правят, защото единият е малък и още не може, а защото другият се е взел за прекалено голям и не иска. Освен това има фактор и външна среда - детската градина и началното училище, където за теб се грижат само лелички в поли, къдрави коси и пластмасови барби-бижута. Приемаш за нормално, че чичковците не могат да се грижат и да учат децата, защото имат "по-важна" работа.
2. Личен потенциал - ами...първо да предположим, че си родена жена. От самото начало почват да ти налага моделите на поведение (гореизброените). Ти обаче, някак си, си прекалено любопитна, та даже и любознателна и около 10тата година започваш да възприемаш и разбираш неща, които се разбират и възприемат малко дори от големите лелички и чичковци. Родена си с аналитично мислене, което ти носи достатъчно ползи, но и достатъчно вреди - започват да те наричат "мъжкарана" и че си вреш носа, където не трябва...В един по-късен етап от живота ти, благодарение на личните качества решаваш да се развиеш в някакво професионално поприще. Обаче средата, която влияе не го допуска - има за пране гащи и гладни гърла, за които да готвиш, защото някои от тях носят с рождението си общественото си предназначение, предопределено от половите белези...
И ето затворен кръг - преимуществата на пола, който е биологично предопределен да не "пере гащите" на семейството се проектират върху пола, който има достатъчно потенциал за обществено израстване (кщойто остава неосъществен) и се превръщат в дефицити на пола, който "пере гащите". Следователно - да си жена вече означава да имаш определен дефицит (недостиг) на качества....И тази парадигма се развива от как свят светува. После кажете как да няма бунт на мравките в поли (дори и да са просто мравки в поли)!
цитирай
19. benra - doriana,
16.04.2009 11:46
така е-има го този порочен кръг, обусловен от средата и личния потенциал, личното светоусещане, което те подтиква да излезеш от него, но от друга страна и те задържа вътре.
НО знаеш ли-понякога средата, набиваните стереотипи, осъзнати като грешни карат да направиш крачка встрани, да поемеш друга пътека, дори непозната и неутъпкана.Просто,защото познатия път не ти харесва до къде води.
цитирай
20. benra - hara,
16.04.2009 11:50
естествено, че не са прости нещата. НЯма просто в човешките взаимоотношения и в причините един човек да е това, което е.Много са факторите, изграждащи дадена личност и поставящи основата на цялостното му развитие и мироглед.
Но има мъже и мъже и жени и жени, върху доста общи допирателни точки, които са полово обусловени.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: benra
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4392595
Постинги: 739
Коментари: 12621
Гласове: 29486
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031